3 Liter Diskmedel + Fontän!

leksak Kanon..
19 juli 2009 · 1 473 Inlägg

sirmiro skrev:
10000kr tycker jag verkar dyrt, speciellt när alla rör just blivit sköljda med diskmedel. Ett regnväder så är allt okej.

Problemet är bara att jag tror alla fontäner här i stan är bevakade av webkameror, får undersökas.

På kemin lekte vi med Vatten + Diskmedel + Vätgas. Max rekommenderad storlek 1dm*1dm*1dm. Vår lärare "råkade" ta 0.75m*0.75m*0.75m. Tur att vi öppnade dörren till klassrummet, annars hade rutorna flygit in. Kändes som all luft drogs in i baljan. (Sen kom lärare från hela skolan och undrade vad som small. wink )

Häll i några tusen liter vid slottet istället så de får lite effekt big_smile

envision
20 juli 2009 · 146 Inlägg

Finns det inget lättare sätt än att använda YES? något som är väldigt lätt att få tag på och som är lätt att blanda ihop? typ vardagliga saker.. hmm

Min Bil Är Inte Din Bil
BMW 525i "Blue Diamond" (1994)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 juli 2009 · 5 753 Inlägg

En kul grej till är ju som en bekant gjorde.. badskum + karamellfärg i en fontän = väldigt sött då dom använde röd eller rosa, det blev iallafall rosa tongue

Senast redigerat av _Glenne_ (20 juli 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
sirmiro Double-Unicorn Rider
20 juli 2009 · 2 486 Inlägg

leksak skrev:

sirmiro skrev:
10000kr tycker jag verkar dyrt, speciellt när alla rör just blivit sköljda med diskmedel. Ett regnväder så är allt okej.

Problemet är bara att jag tror alla fontäner här i stan är bevakade av webkameror, får undersökas.

På kemin lekte vi med Vatten + Diskmedel + Vätgas. Max rekommenderad storlek 1dm*1dm*1dm. Vår lärare "råkade" ta 0.75m*0.75m*0.75m. Tur att vi öppnade dörren till klassrummet, annars hade rutorna flygit in. Kändes som all luft drogs in i baljan. (Sen kom lärare från hela skolan och undrade vad som small. wink )

Häll i några tusen liter vid slottet istället så de får lite effekt big_smile

Var hittar vi en tankbil med diskmedel? big_smile

Edit: Med diskmedel som är miljögodkänt och får släppas ut i naturen. wink

Senast redigerat av sirmiro (20 juli 2009)

leksak Kanon..
20 juli 2009 · 1 473 Inlägg

sirmiro skrev:

leksak skrev:

sirmiro skrev:
10000kr tycker jag verkar dyrt, speciellt när alla rör just blivit sköljda med diskmedel. Ett regnväder så är allt okej.

Problemet är bara att jag tror alla fontäner här i stan är bevakade av webkameror, får undersökas.

På kemin lekte vi med Vatten + Diskmedel + Vätgas. Max rekommenderad storlek 1dm*1dm*1dm. Vår lärare "råkade" ta 0.75m*0.75m*0.75m. Tur att vi öppnade dörren till klassrummet, annars hade rutorna flygit in. Kändes som all luft drogs in i baljan. (Sen kom lärare från hela skolan och undrade vad som small. wink )

Häll i några tusen liter vid slottet istället så de får lite effekt big_smile

Var hittar vi en tankbil med diskmedel? big_smile

Edit: Med diskmedel som är miljögodkänt och får släppas ut i naturen. wink

Svartån behöver ju renas så de blir väl bara bra med massa diskmedel big_smile

Undrar vart de tillverkar badskum eller diskmedel, hmm...

envision
20 juli 2009 · 146 Inlägg

Det hade varit skoj att få tag på riktigt koncentrerade saker.. hehehe..big_smile 5 flaskor badskum kanske funkar det med.


Edit; varför sitter jag och tänker på det vid den här tiden? neutral

Senast redigerat av envision (20 juli 2009)

Min Bil Är Inte Din Bil
BMW 525i "Blue Diamond" (1994)
Navkapsel
23 juli 2009 · 4 637 Inlägg

Skum i en fontän försvinner inte så fort som man tror, dock kan det tas bort ganska snabbt med ett medel vi brukar hälla i när folk gjort onödigt bus.

Det där skummet blåser runt på bilar och folk...
Några saneringar och vattenbyten blir dyrt per år.

Senast redigerat av EmilHammarlund (20 augusti 2009)

Navkapsel
20 augusti 2009 · 4 637 Inlägg

Och efter några behandlingar av skumbortagande olja blir vattnet fult och måste bytas.
Halkade på jobbet idag p g a hal fontänbotten( troligvis extra hal p g a oljan) när jag skulle hoppa ner i en djup, tom fontän, blev yr och fick ont. Huvudet klarade sig men det var inte långt ifrån att det blev krossat mot en jäkla strenkant, faan vilken äcklig känsla att vara så nära.
Chefen skjutsade hem mig i min 240. I morgon blir det vårdcentralen troligtvis...

Senast redigerat av EmilHammarlund (21 augusti 2009)

Germax
20 augusti 2009 · 12 086 Inlägg

Adde666 skrev:
10 000 kostar det o sanera fontänen varje gång...

Jasså här sa dom att de kostade 10 miljoner  yikes

sirmiro Double-Unicorn Rider
20 augusti 2009 · 2 486 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Och efter några behandlingar av skumbortagande olja blir vattnet fult och måste bytas.
Halkade på jobbet idag p g a hal fonänbotten när jag skulle hoppa ner i en djup, tom fontän, blev yr och fick ont. Huvudet klarade sig men det var inte långt ifrån att det blev krossat mot en jäkla strenkant, faan vilken äcklig känsla att vara så nära.
Chefen skjutsade hem mig i min 240. I morgon blir det vårdcentralen troligtvis...

Men låt det bubbla istället så riskeras inte fler människoliv. Det är ju fint med bubblor. Hur hög koncentration rekommenderar du för störst mängd bubblor? Räcker en flaska diskmedel till en staty? roll

Navkapsel
20 augusti 2009 · 4 637 Inlägg

sirmiro skrev:

EmilHammarlund skrev:
Och efter några behandlingar av skumbortagande olja blir vattnet fult och måste bytas.
Halkade på jobbet idag p g a hal fonänbotten när jag skulle hoppa ner i en djup, tom fontän, blev yr och fick ont. Huvudet klarade sig men det var inte långt ifrån att det blev krossat mot en jäkla strenkant, faan vilken äcklig känsla att vara så nära.
Chefen skjutsade hem mig i min 240. I morgon blir det vårdcentralen troligtvis...

Men låt det bubbla istället så riskeras inte fler människoliv. Det är ju fint med bubblor. Hur hög koncentration rekommenderar du för störst mängd bubblor? Räcker en flaska diskmedel till en staty? roll

Ingen aning om hur mycket de använder.

Sharky
20 augusti 2009 · 10 287 Inlägg

Detta hyss bockade jag av redan i Augusti 1980 i Karlaplansfontänen i Stockholm. Samtidigt som vi var tjugo pers som nakenbadade i skummet.

/Göran

envision skrev:
Tänkte bara visa hur oooootroligt skoj.. roll man kan ha med typ 3 liter diskmedel och en fontän en kväll! big_smile

Detta gjordes då i lilla Höganäs i skåne.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
audirocks Stolt kirunabo
20 augusti 2009 · 234 Inlägg

Fan va skumt xD

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
Stefan Varberg Supraman
20 augusti 2009 · 2 300 Inlägg

Undrar hur lång tid de tar innan någon kommer på idéen att skumma alla fontäner i sverige på samma klockslag? haha

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
kolvas
21 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Undrar hur lång tid de tar innan någon kommer på idéen att skumma alla fontäner i sverige på samma klockslag? haha

Nu kom någon på idéen, men nu ska den bara planeras in vid ett lämpligt tillfälle!

Torsdagen innan midsommar 2010?
Någon kan väl starta en facebook-grupp om detta? eller kanske räcker med g.org?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang