Hejsan! Fredrik heter jag då och tänkte testa på det här med "Projekt tråd" har aldrig gjort det förut så ni får gärna rätta mig om jag gör nått fel
Det är så att jag köpte mig en volvo 740GL från 1990 igår (12/08/06) som är 99% rostfri och väldigt fräsh för sin ålder, dock har den några skönhets fel såsom bucklig skuff+huv. Eftersom jag har tänkt och byta till 940front så byts huven på samma gång och även skuffen, ska försöka hitta i samma färg som bilen annars blir det att lacka om dem. Den står för tillfället obesiktigad pga läckande avgassystem. (Grenrörspackningar+avgaspackning mellan grenrör&avgassystem)
Planer på saker till bilen
* 940 front
*Vita blinkers runtom
*Fixa innertaket+inredning
*Hitta några fina 17/18" fälgar
*Bygga något sorts ljud som duger
*Eventuellt en R-vinge
*60/40 sänknings sats
*Hitta en hel och fin skin inredning
*Vindavvisare dörrar+taklucka
*Och lite små förfiningar
Har ni nå tipps på saker som kan göra att bilen ser lite roligare ut så är det bara att skriva det i en kommentar
Här har ni pärlan, lite sne stötfångare
Det första jag gjorde när jag fick hem den var att riva ur inredningen och städa den rejält då det var ett tjockt lager med hundhår blandat med cigarett aska och spilld dricka, luktade väldigt unket men efter en rejäl rengöring blev det en fräshare lukt och såg väldigt mycket bättre ut!
Fullrulle!
Före, satt en massa fula klistermärken överallt i bilen
Efter, kom på att ta kort efter jag satt in passagerar stolen
Inte för att göra reklam men, fungerar kanon!
Sen efter allt smått pill så tänkte jag börja kika på vad det var för fel på centrallåset, när man låste/låste upp förardörrn så klickar det i relät som det ska, finns spänning till kablarna i alla dörrar (Dit där man kan dela socklarna) men där försvinner strömmen, finns ingen resistans i själva motorerna och jag verkar ha haft sån otur att alla 3 motorerna (Passagerar+bakdörrarna) är trasiga, nån som vet om det kan vara nått annat strul?
Pill
Medans jag höll på med det så hade lillebror tråkigt och började fixa tillbaks färgen på plast detaljer+bakljus
Kommer updates lite då och då
Kommentera gärna!