Garaget till mobilen?

Cizla Pfffft
20 september 2012 · 906 Inlägg

Vet inte om detta diskuterats innan eller om det bör vara off topic.
Men är det inte dags att uppdatera till en mobilvänlig site?
Jag är iaf en av dem som nu mera surfar 95% av min tid via iPhone. Och tar oxå väldigt mkt bilder - även klart bilrelaterat vid träffar osv. Men är oxå en av de möjligtvis få som inte "bor" på fb.
Jag hade uppskattat om man kunde ladda upp bilder framför allt direkt via mobilen vilket jag inte kan i nuläget.

Det hade blivit fler aktuella album från träffar, det hade varit enklare att uppdatera trådar och projekt plus att jag personligen hade nog använt garaget mer.
Visst det finns mkt för och nackdelar - såklart.
Men är det inte värt ett försök?

Mvh Cecilia

Umadbro?
it_mutt Avstängd
20 september 2012 · 10 388 Inlägg

Oh crap! Ännu en icke-FB:are...damn! wink

Men ja, tanken är ju absolut god

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
-stoffe-
20 september 2012 · 1 271 Inlägg

tycker med det ska gå lägga upp bilder direkt från mobilen. mest för att få uppdateringar i projekt trådar lättare å snabbare big_smile

Mattsson_91 Självlärd
20 september 2012 · 3 083 Inlägg

Även om detta har varit uppe flertal gånger så håller jag med om att det borde införas.

Men samtidigt.. Hur svårt är det o plugga telefonen till datorn o slänga in bilderna?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
-stoffe-
20 september 2012 · 1 271 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Även om detta har varit uppe flertal gånger så håller jag med om att det borde införas.

Men samtidigt.. Hur svårt är det o plugga telefonen till datorn o slänga in bilderna?

det är inte så svårt men datan är juh inne tongue å bilen man skruvar med i garaget tongue

it_mutt Avstängd
20 september 2012 · 10 388 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Även om detta har varit uppe flertal gånger så håller jag med om att det borde införas.

Men samtidigt.. Hur svårt är det o plugga telefonen till datorn o slänga in bilderna?

Nej, det är väl inte svårt, men risken är kanske större att det "inte blir gjort".

Det jag menar är; om du är i garaget och gör något "just nu" och vill ha upp det, så ökar ju chansen att det kommer upp, om du kan dra iväg det direkt, istället för att du ska göra det "5 timmar senare" när du kommer hem, är trött, hungrig, skitig osv

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
KolGruvan
20 september 2012 · 1 450 Inlägg

Ja lägger upp mina bilder via telefon och funkar utmärkt:)e alltid inne på telefon nästan, men faceBook är det värsta ja vet, de borde ej finnas till tele:)smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
it_mutt Avstängd
20 september 2012 · 10 388 Inlägg

xVolvo240x skrev:
Ja lägger upp mina bilder via telefon och funkar utmärkt:)e alltid inne på telefon nästan, men faceBook är det värsta ja vet, de borde ej finnas till tele:)smile

Då fungerar det alltså med vissa telefoner iaf smile

Satt o funderade på att testa med S3:an mest bara "för att"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
20 september 2012 · 2 972 Inlägg

www.garaget.org funkar kanon i min lur, klarar inte iphone det?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Mattsson_91 Självlärd
20 september 2012 · 3 083 Inlägg

it_mutt skrev:

Volvo142_73a skrev:
Även om detta har varit uppe flertal gånger så håller jag med om att det borde införas.

Men samtidigt.. Hur svårt är det o plugga telefonen till datorn o slänga in bilderna?

Nej, det är väl inte svårt, men risken är kanske större att det "inte blir gjort".

Det jag menar är; om du är i garaget och gör något "just nu" och vill ha upp det, så ökar ju chansen att det kommer upp, om du kan dra iväg det direkt, istället för att du ska göra det "5 timmar senare" när du kommer hem, är trött, hungrig, skitig osv

Det har du i och för sig rätt i smile. Och därför har man en dator i garaget med mobilt bredband big_smile.

Nej men håller faktiskt med om att det borde fixas på något sätt

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Pontus1991
20 september 2012 · 423 Inlägg

Fungerar ju med android att ladda upp och göra allt, säkert windows phone osv men iphone kan inte smile

it_mutt Avstängd
20 september 2012 · 10 388 Inlägg

Pontus1991 skrev:
Fungerar ju med android att ladda upp och göra allt, säkert windows phone osv men iphone kan inte smile

Ja, då behöver jag inte ens testa med samsungen då smile Good to know

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Cizla Pfffft
20 september 2012 · 906 Inlägg

Okej. Sidan funkar - sitter på den nu! Men uppladdning av bilder fungerar ej!!! Dit jag vill komma. Därför hade kanske en mobil version av gorg funkat bättre?

Umadbro?
it_mutt Avstängd
20 september 2012 · 10 388 Inlägg

Cizla skrev:
Okej. Sidan funkar - sitter på den nu! Men uppladdning av bilder fungerar ej!!! Dit jag vill komma. Därför hade kanske en mobil version av gorg funkat bättre?

Testade precis att ladda upp med min Galaxy S3, fungerade problemfritt (som visserligen redan påpekat).

Så, ptja, iPhone verkar vara problemet. Testat med en annan webbläsare?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Pontus1991
20 september 2012 · 423 Inlägg

it_mutt skrev:

Cizla skrev:
Okej. Sidan funkar - sitter på den nu! Men uppladdning av bilder fungerar ej!!! Dit jag vill komma. Därför hade kanske en mobil version av gorg funkat bättre?

Testade precis att ladda upp med min Galaxy S3, fungerade problemfritt (som visserligen redan påpekat).

Så, ptja, iPhone verkar vara problemet. Testat med en annan webbläsare?

Iphone kan inte ladda upp bilder oavsett webbläsare, apple tillåter inte sånt i deras telefoner. Rätta mig om jag har fel men jag är hyfsat säker!

it_mutt Avstängd
21 september 2012 · 10 388 Inlägg

Pontus1991 skrev:

it_mutt skrev:

Cizla skrev:
Okej. Sidan funkar - sitter på den nu! Men uppladdning av bilder fungerar ej!!! Dit jag vill komma. Därför hade kanske en mobil version av gorg funkat bättre?

Testade precis att ladda upp med min Galaxy S3, fungerade problemfritt (som visserligen redan påpekat).

Så, ptja, iPhone verkar vara problemet. Testat med en annan webbläsare?

Iphone kan inte ladda upp bilder oavsett webbläsare, apple tillåter inte sånt i deras telefoner. Rätta mig om jag har fel men jag är hyfsat säker!

Skulle inte förvåna mig det minsta.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Cizla Pfffft
21 september 2012 · 906 Inlägg

Mja är det så enkelt är fortfarande iPhone bäst

Umadbro?
it_mutt Avstängd
21 september 2012 · 10 388 Inlägg

Cizla skrev:
Mja är det så enkelt är fortfarande iPhone bäst

Ehm..ok...ja så är det ju tydligen, eller hur det nu var

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Unleash
21 september 2012 · 370 Inlägg

Cizla skrev:
Mja är det så enkelt är fortfarande iPhone bäst

Ja är man inte teknik intresserad samt låg kunskapsnivå när det gäller teknik så är iPhone ett bra köp.
Annars inser man att konkurrenterna har gått förbi hårdvarumässigt och snart även mjukvaru, och sen det underbara ställ in allt så det passar just dig.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang