Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

rally-tobbe
27 december 2009 · 1 266 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/826095_xrzi07.jpg
haha jag som trodde att bilen va någolunda rostfri när jag köpte den, har hållt på med den sen i sommras:P såg att det va hål på båda sidor där framvagnen ska sitta så fick svetsa det:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
SpeedOfLight
27 december 2009 · 1 432 Inlägg

rally-tobbe skrev:
jag har bestämt mej för fyra mustang ljusen, men det kostar därefter med, 2400 kostade dom:P

Vart hittade du dem då?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
81an
27 december 2009 · 566 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
Har du kollat på Cougar -71 bakljusen som jag tipsade om?

Dom hade suttit fint, finns en hel del 80 tals byggen med såna.

rally-tobbe
27 december 2009 · 1 266 Inlägg

SpeedOfLight skrev:

rally-tobbe skrev:
jag har bestämt mej för fyra mustang ljusen, men det kostar därefter med, 2400 kostade dom:P

Vart hittade du dem då?

hittade dom på classics bildelar eller vad det nu hette:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
SpeedOfLight
27 december 2009 · 1 432 Inlägg

har du kollat eBay?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
rally-tobbe
27 december 2009 · 1 266 Inlägg

nepp:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
SpeedOfLight
27 december 2009 · 1 432 Inlägg

Kan nog lova dig mycket bättre priser där wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
rally-tobbe
28 december 2009 · 1 266 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/826505_pf5jc5.jpg
inte hänt så mkt idag, målade upp det sista till framvagnen, ska bara köpa nya bussningar sen så kan jag sätta ihop den:D

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
28 december 2009 · 1 479 Inlägg

penslade du fjädrarna? tongue var inte det jobbigt att komma åt isåfall??

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Knugcab
28 december 2009 · 5 111 Inlägg

Jag brukar använda en långskaftad s.k. "elementpensel" när jag målar fjädrar.

Blir det poly eller gummi i framvagnen?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
rally-tobbe
28 december 2009 · 1 266 Inlägg

Volvo1968 skrev:
penslade du fjädrarna? tongue var inte det jobbigt att komma åt isåfall??

det va lite småjävligt:P men det gick:D

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Mattsson_91 Självlärd
28 december 2009 · 3 083 Inlägg

penslade bilar/bildelar borde vara förbjudet. Sprayas/sprutas ska de göras smile. Hehe nej skämt å sido.. (lite seriös var jag faktiskt). Blir fint det där

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
28 december 2009 · 1 479 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
penslade bilar/bildelar borde vara förbjudet. Sprayas/sprutas ska de göras smile. Hehe nej skämt å sido.. (lite seriös var jag faktiskt). Blir fint det där

hehe, och det ska komma från dig... tongue nej men vet dina planer så! njaa, man tager vad man haver vettu, inte alla som har tillgång till kompressor och spruta m.m smile sålänge rosten är borta och man gör det seriöst är det bara o köra på med pensel på underredsdetaljer enligt mig smile värre om man penslar bilen dock tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
rally-tobbe
28 december 2009 · 1 266 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
penslade bilar/bildelar borde vara förbjudet. Sprayas/sprutas ska de göras smile. Hehe nej skämt å sido.. (lite seriös var jag faktiskt). Blir fint det där

jag är mer för att pensla sånna saker, blir tjockare så rostar det inte lika lätt:D

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
rally-tobbe
28 december 2009 · 1 266 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/826749_goy325.jpg
nu har man investerat lite saker till bilen:D lättat svänghjul, spoiler, nya bussningar och luckan som ska sitta över säkringarna på 71an så jag slipper ha det fula hålet in till säkringarna när man har GT konsollen:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Aerocombi Xenoholic
28 december 2009 · 2 559 Inlägg

rally-tobbe skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/826749_goy325.jpg
nu har man investerat lite saker till bilen:D lättat svänghjul, spoiler, nya bussningar och luckan som ska sitta över säkringarna på 71an så jag slipper ha det fula hålet in till säkringarna när man har GT konsollen:P

J....r vilken frän frontspoiler wink Kommer att sitta som en smeck big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Mattsson_91 Självlärd
29 december 2009 · 3 083 Inlägg

Volvo1968 skrev:

Volvo142_73a skrev:
penslade bilar/bildelar borde vara förbjudet. Sprayas/sprutas ska de göras smile. Hehe nej skämt å sido.. (lite seriös var jag faktiskt). Blir fint det där

hehe, och det ska komma från dig... tongue nej men vet dina planer så! njaa, man tager vad man haver vettu, inte alla som har tillgång till kompressor och spruta m.m smile sålänge rosten är borta och man gör det seriöst är det bara o köra på med pensel på underredsdetaljer enligt mig smile värre om man penslar bilen dock tongue

Helt rätt. Mina planer ligger inte på penslar iaf wink. Men självklart kan man pensla underreds detaljer osv. Och visst GÅR det att få bilen snygg om man penslar den.. Om man gör på rätt sätt. Men nej tack inget för mig smile. Men tillbaka till detta som tråden handlar om. Det verkar bli bra me alla nya grejjer å så som du köpt in smile Lycka till

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
rally-tobbe
30 december 2009 · 1 266 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Volvo1968 skrev:

Volvo142_73a skrev:
penslade bilar/bildelar borde vara förbjudet. Sprayas/sprutas ska de göras smile. Hehe nej skämt å sido.. (lite seriös var jag faktiskt). Blir fint det där

hehe, och det ska komma från dig... tongue nej men vet dina planer så! njaa, man tager vad man haver vettu, inte alla som har tillgång till kompressor och spruta m.m smile sålänge rosten är borta och man gör det seriöst är det bara o köra på med pensel på underredsdetaljer enligt mig smile värre om man penslar bilen dock tongue

Helt rätt. Mina planer ligger inte på penslar iaf wink. Men självklart kan man pensla underreds detaljer osv. Och visst GÅR det att få bilen snygg om man penslar den.. Om man gör på rätt sätt. Men nej tack inget för mig smile. Men tillbaka till detta som tråden handlar om. Det verkar bli bra me alla nya grejjer å så som du köpt in smile Lycka till

tackar, men det är som sagt bara underedsdetaljer som penslas inget annat, kommer på en riktig lack, för det är ju inget pilsnerbygge^^

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
_Fredrik
30 december 2009 · 2 788 Inlägg

Jävligt tuff frontspoiler! Är den i glasfiber eller? smile Kommer passa perfekt!

Du skulle nästan haft ett skyport soltak också tongue

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
rally-tobbe
30 december 2009 · 1 266 Inlägg

_Fredrik skrev:
Jävligt tuff frontspoiler! Är den i glasfiber eller? smile Kommer passa perfekt!

Du skulle nästan haft ett skyport soltak också tongue

aa det är glasfiber:D, jag skulle vilja ha en sån delad skyport med två luckor om du vet vilken jag menar:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang