3135
Sök

Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.

Företagare & YouTuber
617 874 Visningar
Projektet avslutat 14 augusti 2017
Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
21 januari 2007
äh...Jag som tänkte fel haha tongue skit i det big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Jag kommer bli tvungen att skapa nya iconer eftersom jag kommer kassera de gamla och så här kommer dom se ut...
http://img68.imageshack.us/img68/898/icons7ni.jpg

Hur ska jag kunna göra så ljuset enbart lyser igenom på iconerna, kan bli svårt att skära med skallpell så litet dom är ju inte högre än typ 1cm styck, man kan iofs skriva ut enart det svarta men jag tvivlar så starkt på att skrivarens svarta kommer stoppa allt sken, inte en tjans.. det måste antingen andvändas nån typ av svart plast eller färg. Om ni har nån bra ide på hur man ska lyckas stoppa ljuset från att komma ut förutom på just de vita omrtåderna så är jag tacksamm. (om amn kolla på de fabriksgjorda är det typ målat på baksidan av mätarna.) Jag tror att avskärmningen kommer vara på baksidan för där kan de ju se ut nästan hur som hellst ut smile

Som saggt, alla tips är välkommna.
Senast redigerat av Sherlia (21 januari 2007)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

klabbarpan
3 041 Inlägg
Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
Sådär nu har jag bestält 1 vridknapp för att ersätta knapparna samt 2st tryckknappar som jag ska styra ac och luftcirkulationen i bilen, jag har ochså kommit på ett hyffsat sätt att få mina iconer att bli som jag vill att dom ska vara, väldigt svårt och klurigt men det ska nog gå om jag har tur smile Nästa setg är väll att slita isär bilen och börja med projektet fast nästa vecka så ska jag ju börja jobba och detta projekt är inte en "1 timmes" projekt utan det är en massa massa tid som krävs.

Demontera, plocka isär, lokalisera olika saker, löda om och testa.
Om det funkar...
Kapa panelen, plasta, redesigna, testa så det passar, m.m m.m

Ush, lär ta typ en vecka och jag behöver ac:en i bilen, i morron ska det vara 30grader kallt ute, inge skoj när man inte har varm i bilen smile

edit: jo jag har gjort en ny icon istället för "A/C", nu ska det vara en snöflinga i stället ^_^
Senast redigerat av Sherlia (22 januari 2007)

2 594 Inlägg
22 januari 2007
kan du inte köpa på nån skrot så du kan använda bilen samtidigt ? fast de kanske blir dyrt

3 059 Inlägg
22 januari 2007
Sherlia skrev:
Jag kommer bli tvungen att skapa nya iconer eftersom jag kommer kassera de gamla och så här kommer dom se ut...

Hur ska jag kunna göra så ljuset enbart lyser igenom på iconerna, kan bli svårt att skära med skallpell så litet dom är ju inte högre än typ 1cm styck, man kan iofs skriva ut enart det svarta men jag tvivlar så starkt på att skrivarens svarta kommer stoppa allt sken, inte en tjans.. det måste antingen andvändas nån typ av svart plast eller färg. Om ni har nån bra ide på hur man ska lyckas stoppa ljuset från att komma ut förutom på just de vita omrtåderna så är jag tacksamm. (om amn kolla på de fabriksgjorda är det typ målat på baksidan av mätarna.) Jag tror att avskärmningen kommer vara på baksidan för där kan de ju se ut nästan hur som hellst ut smile

Skriv ut det och kopiera på overheadfilm i kopiator, dom brukar ge bra svärta.. alternativt skriv ut 2 stycken och lägg ovanpå varandra så släpper dom igenom ännu mindre.

13 Inlägg
23 januari 2007
Eller så kan du gå till en reklamfirma som gör klistermärken och ber dom göra det,
då kan dom göra det kolsvart och det vita genomskinligt.
Fast sen vet jag inte hur du tänkt montera det..

klabbarpan
3 041 Inlägg
23 januari 2007
Hur går det sherlia? någon framgång i bygget?

HAr bilder på min bil i min tråd nu big_smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
Jag har varit i kontakt med en reklamfirma och den bästa lösningen är nog att skära ut symbolerna på svart venyl, typ sån dom brukar andvända att göra ögonlock med. Enda kruxet är att jag är nu tvungen att ladda ner ett program på 2gb och sen rita om ikonerna och jag vet inte hur slutresultatet kommer bli, + så kommer arbetet för dom kosta mig lita ochså... vi får se vad som händer, ska försöka göra det hela proffsigt, kan som inet göra så mycket nu när ja inte har nå saker att jobba med ännu och dessutom är det -30 garder ute och jag har inget garage.

med lem
1 925 Inlägg
23 januari 2007
Sherlia skrev:

om du har en gammal plast ficka eller något i den stilen, ta o skär det som ett a4 papper o skriv senad ut som på bilden bara, då frå du att ikonerna lyser ju ! big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

13 Inlägg
23 januari 2007
Är det illustrator du måste tanka? smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
bulaan skrev:
Är det illustrator du måste tanka? smile

coreldraw, illustator fuka det pchså men jag ska testa coreldraw, det är nertankad nu men jag kan inte göra nå fören i övermorron, ska bort i morron. ska fundera allt jag kna dock big_smile, fan man skulle hafft en bärbar data med massa batteritid på, den "vi" har nu räcker typ en rutten timme sen är den stendöd, kanske om man släpar med ett 95ah bilbatteri ? smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
23 januari 2007
Hahaha ja det hade nog funkat; "bärbartbilbateri"

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
Nu har jag ritat om mina iconer lite granna, förbättrat och hittat på nya för andra knappar. Enda kruxet med dessa iconer är att jag måste nu måla om dom i ett annat programm som gör om det till x/y conrdinater vilket är ett mindre hellvette smile

En stor kul nyhet är att jag fick hem mina nya baklysen och dom är bara för vackra, jag har inte monterat dem ännu för jag fick dem för.. ehh 5 minuter sen ^_^, Nu är det fredag så det är mycket möjligt att dom kommer monteras idag eller i morron.  bilder på dom finns i en tidigare post.

Emm... jo jag har funderat lite mera på hur min panel ska se ut och det blir bara mer och mer avancerat, jag funderar på att införskaffa mig 2st verticala utblås som ska sitta på var sin sida om skärmen och flytta skärmen höggst upp på panelen och längst ner under utblåsen och dubbel din sloten ska mina knappar sitta, ungefär på samma ställe som de är nu fast det kommer vara andra knappar, belysning och funktioner. Jag har även funderat på ifall jag ska bygga ihop det men plast kåpan som är just nedanför panelen och göra det hela en del av "växelspak, handbroms" panelen så det ser ut som hela den raddan som växer upp på instrumentbrädan som det ser ut på nyare bilar, typ volvo.

Föresten jag har aldrig sett nån annan göra om sin panel så mycket jag planerar, inte ens i extremtidingar för styling, på sin höjd har jag sett dioder istället för lamper och omlackerade orginal ytor, enda man kan gämnföra med är dom som gör om hela instrumentbrädan i glasfiber men det är ju inte samma sak riktigt. Skojjigt att göra ett mod som jag aldrig sett nån annan göra ^_^

Update:
Baklyserna är instalerade nu och dom ser helt enkelt för jävla snyggt ut, jag kan inte få det så mycket snyggare smile, nu till de tråkiga nyheterna... Jag glömde kameran hemma och när jag kommit hem så hade det frysit fast is på dom så det är ingen mening att fota nu hmm men jag lovar er, det ser så sååååå bra ut smile Allt matchar förutom framlyserna för dom har inget svart i sig så jag funderar på att sjunka så lågt att stopa på ett par ögonlock i svart venyl så dom matchar perfect med övriga bilens look. Ruggigt snyggt och nu även laglit, det roliga är att dom kostade helften så mycket som dom första jag köpte.
Senast redigerat av Sherlia (26 januari 2007)

klabbarpan
3 041 Inlägg
26 januari 2007
Synd att du glömde kameran sherlia! När ska du på bilen igen? ir du satsar kanskepå varmare dagar?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
mja det kommer bli knapert med tid nu i veckan, mycket jobb att göra och jag har som inte så mycket matrial just nu att lägga till på bilen, ideér är det enda jag kan just nu klura på och dom kommer fram hela tiden ^_^

klabbarpan
3 041 Inlägg
26 januari 2007
Du förresten, du som är haj på det med el å så, jag såg ett program idag för elever som läser el.
Du kunde skapa virituella kopplingsscheman, och tästa dem, istället för att göra det på riktigt så att säga,

Elektic workbench ir nått sånt hette det. Vet du vad det är för något?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
nepp, aldrig hört talas om och det kan aldrig funka lika fra som riktiga kopplingsbord, bra exempel var när jag testa min diodslinga på olika volt antal och se hur pass lågt jag kunde gå, skulel aldrig funka med ett dataprogram.

klabbarpan
3 041 Inlägg
26 januari 2007
Nja, det var liksom ett sätt att lära sig att bygga mer... Typ genom att använda sig av och, eller , icke principen...

JAg vill ha det programmet.... Typiskt....

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
Det var bra väder idag så jag kunde ta lite bilder på baklyserna smile
http://img260.imageshack.us/img260/1774/p1010009uf9.jpg

Före
http://img171.imageshack.us/img171/2432/p1010011wz5.jpg
Efter
http://img490.imageshack.us/img490/2785/p1010008eo8.jpg
Nu
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-9f5f4cb5842096d03524a1c960e8b065.jpg

En annan bra nyhet är att jag beställt mera saker till bilen, 2200kr för TVÅ stycken xenon konverteringskit för h1 lampor men färgen 6000k, jag har ju 4st h1 lampor totalt (2 halv, 2 hel)så jag blev tungen att beställa 2 kit men trodde aldrig att jag skulle få ett så bra pris som 2200 med frakt etc. Dom borde vara här om ca 1-2 veckor och då blir det fin fint ljus på framlyserna ^_^

Edit: Jo nån sak till om baklyserna, dom var ca 10x lättare att instalera än de förra jag köpte från Realcar, de förra var jag tvungen att slipa ner undertill för att dom skulle passa hyffsat så inte dom skulle sitta ultra snett och sticka ut från karossen, dessutom så släpte en av bultarna som satt på dem så jag blev tvungen att limma dit den igen och he dit lite gängtejp. Dessa baklysen var nästan perfekta, jag behövde bara skruva dit dom. Enda nackdelen är att de indre delarna (de på bagageluckan) har 2 lampor i sig, back och broms. Endast backlyset sitter orginal på ilen vilket innebär att jag kommer bli tvungen att dra dit bromsbelysning men det kommer inte vara svårt, bara ta lite tid. Om ni köper baklysen kan jag tyvärr inte rekomendera realcars baklysen för jag har hafft så mycket tjorv med dem och dessutom var dom dubbelt så dyra som de nya bättre och snyggare lyserna.
Senast redigerat av Sherlia (22 september 2011)

Sök