trippelturbo skrev:
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:
Alltid säljaren som skickar in,, JAG ( och säert många med mej) skulle aldrig godta att köparen postar, ,snacka om bluff å båg läge isof.
Brukar åka med säljaren till närmsta gula låda och lägga på det gemensamt. Men som du säger, säljaren har störst intresse av att det kommer in, har man ett kontrakt kan han ju inte anmäla bilen stulen i alla fall. Körkort kollar jag med för att se att köparen har ett svenskt personnummer. Hemadress är väl rätt ointressant att veta, men ägarbytet kanske inte går igenom om adressen inte stämmer?
Har även sett till att köparen försäkrar bilen innan denne åker när jag sålt bil, och har alltid sett till att ordna försäkring innan jag åkt när jag köpt bil.
Allt detta du säger är egentligen en självklarhet, men som så mkt annat, så likförbannat kanske vi läser om ngt liknande fall imorn. Dumma människor!!
Jag var intresserad av en Volvo S80 170 -00 förra veckan. Efter en sökning visade det sig att bilen var belagd med en kreditspärr. Säljaren sa att "Det ordnar jag" Kanske det? Men nu är bilen såld. Kanske någon får en mycket obehaglig överraskning när köpet inte gick igenom? Fast nu har jag köpt Rovern och är nöjd med det.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!