Mazda 323f vs BMW e36

Matte_77
7 april 2011 · 92 Inlägg

Tjena jag har en Mazda 323f (131hk) och en BMW e36 compact (102hk) jag har bestämt mig för att sälja någon av dom och hotta upp den andra, men nu när det väl kommer till krita så vet jag inte vilken jag ska sälja..hur gör jag?, beslutsångest..

BMW 318d "Blue" (2017)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april 2011 · 17 572 Inlägg

Fick en 323F som lånebil när min bil var på service en gång. Har för mig att den varvade något så in i vassen vid motorvägsfart? Hottade E36 går det väl 13 på dussinet... Satsa på mazdan.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Matte_77
7 april 2011 · 92 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Fick en 323F som lånebil när min bil var på service en gång. Har för mig att den varvade något så in i vassen vid motorvägsfart? Hottade E36 går det väl 13 på dussinet... Satsa på mazdan.

Aha okej, nja inte så värst tycker jag inte. Är ju inte en jätte stor motor så den varvar ju lite. Men acceptabelt ändån ^^

BMW 318d "Blue" (2017)
Rquired Allmänt envis
7 april 2011 · 12 512 Inlägg

Skall du endast ha en bil hade jag personligen velat ha en rejäl sådan, det tycker jag BMWn är. Sedan tål jag inte utseendet på Mazdan så i det här fallet förlorar den oavsett, Compact är inte så vanlig att bygga på och det går att få den riktigt stilig. Av dessa två hade jag valt den. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rigge-
7 april 2011 · 15 Inlägg

Min första bil var en Mazda 323F och minns den som jäkligt rolig och köra samt gick klockrent i motor fast 30k+ mil! smile Hade nog valt den iallafall!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april 2011 · 17 572 Inlägg

Dessutom är popupljus en utdöende företeelse. Spara. Håller nog bättre än tysken dessutom.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
TyrolerHatt Skogsmålare
7 april 2011 · 630 Inlägg

Har haft 2st 323f, Båda mycket trevliga att köra. Men jag skulle absolut valt BMW idag. Bättre kvalite.

den ena kan du se under mina gamla bilar

Senast redigerat av jynsa (7 april 2011)

sik
7 april 2011 · 1 072 Inlägg

Mazdan alla ggr i veckan. Garanterat bättre på alla sätt än en gammal compact.

IceEyes Varningar: För många..
7 april 2011 · 2 552 Inlägg

Enligt mig bör du behålla Mazdan. E36 Compact är en gräsligt ful skapelse, åtminstone i mina ögon.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Powe_R
7 april 2011 · 414 Inlägg

Behåll e36an!

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Rock-Star
7 april 2011 · 2 982 Inlägg

ta mazdan.
E36 compact är en skam ett skämt för BMW...

Only-volvo
7 april 2011 · 685 Inlägg

Jag hade lätt behållt Mazdan.

No turbo shit - just real power!
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
caromania Forummoderator
7 april 2011 · 9 296 Inlägg

Spännande det är. Lite fram och tillbaka. Varför inte sälja båda och köpa nåt värre? Bara en tanke...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april 2011 · 17 572 Inlägg

caromania skrev:
Spännande det är. Lite fram och tillbaka. Varför inte sälja båda och köpa nåt värre? Bara en tanke...

Bra idé. Ingen av dom nån "ball bil" Köp nåt kul!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Slash Saabifierad
8 april 2011 · 2 026 Inlägg

Sälj båda, köp en Firebird big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Robbs_
8 april 2011 · 158 Inlägg

att du ens frågar.. först måste jag fråga hur du ens fick för dig att köpa en bmw utan sexa, och så en compact på de med?

Näpp, 100 hästars 4 i en bmw som ser wierd ut, går fet bort, sälj den. Behåll mazdan, är du fortfarande sugen på bmw, sälj BÅDA och köp en e36 coupe, med Minst en 2.0 liters sexa, fast den är lite oaceptabel den med, minst 2,5 liters sexa säger vi!

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Tubbex
8 april 2011 · 1 517 Inlägg

ta mazdan trevliga att köra..

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
RPM2006
8 april 2011 · 537 Inlägg

Mazdan är otroligt skön! Så länge som du inte har allt för mycket rost på den så behåll den..

Pridler
8 april 2011 · 65 Inlägg

Ta bmw e36 syran hade en sån gillade den skarpt. smile
Eller gör som jag jobbar med att gör med min gamla 850 bygg en trike av den och behåll bmw:n wink

Senast redigerat av Pridler (8 april 2011)

sik
8 april 2011 · 1 072 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

caromania skrev:
Spännande det är. Lite fram och tillbaka. Varför inte sälja båda och köpa nåt värre? Bara en tanke...

Bra idé. Ingen av dom nån "ball bil" Köp nåt kul!

Va? de är ju skit balla big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang