Eftersnack: YstadTräffen Premiären 2011 Fredag 8 April kl 20:00

Eisenhut
9 april 2011 · 1 827 Inlägg

KHRacing skrev:

Akilles skrev:
gav böter för mina framdäck för dom var inte godkända tyckte dom, hade ju 4mm kvar på dom, dom försökte med böter på mina h&r coilovers också jävla idioter.

Om de inte kan se skillnad på under 2mm o på 4mm så skall du överklaga med bevismaterialt.

ang dina coilovers så är de inte godkända alls så där skulle du fått böter ja.

k

Vart bryter du mot lagen genom att ha H&R coilovers monterat?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
kristoffersson
9 april 2011 · 505 Inlägg

Eisenhut skrev:

KHRacing skrev:

Akilles skrev:
gav böter för mina framdäck för dom var inte godkända tyckte dom, hade ju 4mm kvar på dom, dom försökte med böter på mina h&r coilovers också jävla idioter.

Om de inte kan se skillnad på under 2mm o på 4mm så skall du överklaga med bevismaterialt.

ang dina coilovers så är de inte godkända alls så där skulle du fått böter ja.

k

Vart bryter du mot lagen genom att ha H&R coilovers monterat?

Det står antagligen någonstans på förpackningen eller på beskrivningen på hemsidan man köper dom på att det är "ej för gatbruk"  eller "endast för racing"  eller liknande!

En bil är godkänd i det utförandet den lämnar fabriken.  Och där sitter inte eftermarknads coilovers!
Detta är antagligen av säkerhetskäl då vissa köper coilovers till bilen för 3000kr, alltså rent skit!
Vilket innebär att föraren utsätter sig för en risk då fordonet kanske inte längre lever upp till säkerhets & kvalitetskraven.

Och eftersom alla inte kan ha koll på vad som är bra / dåligt, så ska därför bilen bevaras i original skick!

Skaune
9 april 2011 ·

Eisenhut skrev:

KHRacing skrev:

Akilles skrev:
gav böter för mina framdäck för dom var inte godkända tyckte dom, hade ju 4mm kvar på dom, dom försökte med böter på mina h&r coilovers också jävla idioter.

Om de inte kan se skillnad på under 2mm o på 4mm så skall du överklaga med bevismaterialt.

ang dina coilovers så är de inte godkända alls så där skulle du fått böter ja.

k

Vart bryter du mot lagen genom att ha H&R coilovers monterat?

Helbilsgodkännandet om den är ny nog? Bara en gissning!

Busgrabb Rejsa ?
9 april 2011 · 2 959 Inlägg

Gzero skrev:

Andreas79 skrev:
Inga diskussioner om något som har med race att göra tack,
det hör inte till YstadTräffen, det är två helt skilda saker.

Har du någon copyright på "Ystadträffen" eller?
Jag tror att iaf 80% av alla som kör på ystadträffen e där för eventuella race. Det e ju bara att se vart alla körde när farbror blå kom i ystad.
Så diskuterar den stora massa race du får du fan leva med det.

Sen ska vi inte glömma vad ystadträffen började som. Jo just som race. Det kommer fortsätta som det oxså.
Men nog om detta tråkiga.


Det va rätt trevligt i ystad tills det blev kaos. Men som sagt, rakan i Sjöbo höjde verkligen denna kvällen. Tycker synd om er som missade att det va körning på rakan.

Stort tack till GSR som fixade och donade smile

Inte för att jag var med på träffen men WORD angående ditt inlägg.

Senast redigerat av Busgrabb (9 april 2011)

Autotech
BMW 335D (2008)
Agg1 Fotograf
9 april 2011 · 227 Inlägg

Kommer upp en film på träffen så småningom, har lite klödd med det bara... datorn har svårt för att orka med HD.. sad

Nicco5 TIG-svetsare
9 april 2011 · 226 Inlägg

Busgrabb skrev:

Gzero skrev:

Andreas79 skrev:
Inga diskussioner om något som har med race att göra tack,
det hör inte till YstadTräffen, det är två helt skilda saker.

Har du någon copyright på "Ystadträffen" eller?
Jag tror att iaf 80% av alla som kör på ystadträffen e där för eventuella race. Det e ju bara att se vart alla körde när farbror blå kom i ystad.
Så diskuterar den stora massa race du får du fan leva med det.

Sen ska vi inte glömma vad ystadträffen började som. Jo just som race. Det kommer fortsätta som det oxså.
Men nog om detta tråkiga.


Det va rätt trevligt i ystad tills det blev kaos. Men som sagt, rakan i Sjöbo höjde verkligen denna kvällen. Tycker synd om er som missade att det va körning på rakan.

Stort tack till GSR som fixade och donade smile

Inte för att jag var med på träffen med WORD angående ditt inlägg.

Kan inget annat än hålla med!

Drive it like you stole it ;)
BudgetDunkaren Osponsrad
9 april 2011 · 1 631 Inlägg

Andreas79 skrev:

Clintan66 skrev:

salle1 skrev:
Sjöborakan äger!

Sant smile. Hade vart klockrent att ha både träff och allt där. smile

Kommer det upp bilder någonstans? Förstår ni som tagit att det tar lite tid att fixa med alla bilder, men vill se vad som funnits på träffen.

Tog lite bilder på YstadTräffen, kommer inom några dagar så fort jag har tid över.

Hoppas min bil kom med på bild, jag kom till första sista rondellen innan grusparkeringen.. Sen fick jag vända, så vad det 2 ggr sen körde jag hem ;(

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
TireSlayer Tvivlare
9 april 2011 · 2 266 Inlägg

jag fick med mig en trevlig lapp hem, "Föreläggande om registreringsbesiktning. Motoreffekt överstiger registrerad effekt" ... big_smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Fidde_A4 Pro Painter
9 april 2011 · 449 Inlägg

Mycket trevlig kväll/natt!

Hoppas folket kan se förbi de faktum att premiären blir "för" stor.
Vill man se alla bilar så e de ju bara parkera en bit bort och GÅ eller har folk glömt de?
Vill man visa upp sin egen bil i massorna så KOM I TID!

Kl 19.15 rullade jag in på Världens Ände och då va där 4 bilar plus tradarna!

Tycker man där e för mycket folk på premiären så dyk upp en annan fredag då det är betydligt mindre med folk och bilar så slipper man stå i kö.

Kvällen slutade kanon i mitt tycke även om "avslutningen" blev lite kort!

Ni får gärna kritisera de faktum att där e trångt på platsen men betänk att detta event är endast en samling av folk som vill träffas utan någon "arrangör" och de har blivit ett stort startskott i södra delen av landet för sommaren.


Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi 80 L "Lina" (1974)
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
Andreas79
9 april 2011 · 3 968 Inlägg

Tycker det var mycket trevligt igår och härlig stämning :-) kul med nytt folk och många fina bilar

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Woolf
9 april 2011 · 41 Inlägg

Det var ju f*n vad folk kan gnälla på att polisen var där och att det stod betongsuggor och att det var rörigt och yada yada yada...

Jag tycker att det stod klart redan från början att polisen skulle vara på plats och att betongsuggorna stod där. Håll er uppdaterade om vad som gäller, om ni nu är så allergiska mot polis.

Polisen ger INTE böter för saker de inte kan ge böter för. Så tro inget annat... Om någon känner sig orättvist behandlad, överklaga i stället för att bara klaga här.

Tyckte det var tur att polis var på plats, annars hade trafiken stått helt stilla. Men det kanske inte polisallergiker inser?

Och om någon har nån bättre idé på plats att vara till nästa år så spotta ut det i stället för att klaga. Elelr kom i tid, alla visste att intresset var stort.


Trevlig träff, mycket bilar för nästan alla smaker. Nu ser jag fram emot Skåne Streetshow på banan i Malmö smile

RLarzzon
9 april 2011 · 50 Inlägg

MantaRobin skrev:
jag fick med mig en trevlig lapp hem, "Föreläggande om registreringsbesiktning. Motoreffekt överstiger registrerad effekt" ... big_smile

Haha klockrent ju wink

Toyota Auris "PendlarBilen" (2009)
ezz4
9 april 2011 · 313 Inlägg

Jag blev stoppad och fick ombesiktning för att jag hade bur i bilen.Där skulle finnas plats för 4 st i bilen och de gjorde de inte nu. så jävla trist att dom ska haffa folk för småsaker på bil utställningar/evenemang. Makt missbruk är vad det är....

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
AnesN Bilmekaniker
9 april 2011 · 805 Inlägg

haha tur att man inte blev stannad själv då:p hade också bur.

T_urbo Shiiiiibii
9 april 2011 · 78 Inlägg
M.V.H
Robban
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
9 april 2011 · 4 418 Inlägg

Fidde_A4 skrev:
Mycket trevlig kväll/natt!

Hoppas folket kan se förbi de faktum att premiären blir "för" stor.
Vill man se alla bilar så e de ju bara parkera en bit bort och GÅ eller har folk glömt de?
Vill man visa upp sin egen bil i massorna så KOM I TID!

Kl 19.15 rullade jag in på Världens Ände och då va där 4 bilar plus tradarna!

Tycker man där e för mycket folk på premiären så dyk upp en annan fredag då det är betydligt mindre med folk och bilar så slipper man stå i kö.

Kvällen slutade kanon i mitt tycke även om "avslutningen" blev lite kort!

Ni får gärna kritisera de faktum att där e trångt på platsen men betänk att detta event är endast en samling av folk som vill träffas utan någon "arrangör" och de har blivit ett stort startskott i södra delen av landet för sommaren.


Mvh
Fidde

Word!

CivicIssa Issa
9 april 2011 · 329 Inlägg

När man  läser så har iallafall mer än hälften haft det trevligt smile fick dessutom sms från vissa som sa de var synd man missa de eftersom att träffen var väldigt bra .  lite kasst bara de me din 940. roll ja hoppas på att få se lite bilder iallafall smile

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
avircom
9 april 2011 · 21 Inlägg

Riktigt bra premiär träff :o) mycke bilar o folk o sen angående volvo bönderna o fjortisarna träffen e väl inte bara till för en speciell grupp människor eller bilar rätta mig gärna om ja nu har fel Om ni nu tror er att kunna de!!! Robin

xlm 100% Skåning
9 april 2011 · 357 Inlägg

Jag hade trevligt överlag igår, kul att det kom så många, men till nästa premiär behöver vi nog en annan plats att vara på, var kaos stundtals igår, men funkade hyffsat ändån, synd att lastbilarna stod där dock, ända positiva med dom vart att man kunde ta skydd där bakom för vinden wink

linda_xtravagant
9 april 2011 · 116 Inlägg

tycker att den var en bra träff trots allt.. där var ju en hel del bilar smile sen klart tråkigt med alla skolpoliser

Lika Barn Leka Bäst..
Mitsubishi Eclipse "LINDAZ" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang