Ska bygga 16v turbo på volvo 740, b230fk block

Stizzsee
24 april 2011 · 570 Inlägg

Tjänare

Har ju för tillfället en volvo 740 med en b230fk motor i,

kör på lh2.4 sprut från vanlig sugmotor. (funkar sådär ca 160-190hk)

har fick tag på en 16v topp som jag vill montera.

skulle lämna iväg kolvarna på fräsning, men alla ställen jag tänk lämna på har inte haft tid.

så nu undrar jag tror ni att de fungerar att köra  dubbla topp-packningar på en sådan topp, för 250-300hk?

vet om man ska köra med original topp-packning så ska man svarva av 3mm på kolvarna, (kör original kolvar b230fk, oljekylda)

Tacksam för svar

Mvh Stefan

BearNewstrom
25 april 2011 · 84 Inlägg

Finns miljoner projekttrådar där det står hur allt funkar och tips osv smile Bara att söka lite på google och så så hittar du nog svaret smile

Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi Q7 (2012)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Stizzsee
25 april 2011 · 570 Inlägg

många har lagt ut trådar men inte exakt hur de har gjort, när man frågar svarar de inte.. ^^

Volvo_Racing_ skrev:
Finns miljoner projekttrådar där det står hur allt funkar och tips osv smile Bara att söka lite på google och så så hittar du nog svaret smile

BearNewstrom
25 april 2011 · 84 Inlägg

okej. Joo måste finnas. Men hitta nån som gjort bygget och så skriver du på mailen eller nått till han. Det brukar funka.

Har du kollat på TPC ? smile

Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi Q7 (2012)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Stizzsee
25 april 2011 · 570 Inlägg

jo jag vet vad´jag ska göra bara de jag lämnat kolvarna till har inte haft tid, så har tagit tillbaka de, men får väl försöka igen:) blev trött på att vänta df jag frågade om de gick med dubbla packningar men en nörd från byn berätta att de inte funkar.

Volvo_Racing_ skrev:
okej. Joo måste finnas. Men hitta nån som gjort bygget och så skriver du på mailen eller nått till han. Det brukar funka.

Har du kollat på TPC ? smile

BearNewstrom
25 april 2011 · 84 Inlägg

Stizzsee skrev:
jo jag vet vad´jag ska göra bara de jag lämnat kolvarna till har inte haft tid, så har tagit tillbaka de, men får väl försöka igen:) blev trött på att vänta df jag frågade om de gick med dubbla packningar men en nörd från byn berätta att de inte funkar.

Volvo_Racing_ skrev:
okej. Joo måste finnas. Men hitta nån som gjort bygget och så skriver du på mailen eller nått till han. Det brukar funka.

Har du kollat på TPC ? smile

Okej smile Men lycka till iaf smile

Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Audi Q7 (2012)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang