KHracing: I en situation utom kontroll är det lätt att man tappar bitar av händelseförloppet, det är en skyddsfunktion hos hjärnan. Men jag tror TS hade kommit ihåg om han låg och "buskörde" i 110km/h eller om han låg i laglig hastighet, att han tuppar av behöver inte betyda minnesförlust utöver ovan nämnda skyddsfunktion. Därmed inte sagt att han talar sanning, det vet jag inte. Men att han inte skulle minnas låter osannolikt.
TS:
Tryck på att deras historier inte hänger samman, rimligt tvivel räcker. Lite motargument jag tänker på rent spontant:
-Skillnaden mellan 60km/h och 110km/h är stor, till din fördel så stor att jag tror folk kommer tvivla; Hade du kört 50km/h fortare än dem hade du dykt upp "plötsligt" i deras synfält om du förstår hur jag tänker, du hade inte varit en bil vars lyktor de haft i sin bakspegel en längre tid utan någon som dök upp snabbt. Och om du överraskade dem hur kan de då bedöma din hastighet tillförlitligt?
-Det är kanske är en bra idé att få dem (henne?) att erkänna att hon inte visste att du var där, det kan du få att framstå som att hon inte hade någon koll och då är det genast mer rimligt att hon vinglade vilket tvingade dig av vägbanan.
-Även om du så körde i 160km/h, gör det mycket klart att du inte körde för fort utan att 160 är en rent hypotetisk siffra, så hade du "en hel vägbana" att köra i (den mötande) och ingen anledning att köra av vägen om ingen tvingade dig genom att vingla.
Försök även söka vittnesmål hos de som stannade vid olyckan och de (poliser, räddningskåren?) som assisterade vid olyckan. Efter en olycka är man skärrad och tänker inte som nämnts; Någon bör ha hört henne nämna det du skrev* vilket stödjer din sida av historien.
*Alltså citat: "jag hörde henne berätta för några ( minns inte vem ) som var där att jag låg vid 80-90."
Lite tips åtminstone.