27 oktober 2012
Trådstartare
Läste på ett annat forum om nån snubbe som kör av sina drivaxlar efter ett par mil. Fattar inte hur. Slår härmed ett slag i saken och skriver (citerar mig själv) hur jag upplever "problemet" med drivaxlar.
Jag har 500Whp, 700Nm, svetsdiff, 2-skivig tilton koppling (den elakaste sorten), Jag rullar på 17"are med 225or på gatdäcken och 9" breda 26" höga slicks på strippen och gatrace. Kör med en hederlig 1031, svetsad diff med orginalaxlar 25000mil, 3:31 i utväxling.
Har våldat, startat illa, sladdat, gjort u-svängar på vägen osv och försökt döda axlarna med alla medel. Jag startar på klistrat på strippen med 0,8bar och 6000rpm launchcontrol och dumpar kopplingen, bokstavligen kliver av pedalen. Har kört kanske 200mil i sommar. INTE EN ENDA gick av. Har inte ens behövt tagit ur en och kollat. Så jag fattar inte hur ni gör. Kanske borde ni som lyckas ha av dem ändra er körstil??
Debatten om det här, är så vitt jag vet, väldigt ombestridd och jag menar att axlarna håller BRA! Inget snack om saken. Men jag har även hört om andra som kört av mängder med drivaxlar. Frågan är vad de gör för fel?
Mvh