2782
Sök

Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.

Företagare & YouTuber
617 733 Visningar
Projektet avslutat 14 augusti 2017
Squät squät mästare
1 Inlägg
8 juni 2007
Jävlar va nice bygge! smile Var in idag och hittade tråden, har jävlart sträckläst alla inlägg! Kommer att återkomma!

"Nää 3 mil grusväg"

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Mjo men jag fick aldeles nyss svar ang de stolarna jag vill ha och det var såna han hade, som om de inte räckte där! 1 min senare får jag mail av en annan firma som säger att dom också har såna här stolar så jag bad om foto från dem så nu har jag 2 ställen att ta i från smile
3000kr styck och dom ska vara i väldigt bra skick enligt försäljare, mail på styrreglagen etc är på väg. En till fin extra bonus med dess stolar är att det är stolvärme i dom, inget jag sökte efter men som tur är var det de i dessa, YHII HA http://img85.imageshack.us/img85/5285/50th0.gif

Update
Så där ja, jag fick stolarna för 6000kr inkl frakt så jag borde ha dem nästa vecka smile
Stolarna är elstyrda, har stolsvärme och har minnesfunktion för förarinställningar.

Lekte lite med photoshop och nånting sånt här kommer stolarna se ut när dom är omklädda.
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-ace761f14129e80a69d5e2edfbb4a435.jpg
Senast redigerat av Sherlia (23 september 2011)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Familjefar.
17 Inlägg
12 juni 2007
Nämen.. nu har det varit tyst för länge i denna tråd.. kom igen och berätta för oss andra vad som händer.. Sitter ju har väntar!

Grymt jobbat "so far", lycka till i fortsättningen.

//Bly

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
Sorry för tystheten men har hafft så fullt upp med ett sidoprojekt. I morgon ska jag försöka få klart baksätet helt å hållet. När sätet är klart så blir det mest troligen att försöka klura ut hur jag ska klä om väggarna i baksätet, när väl det är klart så blir det hatthylla som ska få en total makeover. Hattgyllan måste demonteras för att byta ut 6*9 orna och för att demontera hatthyllan så ska hela baksätet lös, baksätes väggarna, framstlsbälterna, och sisst av allt hatthyllan. Det jag tänkte ändra på det hela är att jag ska bygga om hatthyllan så man kan byta ut högtalarna utan att demontera nånting förutom hathyllan, förutom det så ska jag bygga om den så den blir betydligt snyggare och sen klä om den big_smile

Låt säga nu att allt de dära är klart så hade jag tänkt att börja med de nya framstolarna, måste få dem att passa i hondan och sen ska dom kläs om. Efter stolarna så ska jag mest troligen ge mig ann dörrsidorna som ska byggas om minst lika mycket som hatthyllan och detta är vad jag ska göra. Byta ut öppnara mot öppnarna från bmw m3 e46 (svarta/krom), instalera dubbla 6.5" högtalare, instalera de nya diskanthållarna och sisst av allt klä om allt.

Ja ha det var ju en del... JOOOO VISST heller hur? Ja ha och hur blir det med hela jävla intrumentbrädan?? orka ens nämna planerna? joooooo smile ite så storna förutom omkläning. Det jag sitter och funderar på är att sätta dit runa utblås istället för de fyrkantiga gråa trista jag har nu, enda kruxet är att jag inte vet vad för bilar som har det fast jag vet att det ska finnas riktigt snygga sådana.

mmm men är det inte nånting jag glömmer, jo då, handbromsavdelningen, den ska eventuellt byggas om så handbromsen hamnar närmare förarsätet och varför inte sätta ditt ett armstöd när man väl håller på ? smile

(siar långt in i framtiden)... jag älskar honda civics nya ratt så en sån ska vi ochså fixa dit smile

Ok så nu är väll hela inredningen klar? nja.. jo bara solfilmning är kvar sen tror jag jag är klar...

---

Nu till det lite mer roliga, utsidan smile det ska på kjolpaket samt vinge och sen lite motivlack och vips så har vi en rätt fin bil.

---

Bagaget... ja just ja.. det ska ju ochså fixas hmm nå ja, jag har en plan för det ochså och den är minst lika kompliserad som allt annat. men de roligaste blir og att modda om bagageluckan på utsidan, regskyltplatsen ser utinte ut att passa med rästen så den ska få en makeover innan omlacken.

---

När allt detta jävla skit är klart så är det väll bara motor byte till en 200hk motor som återstår (yhe lol, ska vi slå vad?).

Som ni ser har jag inte bara suttit still, tänkt en hel del vilket tar tid de me big_smile

43 Inlägg
12 juni 2007
Vill bara först säga att ja har nu skaffat mig en ny idol, elr snarare en GUD.
Jag är så grymt imponerad av ditt bygge hoppas att allt kommer gå som planerat.
Kanske inte passar men ett tips citroen c2 har runda utblås och finns även grålackerade metall ringar att köpa till för att piffa upp det ännu mer.

MVH.Erik smile
Senast redigerat av PING^ (12 juni 2007)

det är inte farten som dödar, det är smällen.
it´s not the fart that kills it´s the smell.

Kettunen
12 juni 2007
Snyggt!

15 Inlägg
13 juni 2007
väldigt fin bil:)

dNC^ duett power^^

144 Inlägg
13 juni 2007
riktigt kul att följa denna tråd smile Tror bilen blir väldigt fin när allt är klart.. du har inga bra tips på var man kan köpa delar till en civic? bla blinkersglas å sänkningsfjädrar (jamex)..

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
jo då, bästa tipset jag har är att INTE KÖPA FRÅN SVERIGE, om du köpe tx framlyktor, baklyckter ja då får du betala det dubbla i sverige än utomlands och det är inkl frakt moms etc.
Men när du köper saker från utlandet så var altid noga att kolla vad frakten kostar innan du beställer, fraktkostnaderna kan skilja enormt. Men vad man ska akta sig för är att beställa märkes produkter, beställ sånt helst från riktiga butiker på nätet och inte från ebay, risken för fake är stor.

Har sytt klart tyget för baksätet, nu är det "bara" att montera det.

144 Inlägg
13 juni 2007
Sherlia skrev:
jo då, bästa tipset jag har är att INTE KÖPA FRÅN SVERIGE, om du köpe tx framlyktor, baklyckter ja då får du betala det dubbla i sverige än utomlands och det är inkl frakt moms etc.
Men när du köper saker från utlandet så var altid noga att kolla vad frakten kostar innan du beställer, fraktkostnaderna kan skilja enormt. Men vad man ska akta sig för är att beställa märkes produkter, beställ sånt helst från riktiga butiker på nätet och inte från ebay, risken för fake är stor.

Har sytt klart tyget för baksätet, nu är det "bara" att montera det.

okey tack för tipset.. har du någon bra länk jag kan kolla på? tar det lång tid att få grejjer från usa eller? beställer mycket annat från usa men bilgrejjer har jag inte kollat på där..

70 Inlägg
13 juni 2007
Du är grymm måste jag säga,  följer tråden med stort intresse smile
Som många andra sagt tidigare SPONSORER big_smile
Du är den händigaste jävel jag sett haha smile

Syr, lackar, fräser fan i mig allt BRA JOBBAT..........smile

2 230 Inlägg
13 juni 2007
fan vilket grumnt projekt tänk om man hadde den kunskapen och ork och allt det dära:) tänk vad man kunde uträtta då:D
gillar din bil och projekt skarpt:)

lcyka till med resten hoppas man får se det färdiga snart;)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Ja ha då var det dags för en update igen smile
Idah så fick jag mina huvfjädrar jag beställt men jag är missnöjd med hur svår de var och få dit samt passformen som jag fick ändra på för att de skulle passa hyffsat. Nu när jag har grundsakerna så funderar jag dock på att bygga 2 nya fästen som man sätter i huven för att det ska sitta bättre och proffsigare. Just nu så sitter dom lite snett men 1 bult på varje sida, mitt mål blir 2 bultar på varje sida och rakt ska de sitta smile När detta mini projekt  blir av för vi se men som de är just nu så duger det wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-08e6de3d6e58c8594c4cb7688b07c25a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-2e627920eb35e54059c455b0813df0e0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-918e3bf3e056276c1cb5880632c76e0a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-3f3565601bc6fb2e7c5ac45e351491e2.jpg
Senast redigerat av Sherlia (23 september 2011)

58 Inlägg
15 juni 2007
tja, jag tyckte att de såg bra ut men de e ju som du säger att det ser proffsigare ut med 2 bultar..
Fråga: är de så starka så att dom trycker upp huven själv eller måste man hjälpa till?
It´s still good..

Gör som FORD, köp VOLVO!!!!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Första biten typ helften så måste man lyfta, vid mitten så stannar huven, allt över mitten och den trycker upp huven själv. Precis som det ska vara smile

58 Inlägg
16 juni 2007
härligt.. då e de som de ska vara ju.. :p fortfarande mycket härligt projekt..

FRED UT!!

Gör som FORD, köp VOLVO!!!!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Testade idag att polera mitt slutsteg med tygtrisser och outosol men jag är defenetift inte nöjd med resultatet, jag lyckas inte få bort den mörka nyansen som antagligen är ditsatt på kemiskt väg. Enda sättet att ta bort nyansen är nog att skaffa bättre sakerän tygtrissor, kanske nån väldigt mjuk stålborste av nå slag, altså en roterande (kanske inte stål utan nå mjukare metall). Får spara polerandet till efter grovjobbet är klart. Angående baksätet så är det ÄNNU ite klart (fy på mig), jag fick helt enkelt inte tid att köpa de dära mässingstängerna jag behövde och nu är det helg så allt är stängt.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Hej hej på er igen.
Nu har jag hittat nånting intresantare än mässingstänger, stål svetspinnar smile funkar mycket bättre och kan inte gå av när man böjer dem.
Idag sa har fan inget gått som tänkt sad Jag lånade hem en gängtapp för m6 bult som jag hade tänkt att fixa till huven men icke de, råka få med m8 istället! nå nå, som plåster på såren så fick jag hem båda mina framsäten samt mina nya dämpare med fjädrar big_smile säterna var presis som jag tänkt mig och svinsköna att sitta i. Eftersom inte de blev nån bultning så tänkte jag testa montera de nya dämparna med tillhörande fjädrar, skruva loss ena däcket och öhhh ja va va fan gör jag nu då? (har fortfarande den frågan i huvvet), jag hade skrivit ner en lista på hur man skulle gå till väga men jag blev fan inte klok på va snubben saggt och jag kunda förfösta gången i mitt liv inte komma på hur jag skulle göra detta. Eftermiljoner om och men och klurande så tänkte jag att jag kanske kunde få lite hjälp om jag försökte inspektera de nya dämparna samt fjädrarna och när jag packa upp dem så fick jag see att de var knallblå med röda fjädrar!!! GRRR hellvette de måste ju lackas om innan jag kan montera dom!!! Nå det var  ara att packa ihop allt och bege mig hemmot. Här är några bilder.

http://aycu21.webshots.com/image/20700/2000434348090173469_rs.jpg
http://aycu33.webshots.com/image/19552/2000469449241469854_rs.jpg
http://aycu25.webshots.com/image/17384/2000423362859972220_rs.jpg
http://aycu23.webshots.com/image/20582/2000427433094218889_rs.jpg

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Altså... GHAAAA jag blir så jävla förbannad så jag vet inte vart jags ka ta vägen, förbannade jävla tjuvar!!! Idag när jag kollar så är mina kromade aluventilhattar borta!!! Nåja, som plåster på såren så har jag just nu en ny favoritbutik på webben, gummihuset.se smile jag ringde till dom och fråga om dom hade nya såna ventilhattar jag kunde få köpa av dom och sa helt ärligt att det var nån jävel som snott mina, vet ni vad dom då gör?? skickar helt nya helt gratis till mig!!! jag lär ju handla alla mina däck därifrån hädan efter smile En annan trevlig nyhet är att min flickvänn fyller år idag, grattis ^_^.

Förutom allt de dära så har jag nu fått dit huvfjädrarna helt å hållet. Det jag fick göra var att borra två extrahål samt gänga dom med m6 gäng och så här blev det när de nu är klart.
http://aycu33.webshots.com/image/17952/2006370678278090786_rs.jpg
http://aycu32.webshots.com/image/18791/2006343340915529917_rs.jpg

Funderar på i fall mann ska kanske lacka fästerna i samma färg som bilen? nja de får bli i samband med omlack av bilen i såna fall wink Funderar för övrigt på att byta ut den dära slangen mot en fräshare som är helt genomskinlig eller i blå nyans(genomskinlig).

Dela med er era tankar smile
Senast redigerat av Sherlia (19 juni 2007)

VeeDub
319 Inlägg
21 juni 2007
Ser riktigt trevligt ut! Hoodlifters är en fin touch! smile

Sök