ja, då drar jag igång den nya tråden på bilen. då jag inte vill uppdatera den gamla med vad jag kommer fortsätta att göra med bilen. men här kommer d iaf.
Var igår i trakten kring Rimbo åvanför sthlm och hämtade hem mina godsaker. Förstärkt dogbox med en Sellholm Lamelldiff. Sellholm kort styrväxel. gör fullt utslag från sida till sida på två varv istället för 3.5 varv.
sen motorn är en 2.0 Grupp H, ballanserad och viktjusterad, smidda kolvar, större ventiler, portad, ordentlig kam och ett Haltech sprut. har säkert missat något, men det är väl i d stora hela vad som e gjort med motorn..... än så länge.
Lådan är ett JB3 Hus med dem yttre lagersätena utbytta mot stål och eventuellt övriga lager i överdimension. Specialbyggd rakskuren drevsats med Dog-ringar.
Diffen är en lamelldiff från Sellholm. En låda som enligt byggaren FLD aldrig kommer rasa
har knappt hunnit få in grejjerna i garaget, men kommer uppdatera så ofta det händer grejjer med bilen !
och skall bli jävligt spännande att se om jag kan få in mina 280mm bromsskivor i mina 15"are som kommer nu i början på nästa månad. provade på ett par 15" jag hade. det var ca 4 mm mellan ok och fälg. kommer bli TAJT. men så skall d ju va

kommer fylla ut fälgarna för jävla bra.
här kommer lite bilder. och än en gng, välkommen till nya tråden på mitt bygge