Hallå igen!!
har inte varit in på ett tag här men nu är jag på gång ibland igen
för att sammanfatta sommaren lite så ska jag berätta lite om vad som har hänt lite snabbt..
I våras rullade bilen ut ur vintergaraget med ny turboinstallation under huven och jag körde och pillade lite smått för att få allt att funka okej.. vad jag snabbt märkte var att det rykte utav helvete när turbon fick lite laddtryck.. jo, turbon var kass från början, fan tänkte jag men okej jag har inte pengar eller något till en ny, så jag totalt sket i de och körde ändå.. jo jag vet, osmart, men va fan
de funka ju bra hela sommaren och hösten började närma sig och besiktningsdags...
jag var till en verkstad och kollade avgaserna lite snabbt för en koll på hur illa det var.. det var käpprätt åt.. ja, ni vet nog..
så, i brist på ork och pengar efter ett visst växellåds ras och andra kamaxelraset så blev det ett beslut om att jag helt enkelt plockar bort turbo och behåller bara extraktorrören och sätter en ny katalysator och hoppas på det bästa.. sagt och gjort så åkte jag och besikta utan anmärkning..
så nu är bilen avställd och utan turbo..
lite bilder på hur sommaren har sett ut då:
nytvättad
och motor då..
inte riktigt som de skulle vara, lite kablar slarvigt draget och så men att i helhet...
det var den sommaren, nu kommer en vinter med lite att göra om jag inte kommer på något, jag vill ha en annan bil, men får inte den här såld så risken finns att jag kommer att fixa lite småsaker på den, lite grus som har blästrat lite på sidorna ska plastas och spacklas och målas tror jag och lite sånt..
och om jag får tråkigt kanske jag söker upp en ny turbo...... vem vet....
har ju förtsås en garrett gt37 ligger.. men den är lite för stor haha..
men ha det så länge så får vi se om den här tråden lever vidare eller inte.
Mvh/ Freezer