Hjul inställning, hjälp mig tyda mitt protokoll.

AcuraLegend
1 augusti 2012 · 6 Inlägg

Lämnade in bilen för alla hjul drog snätt, insidan på alla däck va bra sletna på mina 1 år gammla sulor.

Förstår mig inte på protokollet riktigt. Och jag fick inget förklarat för mig. Så jag vänder mig till er.

http://power-swe.dyndns.org/hjulinstlancer.JPG

Står det rätt till eller ska jag åka tillbaka o whina i morgon?

zshoe Kokar ris
1 augusti 2012 · 923 Inlägg

första mätning är värdena som är när bilen kommer in, börvärden är det som det ska vara, slutmätning är efter justering.


ser för övrigt ut som om dom inte har justerat något?

Senast redigerat av cenoxide (1 augusti 2012)

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
JoXter
1 augusti 2012 · 492 Inlägg

cenoxide skrev:
ser för övrigt ut som om dom inte har justerat något?

håller med

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
dhmartin
1 augusti 2012 · 80 Inlägg

Tror du får åka tillbaka och whina i morgon hmm enligt protokollet har dem inte justerat något.

AcuraLegend
1 augusti 2012 · 6 Inlägg

Så jag betala 1000 för inget? Polarn säger som ni. Va tvungen o dubbel kolla. Då åker jag tillbaka i morgon.

Tack för svaren grabbs.

FLindgren
1 augusti 2012 · 5 089 Inlägg

Gör du hjulinställning med dåliga däck så brukar det inte bli bra i slutänden. Fräsha och nya däck ska sitta på.
Och du har väll betalat för en hjulinställnig och det har du protokoll på? Nu vet jag inte om det går att justera denna bilen i bak för där står det fel men fram stod den bra före och ingen justering krävs(enligt protokollet). De flesta verkstäder har fasta priser på hjulinställning oavsett hur mycket eller lite dom justerar.

Har du känt så du inte har glapp eller dåliga bussningar i framvagnen?
Det bästa du kan göra är att hänga på nya däck och be dom göra en hjulinställning igen. Står det fel så kan ni ta det då vem som ska stå för vad. Även fast dom troligtvis kommer säga att du har kört på en trottoarkant eller dylikt.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
AcuraLegend
1 augusti 2012 · 6 Inlägg

Ifram är det inga problem. Kan vara jag som satt på fram däcken bak, så att de slets då de satt i bak.

Det är i bakvagnen det kluckar. Men jag bytte lager nyss och då fann jag inget som va dåligt. Polarn bände o hade sig mella bussnigarna med o han sa att det ava OK. Detta började nog efter jag lämnade in bilen för o byta dämpare (på samma firma) o den känns allmänt sladdig, har en annan lancer och den är inte äns i närheten av "ostabil" som den jag lämnade in för inställning.

De har nämligen inte äns petat på juster skruvarna i bak. Det sitter rostskyddsmassa kvar helt orört.

Jag ville ju att de ska fixa så inte hjulen står snett för det ser man med ögat om bilen står på gatan.

Det kan de väl göra även om däcken är lite slitna. De säger ju inget häller inga rekomendationer eller att jag ska sätta på andra sulor. Hur fan ska jag veta det tongue

Har par fräsha vinterdäck utan dubb, får väl kränga på dem. Men tänkte ju inte betala engång till.

Åker ner o för en dialog med dem iallafal.

AcuraLegend
2 augusti 2012 · 6 Inlägg

Sås. De erkännde att de "missat" bakvagnen. Och det är åtgärdat nu smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang