Jo jo, som att jag inte skulle orka mer på den här dagen? Fick ett litet tyck nu vid 23 tiden. Undra hur klädseln sitter fast på stolen jag tagtit hem? HOJJA, fi fan va jobbigt att bara ta lös tyget från stolen, 4 timmar och 30 minuter utan avbrott tog det!, tror det tog drygt 30 minuter för att demontera hela baksätet. Säger då de, BMW har gjort det för bökigt, onödigt bökigt
![smile](img/smilies/smile.png)
Helt omöjliga pluggar att få bort hela, blir tvungen att byta ut dom mot någe annat vid montering.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372600_zpefjp.jpg]()
Ryggstödet lös men tyget sitter forfarande fastklammrad i själva skummet.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372601_3u7fmg.jpg]()
2mm ståltråd lindad i små ringar som pirsingar i skummet, skitjobbiga att få bort utan att förstöra skummet
![sad](img/smilies/sad.png)
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372602_0xd44i.jpg]()
Detta blev kvällen stora mysterium. Det är själva säkerhetsbältslåset. Det måste bytas ut så det passar till honda bältet men när jag tog lös den sitter det en kabel fast i den, en kabel som jag helt enkelt inte kan fatta vad det har för funktion. kontakten har anslutningar och till synes inte fyller någon funktion över huvud taget. Den har inga anknytningar till själva låset så det är inte bältes varnare. AH ha! nu kanske jag vet. Den sitter rakt som i en T rör och den tvärgående röret är det en vajjer i. Kan det vara så att den exploderar vid krong eller så för att märka vajern typ eller någonting sådan? Jag har inte en aning så berätta gärna om ni vet.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372603_8xbfca.jpg]()
Efter jag demonterat så mycket jag kunna var detta jag hitta... en massa kulor, wtf?!?!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372607_ynrv71.jpg]()
Anslutningen...
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372608_l8ab1i.jpg]()
Det var ut detta hål kulorna trillade och det är i denna hål knotakten ansluts som ni ser.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372609_i5fi6x.jpg]()
Äntligen allt löst, fast inte från skumgummit. på rygbiter satt den kanske 20st stålringar och lika mycket på sittdynan om inte mer.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372604_9rbbek.jpg]()
Tyget! (sittdynan)
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372605_uwhbfr.jpg]()
Tyget (ryggen)
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372606_8gc6rp.jpg]()
En stol utan tyg
![smile](img/smilies/smile.png)
(woot det är ju stesvärmare !!! BONUS!)
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/372610_jeiw0i.jpg]()
Någonting jag redan nu lärt mig är att jag ska ha sådant där vitt stoppningstyg på understidan av alla mina tygbitar på stolarna och på baksäterna när dom byggs om. Stoppningen gör att tyget får mer spänst och gropar och bucklor i sjävla sätet syns och käns mycket mycket mindre. Stoppningen verkar vara ungefär 2mm tunt och påsytt på alla bitar innan de sammanfogas. Sömmen ligger ca 1-2mm in på tyget, detta för att det inte ska synas och inte orsaka andra problem, intresant
![smile](img/smilies/smile.png)
Ja ja, nog för idag
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)