Tänkte starta en liten projekttråd om mitt P1800 bygge.
Jag gör en lång historia kort... bilen importerades från CA, USA 2009 av min nära vän Bo Isaksson, han och jag började renoveringen samma dag som den levererades till gården, rubbet skulle renoveras/bytas ut, siktet var högt ställt redan innan bilen kom till sverige!
Har nu tagit över renoveringen själv och har kommit en ganska bra bit på vägen, målet är att vara klar innan aug -12
Kommer nu att börja lägga ut lite bilder på renoveringen och hoppas att det kanske ger inspiration till någon att börja renovera, eller kanske fortsätta ett påbörjat projekt
Så här såg det ut dagen den kom till sitt nya hem.
Här kom orginalfärgen fram, färgkod 91 "light green" den vita färgen var enormt tjock, på vissa ställen lossnade stora färgflagor. sen visade sig lite rost och spackel också. värst var det på passagerardörren, säkert en cm med spackel på hela dörren men nu ska allt bort!!
Ja det blir faktiskt ganska bra, har ju som sagt kommit bra mycket längre än vad jag har hunnit lägga ut på projekttråden, men kommer lägga ut en 4-5 bilder varje dag om jag hinner
Inga konstiga lagningar förutom på passagerardörren, det var en stor intryckt buckla på den och sen hundratals borrade hål genom dörrplåten, förmodligen för att spacklet skulle fästa bättre?? sen var det väl ungefär en cm spackel. den dörren bytte vi själva dörr plåten på.
här syns en rad av hål, hela dörren var full av hål, och spackel. vilken fusklagning. säkert någon som fått bra betalt också...
Det enda som var riktigt bra var klädseln på stolarna, fram är dom omklädda, och baksätet är i riktigt bra orginalskick, inte något att anmärka på:) behöver bara blästra och lacka stolramarna, klädseln på hatthyllan finns ny i förådet:)
Inga konstiga lagningar förutom på passagerardörren, det var en stor intryckt buckla på den och sen hundratals borrade hål genom dörrplåten, förmodligen för att spacklet skulle fästa bättre?? sen var det väl ungefär en cm spackel. den dörren bytte vi själva dörr plåten på.