10 juni 2010
Trådstartare
Hämtade aldrig topplocket igår, var förbi Elleman och han visade hur toppen ser ut osv. Vi kom överens om att han får leka lite mer med den, det visade sig att 3st säten var snea och har bidragit till läckage.
Han visade mig även lite snabbt hur man slipar kamaxlar, bla har han en kamaxel profil till b230f som sänker förbrukningen till 0,4l/mil, men då går inte bilen fortare än 110km/h. Förhoppningsvis kommer han att lära upp mig i framtiden! Han hade även plockat fram 2st kammar åt mig varav 1 var väldigt intressant. som jag skrev längre upp så har den kammen hjälpt till att plocka ur 185hk ur en b20 med standard borr samt med dubbla SU vilket låter otroligt spännande. Han tippar på att jag kommer hamna på rätt sida om 150 sträcket med min maskin. Hade jag haft dubbla weber hade jag haft omkring 200hk i min maskin med de sakerna jag har - synd att ekonomin inte tillåter dubbla weber.
Ska bli väldigt skönt att få lämna motorrummet sen och ta tag i framvagnen, underredet och bakvagnen.
Ang. hålet som jag har skurit upp i höger inner skärm så har det varit hemligt ett tag men kan släppa lös mina idéer till er - När en b20 turbo spis dimper ned så kommer ev. wastegate utblåset mynna ut genom framskärmen, ev. kan det bli så att avgaset mynnnar ut där också! Skall få tag på en sån gummi kant list så man inte får vassa kanter.
Ev. får jag snart tag på en ny front plåt också, skall byta bort lite saker mot bra att ha stuff. Min frontplåt är tyvärr alldeles för bucklig för att rikta till. Ev. hade man kunnat skära ut det buckliga och svetsa dit ny plåt som bockas men känner att mina kunskaper inte riktigt räcker till. Har som sagt aldrig jobbat med plåt i denna utsträckningen innan.
nyman88: om du går in på din film. Scrolla ned och kolla på höger sidan, där skall det finnas 2st länkar, varav en är till för att lägga upp filmen som jag har gjort.
Annars kan du nog sätta dessa paragrafer framför samt bakom länken till filmen: [VIDEO][/VIDEO]
Senast redigerat av MrCarfreak (10 juni 2010)
//Carfreak