Supra_robin skrev:
tungt, grattis !!!
G-Bruno skrev:
det där gillas
Tack!!
Det känns oerhört motiverande och kul att hålla på när man ser att intresset är såpass stort
-------------
Nu har jag inte uppdaterat på ett tag, dels för att det inte har varit mycket egentligen att skriva om, mest lite småpill. Har inte orkat då jag haft en rejält inhängande förkylning under två veckors tid. Så har knappt orkat gör annat än att jobba.
Men nu är jag nog på bana igen!
Jag delar med mig av lite som hänt nu det senaste!
Jobbet med att börja rensa på "onödiga" kablar/delar vid/under instrumentbrädan har börjat på allvar.
Det känns som man knappt rör sig framåt när det är så mycket småsaker att pilla med och försöka ha koll på.
Jag är dessutom en riktig gröngöling på allt som har med elektronik att göra. Men jag lär mig mer och mer för varje dag
Ett par bilder då!
Spakställ borta och börjat dela på kabelhärva.
Måste ta bort typ allt för att komma åt den ljuddämpande mattan som sitter mot torpedväggen.
Så passar på att rensa bort och förenkla så mycket som möjligt när jag är på gång
Sedan så har jag letat, och letat, och letat.. Läst recensioner och tester, kollat filmer mm..
Efter ett perfekt spakställ!
Visst, Evon har distinkta lägen redan från fabrik om man jämför med "vanliga" bilar.
Det kan förbättras med shortshift och bussningar.
Sedan kan man höja fästena på spakstället för att få växelspaken närmare ratten.
Alternativet att köpa en "Ikeya shifter" som konverterar H-mönstret till upp och ner-lägen finns också. Detta har varit ett alternativ som jag många gånger övervägt, men nu lämnat helt och hållet efter nogare efterforskning.
Men nu har jag nog hittat "the spakställ".
Det verkar ha riktigt precisa lägen, H-mönstrad, korta slag och sitter högt placerat nära ratten.
Jag har inte hittat någon recension från någon evo-ägare, men från en del Porsche, BMW ägare som kör med dessa, och alla verkar galet nöjda!
Så jag kommer nog så snart som möjligt att inhandla ett sådant!
Hoppas på en hel del garage-tid i helgen så jag kan bjuda på lite fetare uppdatering!
Sist så kan jag berätta att det inväntas en leverans av en hel del roliga prylar, som har både lite med planeringen av interiören och det kommande motor-bygget att göra!
Vad det nu kan vara återstår att se!
//Anton