2552
Sök

Ford 32 "Black Sunday" Film på sidan 32

Nybygge av en Duett i Ford kostym med stressfläkt.

309 451 Visningar
Uppdaterades senast 6 augusti 2016
2 038 Inlägg
11 april 2014
HotrodPV skrev:
Första starten är grymt läskig.. Så mycket pengar och arbete! Men det går säkert bra om man räknar med lite barnsjukdomar. Det är många bilar som inte är startade på Elmia. Jag kanske har nåt slags rekord eftersom jag ställt ut samma bil på Elmia två gånger utan att den gått att köra.. Bara det ser bra ut!

Aha, är det därför man bara har fått sett den titta ut under ett skynke på biltransport när man har åkt efter dig wink

95 Inlägg
11 april 2014
Yes.. Men nu går den fint! Bilsport skulle vart här idag men ställde in. Kommer reportage så småningom.

1 861 Inlägg
11 april 2014
Kul att det blev liknande fälgar som dom jag frågade om du ville köpa! Ser grymt bra ut!!!

ontoft
11 april 2014
HotrodPV skrev:
Första starten är grymt läskig.. Så mycket pengar och arbete! Men det går säkert bra om man räknar med lite barnsjukdomar. Det är många bilar som inte är startade på Elmia. Jag kanske har nåt slags rekord eftersom jag ställt ut samma bil på Elmia två gånger utan att den gått att köra.. Bara det ser bra ut!

De amerikanska kändisarnas bilar håller oftast ingen vidare klass på det maskinella, rasslar och blåryker för det mesta. Men bilarna är en fröjd för ögat.

510 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
HotrodPV skrev:

Haha då kan vi starta nån slags klubb tycker jag smile Detta blir andra året på Elmia för mig med, utan uppstart

510 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Kul att det blev liknande fälgar som dom jag frågade om du ville köpa! Ser grymt bra ut!!!

Köpte även en sådan avluftningsventil som du föreslog smile Tackar!

510 Inlägg
16 april 2014
Trådstartare
UJ UJ, det blev lite skitnödigt då jag skulle fått hjälp av två polare från tis-tors o göra det sista innan Elmia. Tyvärr blev det inte så pga en tragisk händelse sad Så jag kämpar på själv, o tror det kommer hinnas med att få bilen representabel.
Det som är kvar o göra just nu är: Montera instrument panel, airride kontrollen, o göra de sista på skylten. Sen ska de hämtas trailer, fraktas bil, putsa, städa etc. Mycket jobb är det!

Hoppas många kommer förbi o slänger lite käft i helgen. Kan inte garantera att jag kommer va superlimmad vid bilen, så om ni vet ungefär när ni kommer, skicka ett PM smile

1 861 Inlägg
16 april 2014
Slimbastard skrev:
Dr_struts skrev:

Köpte även en sådan avluftningsventil som du föreslog smile Tackar!

Kommer inte ihåg något om en avluftningsventil så den vill jag inte ta nå cred för! big_smile Men verkligen underbar bil fortsätt kämpa! smile

103 Inlägg
16 april 2014
Såg bilen på Elmia förra året, men du var inte där då! Gör ett nytt försök på fredag. smile

Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?

1 213 Inlägg
17 april 2014
Bilen har blivit grym. cool Ska granska bilen på Elmia.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

510 Inlägg
17 april 2014
Trådstartare
Iår är jag lätt att hitta. Står bredvid verktygsbodens monter. Nr 234

ontoft
17 april 2014
Lina- skrev:

Samma här, blir djup granskning:)

510 Inlägg
17 april 2014
Trådstartare
Lina- skrev:

ontoft skrev:
Lina- skrev:

Haha helst inte x) Då ser ni ju alla skavanker

ontoft
17 april 2014
Slimbastard skrev:
Lina- skrev:

ontoft skrev:
Lina- skrev:

Haha helst inte x) Då ser ni ju alla skavanker

Har ingen betydelse, attityd går före. Och med skavanker kan du ju använda den, vilket den är till för. Gillar skavanker:)

510 Inlägg
20 april 2014
Trådstartare
Det kommer många bilder från mässan senare, bjuder på denna så länge smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134317/134317-f54f2a95acad8d98d12b627cf727d7f6.jpg

693 Inlägg
20 april 2014
Den blev ju bra  även att jag inte gillar volvoroddar:) Jag tog nåra foton idag på den

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
20 april 2014
tog en bild jag med, gick givetvis bet på att träffa dig , hörde dock av ordföranden i min klubb att han träffat dig där wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-4e0e0d6fc7bc6566e6ba787c6ce53d3a.jpg

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

510 Inlägg
20 april 2014
Trådstartare
Streetfreak skrev:
Den blev ju bra  även att jag inte gillar volvoroddar:) Jag tog nåra foton idag på den

Kul o höra!

farbrorbozze skrev:
tog en bild jag med, gick givetvis bet på att träffa dig , hörde dock av ordföranden i min klubb att han träffat dig där wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-4e0e0d6fc7bc6566e6ba787c6ce53d3a.jpg

Bra bild smile Ja de va synd att vi missa varandra, höll uppsikt när jag var vid bilen men det är lätt o missa.
Med klubb, menar du ssra? smile

1 423 Inlägg
21 april 2014
Jag gillar din rod skarpt och att det inte är en V8 i den gör den bara intressantare i mina ögon(vem har inte sett rod+cheva sb förut). Du har fått till ett rått stuk som gillas skarpt av mig. Smaken är som baken, själv skulle jag ha valt svarta ekrar på fälgarna och lägre profil på framdäcken(ser större ut än bakdäcken) men det är jag. Men som sagt det är "gött" stuk på den, grattis.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
21 april 2014
Slimbastard skrev:
Streetfreak skrev:

Kul o höra!

farbrorbozze skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-4e0e0d6fc7bc6566e6ba787c6ce53d3a.jpg

Bra bild smile Ja de va synd att vi missa varandra, höll uppsikt när jag var vid bilen men det är lätt o missa.
Med klubb, menar du ssra? smile

Nope Outback Rodders Gävle, Stefan Kvarnberg
det var aldrig nån i närheten av bilen när jag var där tyvärr.
Senast redigerat av farbrorbozze (21 april 2014)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Sök