engolf
21 september 2010
· 3 235 Inlägg
torpis skrev:
Exsicco skrev:
men vågar man köpa ett kitt på nätet och renovera turbon själv?
kostar inte en renoveringssats mer än nytt aggregat då? Man kan ju misstänka att kompressor och turbin med kan behöva bytas efter så många mil.
Men å andra sidan kanske det i utvecklingssyfte skulle fungera med ett aggregat som gått längre för att sedan köpa nytt om det visar sig fungera. Vill man ha ett riktigt bra recept så tror jag det behövs testas lite olika.
testar man bara en setup så vet man ju inte om det är bra eller dåligt med laddtryck vid 4000rpm. Det kanske är jättetidigt eller jättesent, det vet man ju inte förens man provat en referens.
Beror lite på vilket aggregat det är. Jag köpte ett renoveringskitt till min Schwitzer turbo på Ebay, och allt med frakt kom på runt 600 kronor, packningar, ringar, lager, bultar=rubbet. Är det vanligt agg finns säkert billiga kitt att köpa utomlands, för ska man köpa motsvarande i Sverige kostar det skjortan...