Vad är körglädje för dig?

David_FT
23 augusti 2011 · 183 Inlägg

TurbOla skrev:

Ibanezman skrev:
Då har jag haft ett par bilar med körglädje big_smile

Så enkelt tycker jag det är att beskriva körglädje. smile

Aa eller ännu enklare "En bil som du tycker är kul att köra!" smile

aha_100
23 augusti 2011 · 535 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Sitta i 300C:n som är nypolerad och åka lungt in på en parkering eller vad som helst. Folk vänder sig om och stirrar öppet på mig. Då vet man att nybilsköpet var helrätt... Att sitta i samma bil vid ett rödljus och ha nån pojkspoling bredvid sig som försöker låta bli att titta och drar ifrån så det visslar om det i sin Gti-släde. Jag vet att den personen skulle offra vitala delar av sin kropp för att byta med mig. Då njuter jag. Fast jag blandar väl ihop "statusbehov" med körglädje här? Skit samma. Jag trivs! Gubbtrivs!

håller med dig ja!

Putteliten
23 augusti 2011 · 9 084 Inlägg

Antingen en solig dag när man glider nercabbat utan mål med chromad båge och lite skön musik strömmande ur högtalarna.

Alternativ 2. En bil med hyfsad orginalmaskin och lite skön väghållning (INGEN stötig bulthjulsvagn nu) och sen en skön kurvig väg med lite doserade kurvor så man kan åka fort. Funkar för mig.

mrpalmer
23 augusti 2011 · 796 Inlägg

2ooSX skrev:
åka 40+ mil, på natten,ensam.. med usbminnet fullt med musik.. med riktigt bra lyse som lyser upp låångt.. älskar att åka långt smile

Håller med som fan där! Så najs nu att man har sin egen bil också, extra älskvärt då! big_smile

Hemma bra, garaget BÄST!
ZonaX Svetsare
23 augusti 2011 · 3 150 Inlägg

mrpalmer skrev:

2ooSX skrev:
åka 40+ mil, på natten,ensam.. med usbminnet fullt med musik.. med riktigt bra lyse som lyser upp låångt.. älskar att åka långt smile

Håller med som fan där! Så najs nu att man har sin egen bil också, extra älskvärt då! big_smile

Håller också med där  smile  Asgött varje år när vi kör hem från Mantorp (ca 30 mil) och skymningen börjar lägga sig och man lyssnar på musik och sjunker ner fint i sätet för den långa hemfärden  big_smile   Blir extra skönt när man tänker på hur långt hemifrån man egentligen är, hur man kom dit och hur hemfärden kommer bli. Friheten.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Pim_Pim
23 augusti 2011 ·

Glida med en Volvo 740 gl, rostig med hängande innetak och trasig tankmätare. Då vet man att man är kung över gatorna och drar alla smile

dadooo
23 augusti 2011 · 841 Inlägg

en solig dag då man kan pressa skiten ur lillskiten på kurviga vägar smile  eller vinter såklart smile

dieselkungen1 Mercedes-Benz Diesel
23 augusti 2011 · 167 Inlägg

åker äfter en kurvig väg med bra musik sen kommer nån i hög fart å kör förbi
och du känner hur härtat börjar slå snabbare sen åker 3 i nä nu jävlar

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3
RD_87 Skrotsamlare
24 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

När nån unge tror att han ska förbi i sin 740 på motorvägen är ju alltid kul. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 augusti 2011 · 14 079 Inlägg

RD_87 skrev:
När nån unge tror att han ska förbi i sin 740 på motorvägen är ju alltid kul. smile

Hehe!!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
LordLife
24 augusti 2011 · 998 Inlägg

Ljudet av V8. Behövs ingen dyrt ljud i bilen när man har V8. Synd bara att man inte äger en sån bil sad  men till nästa sommar så wink

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 augusti 2011 · 14 079 Inlägg

LordLife skrev:
Ljudet av V8. Behövs ingen dyrt ljud i bilen när man har V8. Synd bara att man inte äger en sån bil sad  men till nästa sommar så wink

Det räcker jävligt långt!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
ekelund88
24 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

Vettemannen skrev:

LordLife skrev:
Ljudet av V8. Behövs ingen dyrt ljud i bilen när man har V8. Synd bara att man inte äger en sån bil sad  men till nästa sommar så wink

Det räcker jävligt långt!!!

/Benny

när de svänger med golfbollen! smile

FLindgren
24 augusti 2011 · 5 089 Inlägg

en kurvig väg, oavsett bil smile

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
klarrre
24 augusti 2011 · 502 Inlägg

När man glider omkring i sin älsklingsbil, oavsett väg eller tillfälle. favoritbilen gör ens dag helt klart. smile

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
wena
28 augusti 2011 · 74 Inlägg

940R skrev:
Ljumen sommarkväll men rutan öppen lyssnade på turbopys avgassmällar och vinden folk och andra bilar som susar förbi.Gärna på allen i göteborg och resten av göteborg

Ironiskt nog så körde jag allen idag men öppen ruta och gasa på lite.Ingen jätte sommarkänsla men rejäla flashbacks smile

precis som du säger, rutan nere o härligt puttrande o ploppande från avgasröret och mer än gärna med en DSG låda, går o få till det så jäkla gött

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 augusti 2011 · 5 650 Inlägg

Vettemannen skrev:

LordLife skrev:
Ljudet av V8. Behövs ingen dyrt ljud i bilen när man har V8. Synd bara att man inte äger en sån bil sad  men till nästa sommar så wink

Det räcker jävligt långt!!!

/Benny

räcker ju med att lyssna på v8an i en scania när man sakta men säkert rullar upp i till 80 blås och trycker i farthållaren så är den dagen perfekt big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Jonasarvidsson Maniac
29 augusti 2011 · 536 Inlägg

En riktigt varm och vacker sommardag i Skåne ute på landsvägarna i framförallt södra Skåne. Rutan nere, musiken lite lagom i bakgrunden och pilotbrillor. Det är körgladje! Sen även som någon nämnt innan, en riktigt bra drift!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang