Volvo 854 stolsvärme BAK

coffs
30 september 2009 · 29 Inlägg

Jag letar som en idiot efter knappen till stolsvärmen Bak. Det finns vad jag förståt inte många 854or som har stolsvärme bak.. tongue
Behöver hjälp med att hitta en sån knapp/strömbrytare omgående!

På Volvo hittade dom inte ens knappen efter att de slog på mitt regnummer, misstänker att det inte finns med bara för att det inte är original på bilen. Skulle vilja prova söka med någons regnummer som HAR stolsvärme original bak i bilen! Vore tacksam!

Tack på förhand smile

skogenracing xcOOb
30 september 2009 · 388 Inlägg

funkar de inte o ta en knapp från fram då?
odugliga på din volvo handlare om dom ej får fram en sån sak om de finns org..

coffs
30 september 2009 · 29 Inlägg

skogenracing skrev:
funkar de inte o ta en knapp från fram då?
odugliga på din volvo handlare om dom ej får fram en sån sak om de finns org..

Jag provade, men det gick inte :o Finns ju en kontakt under ett lock bakom Höger Fram stolsvärme. Jag antar ju att det är till bak..
Jag tycker det är lite dåligt också, men jag får väl prova en annan försäljare nästa gång :p

Loci
30 september 2009 · 471 Inlägg

Ja ibland får man själv stå för utbildningen av personalen på reservdelar smile.
Att det inte funkar med knapparna från framstolarna beror på att det funkar lite olika mellan fram och bak,
Knapparna  har art.nr 9128542(vänster) och 9128541(höger) .
Kabeln har art.nr 9148513( CH 172433- och CH 169366-) eller 3523224 (CH -172432 och CH  -169367)
Iallafall efter vad det står i min reverdelskatalog för 850.
Du kan ju nämna för personalen när de fått fram bilden på kabeln att den är felvänd på bilden wink

Senast redigerat av Loci (30 september 2009)

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
coffs
1 oktober 2009 · 29 Inlägg

Loci skrev:
Ja ibland får man själv stå för utbildningen av personalen på reservdelar smile.
Att det inte funkar med knapparna från framstolarna beror på att det funkar lite olika mellan fram och bak,
Knapparna  har art.nr 9128542(vänster) och 9128541(höger) .
Kabeln har art.nr 9148513( CH 172433- och CH 169366-) eller 3523224 (CH -172432 och CH  -169367)
Iallafall efter vad det står i min reverdelskatalog för 850.
Du kan ju nämna för personalen när de fått fram bilden på kabeln att den är felvänd på bilden wink

Ojoj, det blev mycket på en gång!
Så som jag förstår det nu; Den kontakten som sitter under locket är alltså en kontakt som jag ska köpa en till kontakt där dom två knapparna kommer till på? smile
Tack så mycket! Uppskattar din hjälp!

Loci
1 oktober 2009 · 471 Inlägg

Japp efter vad jag kommit fram till så är kabeln en förgrening från kontakten till de 2 knapparna.
Har du förressten kolla om du har relät "214" ,skall isåfall sitta i den nedre raden ovanför pedalerna.
art.nr 3523201

Senast redigerat av Loci (1 oktober 2009)

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Rotmostraedet
29 april 2013 · 25 Inlägg

Väcker till liv en gammal tråd. Löste det sig med värmen bak?

Jag har en 855:a men nästan all utrustning och kompletterar när jag finner något den saknar. Köpte nyss en likadan till som Sveriges Radio ägt, helt utan lyx men med lite roliga detaljer, t.ex. stolsvärme bak. Aldrig sett det i en 850 bak. Tänkte sno slingorna, knappar och kablage om det går.

Det som SKILJER knapparna bak mot de fram är följande: De fram går att stänga av och på. De baktill är av samma modell som "bakrutevärmen", d.v.s. de går bara att sätta på och stänger av sig automatiskt efter ett tag. Smidigt om folk bak glömmer dem på. Borde ju gå köpa på sig lite olika knappar och byta märkning på dem.

Vet någon hur svårt det är att byta stolsvärmen baktill på en 850? Detta verkar vara den enda svenskspråkiga tråden om detta på nätet.

Skogsmulle92
1 april 2014 · 5 Inlägg

Väcker liv i denna tråden igen, jag håller på och ska montera in säten från en v70 till min 855 och får då med sätesvärmen bak och nu till frågorna:

1: Går det att använda reläet från v70:in i min 855?

2: Kablen till knapparna går väl att skita i och köra hela baksätet på en knapp? (så är det ju i v70:in)

Tack på förhand smile

Meningen med livet är att bränna gummi och se lycklig ut
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang