2872
Sök

Dåliga dieselmotorer i Nissan

7 120 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#1
Hittade detta klipp på SVT som handlar om alla motorras i KingCabar.
http://svt.se/2.109779/1.1875854/daliga … pos=rubrik

Tycker det är riktigt dåligt av Nissan och man skäms för sitt egna märke. sad

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
7 februari 2010
#2
Ja alla dessas stackars King cab ägare, känner 3st som har haft King Cab diesel som Skurit, o det är verkligen med dunder o brak dom gett upp!

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

Jävel
2 018 Inlägg
7 februari 2010
#3
Äntligen så har de kommit ut ordentligt smile Vet också två stycken som skurit..

You got to risk it, to get the biscuit :)

2 021 Inlägg
7 februari 2010
#4
vi har 3st king-cabs på jobbet som står och väntar på motorenovering, om det går så långt att veven tar stryk av dom dåliga lagrena måste den bytas också, försöker du slipa om den går den av på mitten sen.


Jävel
2 018 Inlägg
7 februari 2010
#5
ändå irreterande nu när jag såg hela.. de kan ju inte bara vara 250 trasiga kingcabbar? Fan alla verkar ju rasa, sen att Nissan inte får vetskap om alla är ju inte så konstigt.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 februari 2010
#6
Den e fin hände en polare till mig med tror den hade gått ca 6000 mil. Han fick inget av Nissan då han hade tagit det sista oljebytet själv.

Vilket egentligen skall gälla det står i garanti krav att bilen skall underhållas enl föreskrifter å olja får du faktiskt lov att byta själv.

Han hade kvitto på oljan å han ahde använt bra olja av riktiga specifikatiner.

Kort å gott så e detta en skitmotor. Förstår ju att Nissan inte vill betala men å säga att den inte e skit e sjukt.

Jag skulle iaf rekomdera alla som har en sån som inte har rasat att byta lager omedelbums

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 februari 2010
#7
Kolla hur många sånna motorer det finns runt på skrotarna i europa smile de e inte många

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
7 februari 2010
#8
de e inte små pengar de gör sig om , om man fått ett sånt motor haveri , de e mycket tåkigt för dom King cab ägare som har fått de problemet

Nissan Silvia

Smålänning
7 883 Inlägg
7 februari 2010
#9
Dom tål inte att varvas, det är problemet, eller iaf en bidragande faktor.

Nissan har verkligen ALLTID byggd grymt jäkla bra dieslar innan, även den bästa kan fela...
Vet en Terrano II som gått en bit över 100k mil med samma motor, gick klockrent.

MEN, det tar ite ifrån nissan att det är jävligt dåligt att inte gå ut och säga att "våran motor är kass, kom in om ett år så sätter vi i en omkonstruerad maskin"

Kom igen nissan, detta är int ebra för erat rykte!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

677 Inlägg
7 februari 2010
#10
Fan va dåligt av nissan....
Tror detta kommer skada dem rätt hårt och kärringen som pratar FAN va ägd hon blir av sverker

Offroad Racing
3 122 Inlägg
7 februari 2010
#11
Bergkuist skrev:
Fan va dåligt av nissan....
Tror detta kommer skada dem rätt hårt och kärringen som pratar FAN va ägd hon blir av sverker

Ja snacka om att försöka undvika att svara på dom relevanta frågorna...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
7 februari 2010
#12
Med andra ord så borde man kunna hitta en en kingcab med bombad motor billigt! finns ju andra motorer man kan hinka i med lite vilja o våld! smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 februari 2010
#13
Har kan de stå och säga att de inte ens känner till problemen så här långt efter?!

Det är ju vida kännt att just dessa årsmodeller har väldiga problem. Det har man fått hört i flera flera år.

Sen om man som ägare inte tar åt sig varningarna och gör något åt det så får man skylla sig själva.

Hade man haft en 02a King cab så hade man bytt in den direkt och tagit den smällen men haft en ny bil. Detta redan året efter.

Har själva en -00a på gården och hade inte haft en tanke på att byta upp bara pga detta.
Har ju t.o.m blivit avrådd att köpa nytt av försäljaren själv som inte vill sälja problembilar.

Så kom inte å säg att det är en nyhet.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
8 februari 2010
#15
Om jag inte minns fel så sitter detIsuzu motorer i King cabarna och motorerna är det inget större fel då Isuzy har byggt dieslar i massor med år. Däremot blir det knas med Nisssans konstruktion för att dessa maskiner ska få plats. Har man rivit en sådan här motor så förstår man varför eftersom oljesumpen sug är jättelåååååång pga. Nissans omkonstruerade oljetråg. Motorn får mao. inte oljetryck direkt vid uppstart eftersom oljan har så lång  väg att sugas innan den når ram/vevlager. Det finns en ombyggnadsats med annan oljepump mm. och problemet medd kasst oljetryck vid start blir ju extra tydligt på denna biltyp (hantverkare) Som oftast går korta sträckor mellan massor av olika jobb.
Senast redigerat av hotrodder (8 februari 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Ingenting är omöjligt!!!
9 Inlägg
26 april 2010
#16
Har jobbat med dom här motorerna över ett år nu och har ordnat en special tätning mellan tråg och pump, samt ordnat fram ett treskikts lager som håller.
Robert som var med i inslaget på plus det är min chef, det han inte vet om dom här motorerna är nog inte värt att veta smile
kontakta honom om  ni undrar över något, skicka ett pm så kan jag ge er nummret.



Sök