Eftersnack: YstadTräffen Premiären 2011 Fredag 8 April kl 20:00

bmwkvinna
9 april 2011 · 73 Inlägg

Ja vilket piss det var i dag sad någon mer som blev 5 minuters gripen av polisen?

bmwkvinna
9 april 2011 · 73 Inlägg

bottcher skrev:
http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/article1437118/Bilar-stoppade-trafiken-pa-flygrakan.html

tycker 30-50 bilar låter lite i underkant.

1+

CivicIssa Issa
9 april 2011 · 329 Inlägg

Känns som att de var tur att man stannade hemma då tongue

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
Agg1 Fotograf
9 april 2011 · 227 Inlägg

kan säga att polisen förstörde det hela....

Arkaj
9 april 2011 · 239 Inlägg

vände snabbt i kön i ystad, men sen var det rätt bra ös på sjöbo rakan..
30-50 bilar? yikes måste ju varit 200++ bilar vid strax efter 22 tiden..

Agg1 Fotograf
9 april 2011 · 227 Inlägg

Arkaj skrev:
vände snabbt i kön i ystad, men sen var det rätt bra ös på sjöbo rakan..
30-50 bilar? yikes måste ju varit 200++ bilar vid strax efter 22 tiden..

sant, sjukt mkt bilar och folk!

CivicIssa Issa
9 april 2011 · 329 Inlägg

Dom brukar vara väldigt bra på att förstöra de roliga tyvärr:P

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
Clintan66
9 april 2011 · 2 011 Inlägg

bmwkvinna skrev:
Ja vilket piss det var i dag sad någon mer som blev 5 minuters gripen av polisen?

Klarade mig kanske 6 minuter smile. Tur i oturen man redan hade en ombesiktning också ska in endå.
Men man undrar??? De ville ta in mig ytterligare gånger, men hörde någon utav kollegerna ropa att man redan vart inne, så det vart till att rulla vidare smile.
Ja Jesus att de orkar våra storkar...

Senast redigerat av Clintan66 (9 april 2011)

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
caboom89
9 april 2011 · 67 Inlägg

Känns som att samlingsplatsen i Ystad blev lite liten idag:p men blev ju lite race sen trots allt. Med tanke på allt folk och alla bilar som kom får man väll kalla det lyckat på så sätt men aningen rörigt blev det ju med trafiken och parkering men sånt får man räkna med när det blir så mycket folk och där hjälpte ju polisen till en hel del.
Trist att polisen hittade till sjöbo så fort bara.

Senast redigerat av caboom89 (9 april 2011)

Saab 9-3 Aero Coupé -02
Finns det nåt fånigare än en bil som ser snabb ut och gör 0-100 på en industrisemester?
-AJ-
9 april 2011 · 89 Inlägg

AnesN skrev:
ajja blir inte ystad igen för min del. Att fråga om tillstånd är för det första idioti. För man vet redan svaret bara gör allt svårare. Poliser gav böter till massa såg man själv fick jag inget, Fulla fjortisar över allt? på en bilträff förhelvete ingen jävla bilfest. + Blocken på vägen är rena idiotin. Såg att någon jävla idiot burnade mitt i allt för den delen hade han varit nära min bil hade han jävlar i det fått sig en smäll trött på volvo bönder och fjortisar i Ystad var exakt samma historia förra gången. Men då var inte blocken där och man kunde göra annat som är intressant

Var det nån som tvingade dig att komma eller...??? Sluta gnäll annars... cool

Anser "arrangörerna" att dom kan vinna på att fråga om lov och hålla en öppen dialog med kommun o Polis som dom hade redan förra året om jag inte minns fel, så låt dom göra det...!!! Det finns förmodligen en tanke med det...
Stort tack till er...!!!

Kan dock hålla med om däcksprut och överförfriskade fjortisar... Inte omtyckt...!!!

Senast redigerat av -AJ- (9 april 2011)

Abbee HobbyFotograf och Blivande Biolog
9 april 2011 · 310 Inlägg

AnesN skrev:
ajja blir inte ystad igen för min del. Att fråga om tillstånd är för det första idioti. För man vet redan svaret bara gör allt svårare. Poliser gav böter till massa såg man själv fick jag inget, Fulla fjortisar över allt? på en bilträff förhelvete ingen jävla bilfest. + Blocken på vägen är rena idiotin. Såg att någon jävla idiot burnade mitt i allt för den delen hade han varit nära min bil hade han jävlar i det fått sig en smäll trött på volvo bönder och fjortisar i Ystad var exakt samma historia förra gången. Men då var inte blocken där och man kunde göra annat som är intressant

Säg någon större bilträff utan fulla fjortisar hmm Volvobönder är ju inte helt ovanliga de heller tyvärr. Men enligt mig så är premiärträffen för stor för att inte vara organiserad hmm och det är lite synd för det finns helt klart potential.

Syftet med betongsuggorna var att stoppa streetracen på sträckan, och det lyckades ju. Det är olagligt att racea på allmän väg så det är sådant man får ta. Det hör inte till träffen, men folk ordnade ju det på annat sätt igår.

Senast redigerat av Abbee (9 april 2011)

Catch the moment, soon It'll be over
Akilles
9 april 2011 · 114 Inlägg

Bullet--- skrev:

Akilles skrev:

Bullet--- skrev:

dem gör ju bara sitt jobb som man brukar säga. man får inte böter utan anledning tongue

svenska trafik polisen är ju helt körda i huet, dom som är trafikpoliser dom blir inget annat inom polisen,
har en god vän till berättat som tyvärr är polis sad

Så du menar att du körde lugnt, minding your own bussiness, sen stoppade dem dig och gav dig böter...för vad?

gav böter för mina framdäck för dom var inte godkända tyckte dom, hade ju 4mm kvar på dom, dom försökte med böter på mina h&r coilovers också jävla idioter.

MrJAM
9 april 2011 · 1 464 Inlägg

AnesN skrev:
ajja blir inte ystad igen för min del. Att fråga om tillstånd är för det första idioti. För man vet redan svaret bara gör allt svårare. Poliser gav böter till massa såg man själv fick jag inget, Fulla fjortisar över allt? på en bilträff förhelvete ingen jävla bilfest. + Blocken på vägen är rena idiotin. Såg att någon jävla idiot burnade mitt i allt för den delen hade han varit nära min bil hade han jävlar i det fått sig en smäll trött på volvo bönder och fjortisar i Ystad var exakt samma historia förra gången. Men då var inte blocken där och man kunde göra annat som är intressant

Men snälla du...
Anser du på fullaste allvar, seriöst, att polisen inte visste om att träffen skulle ske, att betongsuggorna inte skulle kommit upp, att böter inte skulle delats ut...

...om folk inte pratat med dem om bland annat tillstånd. Ja just det... http://www.vapersforum.com/images/smilies/Facepalm14.gif

Du kanske missat det faktum att träffen är ökänd av polisen sedan flera år tillbaka och att den dessutom varit offentligt känd på otalet ställen i flera månader? lol

Du har en j_la cool bil och vågar visa det när du kör, vilket du ska ha enorm kudos för. Synd att inte se dig på resterande fredagar nu bara. =/

- - - -

Samma gnällande från folk även förra året. Ja, det är tråkigt att inte polisen kan se mellan fingarna en sådan här dag. Ja, det är drygt att media är negativa.

Men får alla böter på felaktiga grunder? Är det så? Eller det finns en anledning till att "polisen bara delar ut böter och inget annat"? För det låter mycket underligt att alla som erläggs med böter får det "bara för att". Nån som funderar på att överklaga?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
_Sandell_
9 april 2011 · 119 Inlägg

man blev rätt besviken på detta tyvärr... åkte från Karlskrona med tjejens lotus och det finns inte ens ett ställe att vara på när man väl var framme... borde finnas en plan B som sätts igång fort som fan om det skiter sig med polisen... speciellt när det gäller en sån stor träff där det är så många som kan bli besvikna och gnälliga

Hyperhead oseriös medlem
9 april 2011 · 239 Inlägg

Det va väll ett jävla gnällande här!!!!

_Sandell_
9 april 2011 · 119 Inlägg

Hyperhead skrev:
Det va väll ett jävla gnällande här!!!!

Åker man en bit så vill man ju inte bara vara fast i trafiken. Vill ju iaf kunna hoppa av bilen och se mig runt.

Akilles
9 april 2011 · 114 Inlägg

Första & sista gången för mej i ystad träffen enligt mitt motto så sög den riktigt mycket, till & med lödde träffarna är bättre samt helsingborg.

SniZa
9 april 2011 · 314 Inlägg

Jag tyckte det var lyckat.. I Sjöbo smile
Får väl tacka alla er som åkte fast i Ystad så vi kunde köra en bra stund på Sjöborakan wink

Nissan 350z "VSR" (2004)
F103
9 april 2011 · 61 Inlägg

Akilles skrev:
Första & sista gången för mej i ystad träffen enligt mitt motto så sög den riktigt mycket, till & med lödde träffarna är bättre samt helsingborg.

buhu... då blir det en mindre bil nästa gång och 3 meter mindre kö big_smile

Transporter89
9 april 2011 · 957 Inlägg

Akilles skrev:

Bullet--- skrev:

Akilles skrev:

svenska trafik polisen är ju helt körda i huet, dom som är trafikpoliser dom blir inget annat inom polisen,
har en god vän till berättat som tyvärr är polis sad

Så du menar att du körde lugnt, minding your own bussiness, sen stoppade dem dig och gav dig böter...för vad?

gav böter för mina framdäck för dom var inte godkända tyckte dom, hade ju 4mm kvar på dom, dom försökte med böter på mina h&r coilovers också jävla idioter.

har man 4mm kvar då kan de väll inte ge böter  oavset vad   och  HUR F.. kan de ge böttre för  H&R Coilovers??

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang