3174
Sök

Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.

Företagare & YouTuber
617 874 Visningar
Projektet avslutat 14 augusti 2017
Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Jag la ut en bild på ett honda forum och frågade om dom tyckte bilen såg lägre ut än orginal och hitils har alla svarat ja så det kan hända att bilen är sänkt sen tidigare så me andra ord behöver jag inte svarva ringar och grejjer utan nu måste jag köpa ännu dyrare saker fr att rätta till de sad

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Knegare
718 Inlägg
31 maj 2007
Bah du kan ju inte jobba! Du ska ha sponsorer så du kan hålla på hela tiden! smile

Du är riktigt duktig på det du gör!

Fortsätt likadant! big_smile

William 2009-02-20

304 Inlägg
31 maj 2007
Sponsorer!!! lol
Senast redigerat av Sir_Ed (31 maj 2007)

I have my own race...

glidare
105 Inlägg
31 maj 2007
DU ÄR MIN IDOL!!

längtar redan efter slut resultatet

//myra

member off brownridge hellracers

X40 Nordic
784 Inlägg
31 maj 2007
Satt och skumma igenom hella tråden i dag och måste säga att jag är imponerad över det du har gjort.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
^_^ Tack så otroligt mycke för de fina kommentarerna. Jag har chattat omkrig på ett utlänskt civic forum nu och diskuterat om vad jag ska göra åt min låga bil och har beslutat mig att inköpa mig nya fjädrar och nya dämpare från samma ställe jag köpte mitt insug från. Me innan jag gör beställninge så ska jag kolla up vad frakten kommer kosta, det varierar så enormt vad frakten är beroende på vilka som skickar det. Bra exempel var när jag kolla vad frakten för grill skulel kosta, vissa sa upp till $150 men i slutändan skulle det kosta mig typ $40.
Nå nå, i samband med nya dämpare tänkte jag införskaffa mig en ny växelspaksknopp och eventuellt ett nytt handbromshandtag (funderar även eventuellt på att flytta handbromsen lite och göra den kortare).
Senast redigerat av Sherlia (31 maj 2007)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Ja ha då ver de beställt nåa frädrar och dämpare runt om bilen. Så hör är informationen om dom.

The Tokico Premium Performance shock absorbers and struts improve corning, braking, steering response, and overall stability. They also reduce excess body motion while giving a good ride. The advanced handling suspension kits include both Tokico sport lowering springs and Premium Performance Shocks. These kits offer a superb combination of improved appearance, great handling, and good ride.

Valde dessa efter en del efterforkningar på andra forum.
Kostade typ $550 inkl frakt (3800 kr), jag brukar inte få någon större avgift från tullen och inte heller brukar jag behöva betala någon moms så vi får ju se hur det går denna gång big_smile
Senast redigerat av Sherlia (1 juni 2007)

242 Inlägg
Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Ne, vilodag idag, kanske i morgon så fortsätter jag nog med baksätet.

242 Inlägg
Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Här markerar jag ut vad som ska klippas, rätt smart sätt faktiskt ^_^
Original så är de i 2 delar för att det gamla tyget var inte så flexibelt men nu med detta konstläder kan jag ha det i ett enda stycke.
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-4e23403e5c7939ec6bddc63c95e4a4d3.jpg

Baksidan på tyget
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-15fc336be0550ac9f9a407fdbd714da6.jpg

Bara pålaggt på dynan
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-09668d8af597f2ac7cad3976f60e0703.jpg

Tempot är ite så snabbt men varje söm tar MYCKET längre än man kan tro, flera timmar kan 2 bitar ta att sätta ihop med markering, utklippning, finklippning, planering, nålning och sen att sy. Förutom allt detta så ska det ju tjorva när man syr så det tar tid smile

Istället för att lägga ner all min ekonomi på bilen så har jag inköpt lite nya saker till datan som nya högtalare samt ett vattenkylningskit så datan blir HELT ljudlös smile

Det som är just nu på väg till bilen är..
Huvdämpare (slipper skitpinnen)
Dämpare och fjädrar runt om bilen
3st små mätare till mittpanelen

Nå nå, blir att fixa mer med baksätet nu...
Senast redigerat av Sherlia (23 september 2011)

242 Inlägg
112 Inlägg
6 juni 2007
gött gött, kepp up the good work! big_smile

Rätta mig om du har fel...

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Blää, vilket himla tjorv jag utsätter mig själv för. Jag har beslutat att jag ska ha BMW M3 e46 stolar in i mi bil men de finns ju inte på en enda skrot ju och när jag ringer till en reservdels återförsäljare så har dom aldrig sålt stolar så dom har inte ens ett art nr på dem, men delen som är ok är att dom ska kolla upp vad 2 nya stolar kommer kosta (livrädd för priset redan nu men va fan ^_^). Om ni vet va nån som har såna stolar så släng in ett pm åt mig smile

Update
Fick just ett telefonsamtal där jag fick reda på va dstolarna kostade smile
TRETTITVÅTUSENFEMHUNDA STYCK !!!!
Blir nog att försöka hitta begagnat ^_^
Senast redigerat av Sherlia (7 juni 2007)

248 Inlägg
7 juni 2007
ååå fy fn, 32500 spänn styck? Billigare att köpa en helt ny bil för fn:D

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Nå nå, antar att det blir att kolla blocket och andra bilskrotar ofta för att se om man hittar de jag söker...
Idag så har jag sytt lite igen (börjar bli lite enformigt ^_^)
Alla tygbitar är på plats för sittdynan men monteringsfästerna har jag fortfarande kvar att sätta dit.
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-94c4e2930f92a07fcdad16fc0de282d1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-fd8b99659d55e09e8d225cec086329b6.jpg
Senast redigerat av Sherlia (23 september 2011)

3 627 Inlägg
7 juni 2007
Du e duktig du smile
Inte funderat på att leta upp en annan sorts framstolar istället? Tror Avensis stolarna hade suttit fint, e rätt goa men ändå rätt fasta i stoppningen smile Annars så är Primera stolarna helt underbara big_smile

Kan förstå att det blir lite enformigt, men se det såhär.. Nu sitter det i ryggmärgen tongue Nu lär vi få se dig klä om tak å bagage å allt möjligt eftersom du blivit proffs på området ^^

Ha d gött // Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

304 Inlägg
8 juni 2007
Sherlia skrev:
Blää, vilket himla tjorv jag utsätter mig själv för. Jag har beslutat att jag ska ha BMW M3 e46 stolar in i mi bil men de finns ju inte på en enda skrot ju och när jag ringer till en reservdels återförsäljare så har dom aldrig sålt stolar så dom har inte ens ett art nr på dem, men delen som är ok är att dom ska kolla upp vad 2 nya stolar kommer kosta (livrädd för priset redan nu men va fan ^_^). Om ni vet va nån som har såna stolar så släng in ett pm åt mig smile

Update
Fick just ett telefonsamtal där jag fick reda på va dstolarna kostade smile
TRETTITVÅTUSENFEMHUNDA STYCK !!!!
Blir nog att försöka hitta begagnat ^_^

Det är ett rån!!! mad

I have my own race...

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
´Jag hitta en komplett inredning från en bmw m3 e46 för 12500 kr på en bilskrot, ringe och snacka med han och han sa att han skulle fixa fram ett annat pris till mig för enbart stolarna samt skicka bilder på stolara till mig. Jag hoppas på att det är de stolarna jag vill ha, alla bilder jag fått hitils från bilskrotar har inte stämt med det jag frågat efter. Ahhh va gla jag blir om de verkligen är de jag vill ha ^_^

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 juni 2007
du kan ju titta på ebay.de samt skrotar i tyskland om du inte hittar i sverige

Sök