Om jag ska vara ärlig såg jag aldrig tips nr2, lade du till det efteråt? De du säger i tips nummer 2 låter väldigt bra och kan intyga att flis är ett helvete att jobba med och jag hatar det enormt mycket, som tur är har jag inte blött ner mycket mer än kanske 1/3 av tyget med polyester så endast ytan är plastad. Baksidan av fasaden är helt i flis, mjuk å len ^_^, man kan tro att jag klätt baksidan i flis:P Jag funderar på att slipa bort de mest av det resterande mjuka tyget och kanske lite av det plastade tyget för att det är enbart onödigt att ha.
Nej, skrev allt i samma inlägg
Såhär ser det ut med högtalartyget efter 4 lager med ENBART polyester, för att få en form. Knappt gått åt 2dl. Sen bara armera uppepå det.
Bättre yta - mindre åtgång på polyester - mindre dödvikt
Ser bra ut Decibel. Ska nog satsa på det när jag bygger.
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
du vill du ha hjälp med poleringen kan du kolla på mi n tråd, aja är inte precis bildelar men den beskriver bra och så haru massa bilder så du verkligen ser.
Ser skitfint ut med högtalartyget, värt att försöka använda ser det ut som. Angående update så är det svårt att ge en när min kamera blev stulen. Måste försöka skaffa pengar att köpa en ny Men å andra sidan har jag jobbat natt hela veckan så jag har inte haft tid att göra något med mitt bygge men idag finns det möjlighet att det händer nått men som sagt, utan foton kanske jag får låna någons kamera eller så.
Det var tänkt att först klä det men prislappen på det blir så jäkla dyrt men då och andra sidan är inte färg och all tid för slipandet desto mer givande. Det kommer nog bli att lacka det i samma färg som bilen, men att klä det hade varit en så mycket enklare lösning.
sjukt bra bygge har följt det sen starten lackat blir bäst enligt mig
Tack för din åsikt Ja det lutar åt lackat, jag har alla saker för det också enda nackdelen är skarvarna mellan de olika delarna. Har man tyg kommer skarvarna knappt synas och inga lister behövs för att täcka för skarven. Lackar jag bitarna så kommer det bli en relativt ful och störande skarv och för att på bästa sätt dölja det blir det att lägga över en gummi list med en 'I' profil och sedan lacka listen i samma färg som fasaden. Fasaden är väldigt kurvig och svårspacklad vilket i sig kan synas efteråt. Det sissta alternativet är att läga ner väldigt mycket arbete att spackla och slipa skarven och testa om åom igen tills det ser ok ut och helt enkelt låta skarven vara helt synlig men att man försöker få bitarna så tätt det går. Desto mer jag nu pratar om det blir jag mer å mer sugen att klä bitarna eftersom det kan bli snyggast.
Först å fremst.. att spackla och slipa den hära fasaden är någonting av de mest tidskrävande jag någonsin gjort. På grund av sin form så är det nästan omöjligt att få släta ytor så jag kommer få bli tvungen att acceptera vissa gropar/bulor. men så hära ser det ut idag.
Foto omgång 1
Foto omgång 2 efter totalt 6 timmar arbete idag.
Inte så jätte intressanta bilder men det är åtminstone någonting
Jo det är rätt krävande ^_^ Sedan när allt är spacklat och "godkänt" så gäller det att kapa kanter och få bitarna att sitta på plats. Det är inge problem med att få dem att sitta men det besvärliga är kanterna så det ser snyggt ut mellan glasfibret och karossen.
Jag kommer försöka spackla och slipa så pass bra att skarven mellan delarna kommer bli så tät som möjligt så med andra ord blir det att försöka få det att se fint ut utan någon list.