Tjena alla på gorg:)
Tyckte det va dags att starta en tråd om min nyaste leksak:)
Det stog en Steg 3 trimmad 200sx s13 i mitt garage som jag sålde och började leta nytt.
Letade efter allt ifrån turboraketer till stora v8or, då jag mer eller mindre snubblade över en Nissan 300zx US Spec som är 2 sitsig, kortare och lättare än europamodellen.
Back on track with iNsane!
En resa som började på eftermiddagen efter jobbet bar av till falköping för att hämta bil.
Jag trodde dock aldrig jag skulle få köra denna pärla när vi höll på att krasha hela skiten (och voltade 7 varv enligt oscar). Detta pga. fellast, blåst och underkylt regn.
Tack vara oscars sjuka rattning klarade vi oss, subban och 300an nästan utan skråma:)
Nu står 300an i säkert förvar i garaget, där jag mer eller mindre lossar på saker och sätter tillbaka det för att få koll och lära känna bilen.
Det är en 90a som är uttagen 91 i USA och importerad nån gång sent 90 tal.
Den har stått mer eller mindre i garage under ägandet av en kille från piteå som sedan flyttade ner till stockholm, under ungefär 10 påstådda år har det byggts motor (2ggr enligt tidigare ägare), lackerats mattsvart, blästrad och lackad undertill och de flesta bultar och skruvar är bytta mot nya, det är knappt smutsigt:)
Nu finns det info om bilen om ni går in och kollar på bilen på min sida;) för att göra en lång historia kort, nybyggd motor under inkörning, dubbla mitsu 16t turbos osv:)
Planer för den här bilen är inte att den stylas något vidare med världens största kjolar och grejer, den gör sig fint i mattsvart och mindre detaljer:)
Någon ljudanläggning blir det inte heller, kanske en stereo och 2 högtalare för att slippa den falska sången?
Vad ska jag då göra med denna bil?
Jo den ska köras, sladdas och brännas med uta helvette:)
Till sommaren 2010 ska det fixas lite småsaker, inget stort bygge just nu:)
Den ska köras på grundladdet, 1 bar, men förhoppningsvis kommer det röra på sig lagom bra ändå;)