Tips på bra Meguiars produkter?

Alan43
19 juli 2013 · 36 Inlägg

Matta lacker skall inte poleras generellt men det finns vissa polermedel som du kan beställa från England specifikt för matta lacker. Om jag var du så skulle jag undvika att polera bilen.

Saab 9-3 (2008)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
20 juli 2013 · 1 312 Inlägg

Äe den lackat matt? eller är den folierad eller dippad matt?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

Ziggs skrev:
Hejsan.!
Har bestämt mig för att köra på Meguiars produkter rakt igenom detta år. Då jag har hört mycket gott om stort sätt alla deras produkter. Det jag söker är det som behövs utvändigt. Men eftersom de finns massa olika schampon, wax, polish, och övriga tilläggs produkter. Jag tänkte köpa men har ett tak på max 1200kr för allt. Vet inte om de är lågt? Men ska man ha bra saker så kostar det, och de brukar löna sig. Så min fråga är då vad jag ska köpa för produkter för att uppnå max showglans?

Tacksam för svar:

MVH Sebban

Ska du köpa  Meguiars produkter rekommenderar jag att du köper det på Ebay.uk bra mycket billigare där

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
Lojdstrom
20 juli 2013 · 194 Inlägg

Såg nu att nån annan hade rekommenderat England redan tongue Men om du ska ha något bra att torka bilen med efter tvätten så kan jag VARMT rekommendera Meguiar's Water Magnet Drying Towel den är sinnessjukt bra och jag har då aldrig torkat en bil med något med sånt bra resultat kommer aldrig köra med något heller kan jag säga så bra är den smile

http://www.amazon.co.uk/Meguiars-Water- … s=meguiars

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
Qorran
21 juli 2013 · 726 Inlägg

Ziggs skrev:
Äe den lackat matt? eller är den folierad eller dippad matt?

Den är lackad matt. Har en flaska från meg till Camaron när man åker till träffas som man bara sprutar på och torkar av.. quick någonting tror jag men den hjälper ju få upp glansen oxå men det kan ju inte jag använda... då blir den ju glansig wink inte direkt kanske men menar att det måste ju finnas något som bevaras mattheten så samma sätt som glansen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang