Sådär nu var man tillbaks vid burken & garaget.org efter en slitsam dag
Har mest goda nyheter skulle jag vilja säga. Och den bästa är att det blir spelning så tidigt som ikväll redan. Dörrformarna är limmade på dörrsidan, trälisterna blev nerslipade och är numera lackerade i samma färg som dörrformarna och allt har hitintills gått riktigt bra med den biten. Den nya klarlacken på dörrformarna blev jag grymt nöjd med, kan knappt tro att det är jag som lagt den. Likaså med lacken på trälisterna blev över förväntan. Äntligen har jag lärt mig lägga klarlack!
Om knappa 1 timme monterar jag dörrsidan i bilen och kopplar in högtalarna, that's it
Bilder och eventuell film kommer på ljudet imorgon.
/Andreas
Senast redigerat av AndreasXPS (12 september 2009)
Kom ihåg att du inte ska bedöma ljudet direkt, ska ju spelas in också. Vissa framsystem kan ta 1-200h innan dom spelar optimalt, vet inte hur Amegorna är dock.
"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Helvete, det är ju det här jag letat efter. MIDBAS! Spelar något fruktansvärt bättre än mina förra. Beror väldigt mycket på installationen, dämpningen och allt arbete i sig givetvis. Men vilken underbar skillnad det blev på storheten i ljudets karaktär, spelar mycket större och öppnare framför allt. Och som sagt, midbasen är något utan dess like. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag är i extas just nu
Ni ska bara veta hur skönt det känns att vara klar med allt arbete!
Sandvik: Givetvis ska jag inte sätta stämpel på Amegorna ännu, men ljudet kommer knappast bli sämre med tiden
Vilken dag
Edit: Härlig punch det var från middarna, helt lyrisk blir man.
/Andreas
Senast redigerat av AndreasXPS (13 september 2009)