2991
Sök

Lågt varvtal på v40

41 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Hej jag är bara lite intresserad av att veta varför min bli blev konstig här om dagen.

jag bestämde mig för att tvätta bilen men det var dock -14 grader ute kanske inte så smart men iaf.
jag satt i motorvärmaren och ställde blien i solen där stod den med motorvärmaren i i säkert 5 timmar. sen tvättade jag den (handtvätt), dock kom min far senare och slängde på vatten på motorhuven så det rann ner i framvagnen. menmen...

Och nu problemet

när jag skulle åka iväg så startade den som vanligt sen åkte jag försiktigt iväg sen så gasade jag och då märkte jag att motorn eller gasen inte svarade den kom bara upp till ca 2500varv??, men efter ett tag när blien har fått stått på i ungefär en 30min så kom den upp i varv som vanligt...

vad var det som hände??

kan de ha något med att det har varit motorvärmare i för länge eller var det så att det kom vatten in i motorhuven någon stans och skapade problem. eller är det helt enkelt något annat fel??

någon som vet??

Bil v40 -99 2,0t

230 Inlägg
31 januari 2010
Kan vara att intercoolern fryser, Har exakt samma problem me min.

1 277 Inlägg
31 januari 2010
jag håller med exe smile

41 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Det låter helt rätt smile tack för det peopel (Y)

Mvh T

41 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
varvtalet ligger runt 2500 och sedan stiger det sakta när bilen har varit igång i ca 30 min är bilen som vanligt.

samma fel igen

testade även att stänga av den förut när det var så lågt varvtal a när den var så slö och då startade den inte utan fick vänta i 1min sen startade den...

A jag tänkte bara höra med er och se om du vet vad det kan vara för fel??
intercoolern som fryser??

ca -17 grader

Mvh Tom C

Tack!

Sök