Update 22 feb!
Väntar på mina kambryggor och tryckare. Gick ut i garaget för att se vad jag skulle kunna göra. Kom på att jag måste göra en lösning för hur oljetrycks- och oljetempsgivarna ska kopplas in. Åkte till Hydroscand i högdalen och handlade lite delar (kostade fläsk) och började pussla.
Hjärncellen fick jobba lite... Tillslut blev det såhär, provmonterat:
Fick plocka bort en del grejer för att komma åt att skruva dit det...
Provmonterade insuget för att se om det gick fritt:
Såhär blev det efter åtdragning och tätning med supersilikon:
Har hört att oljetrycksklockans tyngd kan göra så allt knäcks om man våldar över curbsen på banan ifall man inte har en slang i mellan motor och klocka, men min verkar ha fått två stödpunkter
Ska nog dra nå gummi mellan original oljetrycksgivare och fästet till insuget och nån halvlös slangklämma runt så det inte slår.
Monterade tillbaka lite grejs:
Passade på att byta oljefilter:
Monterade även min elfläkt:
En liten fundering: Vem i H-VETE har kommit på en sån briljant idé att man rekommenderas att köpa till en bajsmonteringssats för 70 spänn i torr skitplast som går av för minsta lilla?
Dessutom har man uppfunnit att fläkten ska ha fjädring!
Fan vad bra att fläkten studsar omkring när man kör, i kombination med att fästena spricker så fort man tittar på de...
Kattstrypare är det som gäller:
Slutligen: Den sovande skönheten (liket):
Mvh
/T