Tjena
Nu är jag tillbaka igen med ny bil i dubbel bemärkelse och med ett nytt projektmål. S40:n har jag tänkt och sälja men för att fylla hålet som blir efter denna och för att stilla mitt behov att hålla på och bygga på något så har jag i samarbete med Ljudia.com bestämt att bygga om min V50 R-design 2011. Målet med bygget är att inte påverka bilen på något sätt. Med detta menas inte en klippt orginalkabel eller göra nya hål eller på annat sätt röra något som är orginal. Detta ger en hel del problem. Men problem är till för att lösas.
Premiär kommer vara Elmia 2011
Setupen för ljudet blir
Zachry K475 Litet smidigt 4-kanals steg som ska driva framsystemet.
Zachry K1200D Digitalt monoblock. Ska driva basen.
Basen blir en JBL GTO1202D
Framsystemet kommer att bestå av 2st kit JBL GTO6508C dessa kommer monteras på orginalplats.
Allt kommer sammanlänkas av en Zachry F-100 ljudprocessor
Dessutom kommer jag använda mig av en Spectron SPF-01Z kondensator och en del STP Gold Bulk Soulution dämpmatta.
Lite bilder då:
Bakom lite klädsel hittade jag orginal slutsteget. Från denna är tanken att jag ska ta signalen till ljudprocessorn. Eftersom det går med fiber från huvudenheten så får det bli denna omväg.
Här är tanken att en 50L portad baslåda med plats för 2st slutsteg en ljudprocessor ett säkringsblock och en konding ska få plats. Får se hur det går med den saken.
Köpte nytt bagage golv på skroten. Har mätt upp frigolitramen och fixerat denna. Eftersom jag använder bilen dagligen så ville jag inte plasta och bygga i den så det får bli utanför på detta sätt i stället.
Sågat ur en botten bit och en övre bit som passar i reservhjulsbaljan. Den översta ringen är i nivå med överdelen på baljan. Har fixerat den i rätt läge med rundstav.
Sågat ur en överdel som passar med kanten på frigolitramen. och provpassar paketet i bilen.
Allt för denna uppdatering. Mer kommer inom kort.