3480
Sök

Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Roos
15 december 2010
Gör en liten chattfunktion då, då kan folk fortfarande ha den "kontakt" här som de hade via bloggarna. Visst, sidan ska vara fordonsrelaterad hela alltet MEN man måste också kunna komprimissa. Då kanske flera kan gå nöjda ur detta smile

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
15 december 2010
Roos skrev:
Gör en liten chattfunktion då, då kan folk fortfarande ha den "kontakt" här som de hade via bloggarna. Visst, sidan ska vara fordonsrelaterad hela alltet MEN man måste också kunna komprimissa. Då kanske flera kan gå nöjda ur detta smile

Enl Hamilton i mailsvar ifrån honom igår skulle det aldrig komma på tanken..

415 Inlägg
15 december 2010
viccoA skrev:
Det finns egentligen bara två anledningar till att jag besöker gorg:

1.Personligare utbyte med medlemmarna. DVS, gästböcker som är överskådliga och bra samt bloggarna där man lär känna personen bakom bilarna.

2. Möjligheten att snabbt klicka sig igenom mängder med läckra bilar.

Varför utnyttjar jag inte forumen mer på gorg:

Enkelt, vill jag diskutera något som rör fordon så gör jag det på forum där den tekniska nivån är högre, inget ont mot dig Göran, du är grymt kompetent, men 99% av alla trådar på gorg är på sandlådenivå.

Håller med dig helt!big_smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
15 december 2010
skruttan skrev:
olivernilsson skrev:
det är mycket bra! en bilsida ska va en bilsida! men vafan, låt folk ha sina bilar uppladdade? alla har inte råd att åka omkring i supror/skyline fina volvos, ja vafan jag är 20 bast och har inte bästa budgeten men en har en bil, och vill gärna visa upp min bil för andra, men jag får ju inte göra det här på g.org för den är ointressant och i dåligt skick, den är fin för mig, eller ja den duger för mig och vill gärna visa upp den, är nog inte bara jag som ser att det är så, vill ni ha mer folk här, låt dom då ha kvar sina bilar.

håller meddig.. big_smile

mycket bra, men ingen annan verkar hålla med mig, nästan så man borde starta sig en egen hemsida där man får ha ALLA sortes bilar,smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

7 120 Inlägg
15 december 2010
olivernilsson skrev:
mycket bra, men ingen annan verkar hålla med mig, nästan så man borde starta sig en egen hemsida där man får ha ALLA sortes bilar,smile

Man ska inte behöva bläddra igenom massa bilar för att hitta någon fin, ointressanta och fula bilar hör inte hemma här.

Masterworks
15 december 2010
Aerodynamik skrev:
olivernilsson skrev:

Man ska inte behöva bläddra igenom massa bilar för att hitta någon fin, ointressanta och fula bilar hör inte hemma här.

Vad e en fin bil då? Din lr min?  lol

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 december 2010
skruttan skrev:
Roos skrev:

Varför inte använda den IRC kanalen som finns då? Iofs är den inte officiell, men många som hänger där och säkert fler ifall det blir mer känt att den finns. Inte många som vet om den tyvärr.

http://en.irc2go.com/webchat/?net=Quake … om=garaget

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (15 december 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Roos
15 december 2010
skruttan skrev:

Låt denna diskussion svalna, ge det lite tid, sen kanske admins är villiga att komprimissa med oss medlemmar igen. Som det ser ut nu förstår jag egentligen deras mindre trevliga svar. Jag hade ordkäftat ännu värre om det vore tvärtom. Dom försöker väl göra något som dom tycker är bra och får bara en massa bajs kastat i ansiktet. Så nä, låt det svalna..

7 120 Inlägg
15 december 2010
Masterworks skrev:
Aerodynamik skrev:
olivernilsson skrev:

Fin och fin, men några lik och tråkiga bruksbilar vill iaf inte jag se.
Lite exempel då för att förtydliga..
Tycker inte denna passar här, urusla bilder, smutsig och rentav tråkig.. http://www.garaget.org/?car=228829
Denna däremot, typ samma bil men lite bättre bilder, tvättad bil och lite planer passar bättre här.. http://www.garaget.org/?car=228938

Men detta är ju bara mina åsikter!

Tycker både dina och mina bilar är fina, eller vad vill du att jag ska säga?

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
15 december 2010
Masterworks skrev:
Aerodynamik skrev:
olivernilsson skrev:

alla bilar är speciella enligt mig, det är så det ska va, en bil ska betyda något, inte bara va en sak....

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

8 885 Inlägg
15 december 2010
skruttan skrev:
Hamilton skrev:
Masterworks skrev:
Hamilton förstår inte att om vi försvinner så har inte annonsörerna några kunder
att annonsera för och följdaktningen så sjunker företagets lönsamhet och man tar bort
sina annonser från gorg och då kan inte Hamilton moderera längre.

Självklart förstår även jag att annonserna är knutna till besöksantalet och mindre besökare ger mindre intäkter. Frågan är då om dessa intäkter genereras via bloggen eller via forumet som har över 2 miljoner inlägg mot bloggens 64 000.
En evt annonsör vill säkert ha så bra exponering som möjligt och att då ha en annons om tex fälgar i en blogg om frimärken ger säkert inte lika stor effekt som i en tråd om fälgar.

Mvh
Hamilton

Så vi som bla använde av oss bloggen räknas inte med andra ord.. tack för den..

Varför gör du egna tolkningar i det jag skriver?
Jag skriver ju att citat:ger säkert inte lika stor effekt slut citat.
Jag skriver inte att det ena ger mer än det andra men sanorlikheten är större att det gör det.

Vad du menar med "räknas inte" har jag inte en susning om tyvärr.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

8 885 Inlägg
15 december 2010
skruttan skrev:
Roos skrev:

Vill du återge ett PM så tala då sanning, att skriva rena lögner i en tråd som jag som avsändare postar i är ju inte riktigt genomtänkt och förövrigt helt OT i det här ämnet.
Jag låter det passera den här gången men ska vi kunna föra vettiga diskussioner så håll dig till sanningen

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
15 december 2010
chrizz skrev:
Det finns mycket åsikter kring det här, och jag förstår att många är upprörda.

För er som inte vet vem jag är så vill jag bara informera om att det är jag som har sista ordet i alla viktiga beslut som tas om Garaget.

Det här beslutet grundar sig främst i att bloggarna blivit ett okontrollerat andra-forum, en slags frizon som någon uttryckte det tidigare i tråden, och det är precis det som varit problemet. Den senaste tiden spårade bloggen ur fullständigt och en stor mängd hätska debatter uppstod och det flödade mycket starka åsikter och personangrepp som bidrog till en mycket dålig stämning som tyvärr spred sig snabbt över hela Garaget (alla har naturligtvis rätt till sin åsikt, frågan är dock vilka diskussioner som hör hemma på Garaget och vilka som lämpar sig bättre någon annanstans).

Hur löser man detta då? Flera administratörer som rensar tänker många säkert. Vänta nu. Då menar ni alltså fler administratörer som rensar bland folks åsikter och personliga kommentarer? Jag tror att reaktionerna hade blivit mångfaldigt kraftigare än det vi upplevt i den här tråden om vi hade sysslat med censur och rensning av åsikter.

Den enda lösningen som jag ser det är att ändra på det som orsakar problemet i grunden. Vi gör bloggen attraktiv för de som vill blogga om det som är relevant för de vi riktar Garaget till främst, nämligen bilentusiasterna. Helt uppenbart är detta inte till allas fördel, inte ens alla bilentusiaster, men det har vi heller inte räknat med. Vi kan inte göra alla nöjda här, men vi kan göra vad vi tror är bäst i det långa loppet.

Jag måste även rikta ett stycke till er som ändå anser att vi censurerat bloggen. Det är inte sant. Vi har satt en riktlinje för vad vi vill att Garaget ska handla om. En riktlinje för vad vi tror är bäst för sajten som helhet i det långa loppet. Vi tror inte att personangrepp, hets mot folkgrupp och en allmän dålig stämning är något som är bra för sajten. Om vi får välja så väljer vi bort allt sånt, även om det har konsekvenser. Som det ser ut just nu verkar majoriteten vara för den här förändringen, och endast en handfull (som för övrigt hörs mycket) är emot.

Som sammanfattning så vill jag belysa att det finns bättre lämpade sajter, forum och bloggar än Garaget för politik och dylikt. Ingen hindrar er som är besvikna från att gå vidare och hitta en ny plats att bruka som lämpar sig bättre för er. Sannolikheten är stor att ni får ett större utbyte av det dessutom.

Här på Garaget kan man fortfarande hålla kontakten med sina vänner, hitta nya vänner på många olika sätt, och få hjälp och diskutera i forumet. Glöm inte att vi även har ett off topic-forum som fungerar utmärkt att diskutera i när det handlar om sånt som inte har med bilar eller fordon i allmänhet att göra.

Allt förändras, inget varar för evigt. Garaget är här för att stanna dock, bloggar eller inte.

Mvh

Jag måste bemöta dig Chrizz!
Så vitt jag har kunnat läsa mig till är det ingen av oss som framfört kritik mot förändringen/innehållsbegränsningen av bloggen som ropat efter fler moderatorer som "rensar". Däremot hade det varit både önskvärt och befogat att moderatorer stämt i bäcken, alltså gått in direkt och påtalat/tillrättavisat/varnat när det förekommit regelbrott, personangrepp och liknande. Att styra upp en blogg, en mycket omtyckt sådan dessutom, som man tappat kontrollen över genom att begränsa vad man får skriva om är i mina ögon fel väg att gå. Bättre då att i så fall ta bort den i sin helhet om man inte anser att man har resurser att tillse att de regler man själv skapat efterlevs.

Vad händer i framtiden om ett meningsutbyte i någon av forumets trådar spårar ur? Ändras då inriktningen på hela den forumavdelningen på samma sätt som nu bloggen förändrats? Nej, sannolikt agerar någon moderator och avstyr oegentligheterna och sen rullar det på som vanligt igen. Jag ska inte påstå att jag läst var enda blogginlägg, men jag har sett bloggar som i efterföljande kommentarer har spårat ur rejält. Efter en tid har "debatten" självdött, och det utan att någon moderator har ingripit. Var var moderatorerna när kommentarerna började spåra ur? Varför tilläts kommentarena överhuvudtaget att spåra ur och övergå till personangrepp mm? Det är oerhört sällan jag sett något ingripande av någon av moderatorerna i bloggen! Genom att inte ingripa i ett tidigt stadie har ni som ansvarar för verksamheten indirekt också godkänt det som skrivits på bloggen, inklusive personangrepp mfl dumheter. Hade man från moderator-håll däremot agerat i ett tidigt stadie hade många påhopp och liknande aldrig hunnit komma, och det hade dessutom ganska snart genererat en slags "självsanering" då medlemmarna hade blivit mer varse att man inte kan bete sig hur som helst utan att riskera en reprimand i någon form.

Fler moderatorer hade tveklöst hjälpt till för att avstyra många dumheter på ett tidigt stadie! Utan att dom hade behövt vare sig rensa eller censurera. Vad jag vet är det i alla fall två medlemmar som redan innan förändringen av bloggen skedde som har anmält sitt intresse för att gratis hjälpa till som moderatorer, varav en i alla fall utryckligen erbjudit sig att bevaka just bloggen. Vad jag förstår har ingen av dom fått något som helst svar från vare sig dig eller någon annan ansvarig. Det minsta man kan begära är väl ändå att dom i alla fall kunde ha få ett "tack, men nej tack" för visat intresse om nu det alternativet inte var bra.

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
15 december 2010
MrH skrev:
chrizz skrev:
Det finns mycket åsikter kring det här, och jag förstår att många är upprörda.

För er som inte vet vem jag är så vill jag bara informera om att det är jag som har sista ordet i alla viktiga beslut som tas om Garaget.

Det här beslutet grundar sig främst i att bloggarna blivit ett okontrollerat andra-forum, en slags frizon som någon uttryckte det tidigare i tråden, och det är precis det som varit problemet. Den senaste tiden spårade bloggen ur fullständigt och en stor mängd hätska debatter uppstod och det flödade mycket starka åsikter och personangrepp som bidrog till en mycket dålig stämning som tyvärr spred sig snabbt över hela Garaget (alla har naturligtvis rätt till sin åsikt, frågan är dock vilka diskussioner som hör hemma på Garaget och vilka som lämpar sig bättre någon annanstans).

Hur löser man detta då? Flera administratörer som rensar tänker många säkert. Vänta nu. Då menar ni alltså fler administratörer som rensar bland folks åsikter och personliga kommentarer? Jag tror att reaktionerna hade blivit mångfaldigt kraftigare än det vi upplevt i den här tråden om vi hade sysslat med censur och rensning av åsikter.

Den enda lösningen som jag ser det är att ändra på det som orsakar problemet i grunden. Vi gör bloggen attraktiv för de som vill blogga om det som är relevant för de vi riktar Garaget till främst, nämligen bilentusiasterna. Helt uppenbart är detta inte till allas fördel, inte ens alla bilentusiaster, men det har vi heller inte räknat med. Vi kan inte göra alla nöjda här, men vi kan göra vad vi tror är bäst i det långa loppet.

Jag måste även rikta ett stycke till er som ändå anser att vi censurerat bloggen. Det är inte sant. Vi har satt en riktlinje för vad vi vill att Garaget ska handla om. En riktlinje för vad vi tror är bäst för sajten som helhet i det långa loppet. Vi tror inte att personangrepp, hets mot folkgrupp och en allmän dålig stämning är något som är bra för sajten. Om vi får välja så väljer vi bort allt sånt, även om det har konsekvenser. Som det ser ut just nu verkar majoriteten vara för den här förändringen, och endast en handfull (som för övrigt hörs mycket) är emot.

Som sammanfattning så vill jag belysa att det finns bättre lämpade sajter, forum och bloggar än Garaget för politik och dylikt. Ingen hindrar er som är besvikna från att gå vidare och hitta en ny plats att bruka som lämpar sig bättre för er. Sannolikheten är stor att ni får ett större utbyte av det dessutom.

Här på Garaget kan man fortfarande hålla kontakten med sina vänner, hitta nya vänner på många olika sätt, och få hjälp och diskutera i forumet. Glöm inte att vi även har ett off topic-forum som fungerar utmärkt att diskutera i när det handlar om sånt som inte har med bilar eller fordon i allmänhet att göra.

Allt förändras, inget varar för evigt. Garaget är här för att stanna dock, bloggar eller inte.

Mvh

Jag måste bemöta dig Chrizz!
Så vitt jag har kunnat läsa mig till är det ingen av oss som framfört kritik mot förändringen/innehållsbegränsningen av bloggen som ropat efter fler moderatorer som "rensar". Däremot hade det varit både önskvärt och befogat att moderatorer stämt i bäcken, alltså gått in direkt och påtalat/tillrättavisat/varnat när det förekommit regelbrott, personangrepp och liknande. Att styra upp en blogg, en mycket omtyckt sådan dessutom, som man tappat kontrollen över genom att begränsa vad man får skriva om är i mina ögon fel väg att gå. Bättre då att i så fall ta bort den i sin helhet om man inte anser att man har resurser att tillse att de regler man själv skapat efterlevs.

Vad händer i framtiden om ett meningsutbyte i någon av forumets trådar spårar ur? Ändras då inriktningen på hela den forumavdelningen på samma sätt som nu bloggen förändrats? Nej, sannolikt agerar någon moderator och avstyr oegentligheterna och sen rullar det på som vanligt igen. Jag ska inte påstå att jag läst var enda blogginlägg, men jag har sett bloggar som i efterföljande kommentarer har spårat ur rejält. Efter en tid har "debatten" självdött, och det utan att någon moderator har ingripit. Var var moderatorerna när kommentarerna började spåra ur? Varför tilläts kommentarena överhuvudtaget att spåra ur och övergå till personangrepp mm? Det är oerhört sällan jag sett något ingripande av någon av moderatorerna i bloggen! Genom att inte ingripa i ett tidigt stadie har ni som ansvarar för verksamheten indirekt också godkänt det som skrivits på bloggen, inklusive personangrepp mfl dumheter. Hade man från moderator-håll däremot agerat i ett tidigt stadie hade många påhopp och liknande aldrig hunnit komma, och det hade dessutom ganska snart genererat en slags "självsanering" då medlemmarna hade blivit mer varse att man inte kan bete sig hur som helst utan att riskera en reprimand i någon form.

Fler moderatorer hade tveklöst hjälpt till för att avstyra många dumheter på ett tidigt stadie! Utan att dom hade behövt vare sig rensa eller censurera. Vad jag vet är det i alla fall två medlemmar som redan innan förändringen av bloggen skedde som har anmält sitt intresse för att gratis hjälpa till som moderatorer, varav en i alla fall utryckligen erbjudit sig att bevaka just bloggen. Vad jag förstår har ingen av dom fått något som helst svar från vare sig dig eller någon annan ansvarig. Det minsta man kan begära är väl ändå att dom i alla fall kunde ha få ett "tack, men nej tack" för visat intresse om nu det alternativet inte var bra.

Mr H

1. Tyvärr så bryr dig inte chrizz eller nån av dom andra om bloggen, tror den är som en varböld för dom..
2. Ingen moderator läser bloggen om man ska läsa mellan raderna vad som sagts här innan och ingen bryr sig om att medlemmar vill hjälpa till, det har skrivits på fel ställen.. = dom skiter i bloggen..
3. Ägaren vill inte ha med sina medlemmar att göra egentligen.. Läs på hans pres sida så förstår du vad jag menar = vi som använt bloggen räknas inte..

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
15 december 2010
Hamilton skrev:
skruttan skrev:
Roos skrev:

Vill du återge ett PM så tala då sanning, att skriva rena lögner i en tråd som jag som avsändare postar i är ju inte riktigt genomtänkt och förövrigt helt OT i det här ämnet.
Jag låter det passera den här gången men ska vi kunna föra vettiga diskussioner så håll dig till sanningen

Mvh
Hamilton

Lägger ut PM:et här så är det fri tolkning av sista raden i detta PM:et

Hej!
Jag är medveten om vilka alterantiv det finns för chatt och just forum är inget av dom, vill man chatta så finns det som du skriver andra sidor som har det valet.
Chatt är inget som finns på garaget förutom irc och inget som jag vet kommer att införas heller.

Mvh
Hamilton

Roos
15 december 2010
Känns som att det kan vara dags att låsa den här tråden också.

1 059 Inlägg
15 december 2010
Roos skrev:
skruttan skrev:

Låt denna diskussion svalna, ge det lite tid, sen kanske admins är villiga att komprimissa med oss medlemmar igen. Som det ser ut nu förstår jag egentligen deras mindre trevliga svar. Jag hade ordkäftat ännu värre om det vore tvärtom. Dom försöker väl göra något som dom tycker är bra och får bara en massa bajs kastat i ansiktet. Så nä, låt det svalna..

tack äntligen nån som tänker.
Kul att så många av dom som bloggar flyttade sandlådan från blogggen till denna tråd.hmm

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

8 885 Inlägg
15 december 2010
skruttan skrev:
Hamilton skrev:
skruttan skrev:

Mvh
Hamilton

Lägger ut PM:et här så är det fri tolkning av sista raden i detta PM:et

Hej!
Jag är medveten om vilka alterantiv det finns för chatt och just forum är inget av dom, vill man chatta så finns det som du skriver andra sidor som har det valet.
Chatt är inget som finns på garaget förutom irc och inget som jag vet kommer att införas heller.

Mvh
Hamilton

och vart i den texten skriver jag att det aldrig kommer införas en chatt?
Upplysningsvis vill jag förklara inebörden av ordet PM = Privat meddelande.

Men nu har du ju valt att publicera det så jag frågar igen vart skriver jag att det aldrig kommer att införas en chatt, antingen är jag blind eller så ljuger du.
Jag låter övriga avgöra vilket och att du inte publicerar din fråga är för mig obegripligt då du publicerar mitt svar.

Mvh
Hamilton
Senast redigerat av Hamilton (15 december 2010)

Fotograf på tierpidag.se

7 120 Inlägg
15 december 2010
Skruttan irrar runt och skriver massa strunt som vanligt, och när argumenten tar slut tar påhoppen vid..

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
15 december 2010
Aerodynamik skrev:
Skruttan irrar runt och skriver massa strunt som vanligt, och när argumenten tar slut tar påhoppen vid..

Dumt att kasta sten när du sitter i glashus..
Tänk efter före du skriver nått sånt själv.. Du e ju i så fall inte bättre själv.. tongue

Sök