Okej nu slår de slint snart efter att ha väntat på imageshak i typ 1 timme tappade jag conection och skiten blev förstört. Så nu berättar jag lite och laddar upp de jag orkar på garaget idag.
Bilen är en 200sx s14a -99 som jag importerade i December 09 från England. Hittade bilen på pistonheads och sa direkt att den ska jag ha. Bilen hade rätt grejor för att börja lite lätt med drifting. Elakaste Cusco-diffen, Tein Flex-coilovers och en 300hk sr20det. På utsidan var den nylackad i Opel Glacier White. Det satt ett Version Select Type 4 bodykit på bilen och 30mm breddare bak. Och ett par 9,5" Rota Torque var även monterade. Kollar man i skuffen på bilen så inser man snart varför breddningen bak kom till. Någon har sladdat in in en däckmur eller liknande och knölat till vänster skärmen lite lagom. Perfekt tillfälle för breddning alltså.
När bilen väl var i hamen så åkte vi ner och hämtade den. Minus 25 grader och snö med 235 breda sommardäck bak var ingen höjdare men det gick rätt smidigt ändå. Det värsta var avsaknaden av golvmatta vilket gjorde fötterna till isbitar men man fick härda ut. Kom hem hel och ren. Dagen efter var man ju tvungen att åka ut och prova bilen lite. Testade en start på motorvägen som var torr och fin. Spann mest. En start till. Smäller bara till och står still mitt på motorvägen. Växellådsras på nya bilen. Men det var inte värre än att jag åkte till min teamkompis henke och hämtade en ny låda eftersom hans bil var nerplockad.
Dags för reggning. Letar som en idiot efter nya e-märkta lyktor och hittar tillslut lyktor i usa för dyra pengar men va fan jag var ju tvungen. Får hem ett paket ifrån taiwan och ser att de fan inte sitter någon e-märkning och nu några månader senare har angeleyesringarna losnat. Skräp!
Lånar lyktor och åker in och reggar. kommer till momentet med mått. Han börjar mäta och upptäcker att bilen är bredare än vad som står i papprena. Kompisen som åkte in och reggade åt mig ljög lite snyggt att de var en s13 och att hans papper därför inte stämde. SCORE! Men jag fick tyvärr nerslag på blinkers och ljudkrav. Moddade henkes orginal s13 system och monterade det på bilen och hängde dit ford blinkers på sidan med dubbelhäftande tejp och åkte till Uppsala för ombesiktning. Klart!
Så här såg motor specen ut:
Sr20det:
Apex'i AVC-R @ 1 bar and 0.8 bar inställningar
Apex'i Induction Kit
NGK grade 7 tändstift
Driftworks Rocker Arm Stoppers
Hybrid Front Mounted Intercooler
Apex V2 Header
Dano Frontpipe
Bren main decat pipe
SRBPower Cat-back Exhaust
New Turbo Gaskets
Walbro Fuel Pump
Original låda med ACT Paddle koppling och lättat Exedy svänghjul
Och så här såg skiten ut
Invändigt var det orginal stolar och bälten, ur riven matta m.m. Defi mätare i a-stolpe och i dörrsida, Momo-ratt och sedan AVC-R och styrningen till Defi-mätarna
Så vad ska jag göra med bilen nu i vinter?
Det ska byggas vidare på den bra grunden som redan är och få till en riktigt skaplig driftingbil!
Det ska breddas hjulhus fram för att göras rum för mer styrvinkel
Motorn ska renoveras och trimmas
Ny koppling ska monteras
Driftworksbogserögla ska monteras genom huven
Lacka om invändigt i samma vita som resten av bilen
Apex skruvbur från DDESIGN ska monteras
Driftworksstolar och bälten ska i
Lacka om kofångare bak och fram.
Rocket bunny vinge ska på
Bogserögla, fälgar och bur ska lackas i en hemlig färg och kommer inte att avslöjas försän det är klart för att vara egen om det. Eller jag vet en till som ska göra det men det var jag som började prata om de
Det är väll i stort sett vad som kommer att hända i vinter
Bjuder lite på bilder
]
Det får räcka för den här uppdaten innan jag råkar radera allt. Bara att fråga om de är något ni undrar.