Sedan blev det trimning av motorn, 2.0 pinto ,rally kam, 2st Weber 40,Portad topp med nya ventiler, Borrat block med saab turbo stakar, Den rörde på sig... Testade även en 2.8i V6 som jag pilla lite i... den sjöng gött vid 6000 varv. Men jag var inte nöjd....jag vill ha mer....he he he Det blev en volvo motor med turbo.
Jag gjorde en adapterplatta till Ford lådan så att den skulle passa på Volvo motorn... Men med lite fundering kom jag fram till att den lådan (MT75) skulle inte stoppa länge.
Jag skar upp golvet i bak för att göra en tunnel till avgassystemet, Orginal ligger det för nära bärarmen...tror bussningen mår bättre av det. På andra sidan sänkte jag ner batteriet i golvet, mer vikt i röven på bilen....
En avluftningstank svetsades... Bensin är en blandning av olika kolväten,en del av dessa kokar vid låga temperaturer. I en varm tank och i ledningarna,bildas ångblåsor. Avluftningstanken är till för att avskilja dessa. Dessutom hindrar den att soppa pumparna suger luft.