Enligt lag får man ha nattsvarta lyktor om man inte framför fordonet på almän väg och inte har det när man besiktigar bilen. Vad man har för utförande på lyktorna spelar inte någon roll på bilträffar,utställningar etc. och eftersom det är så enkelt att montera och demontera filmerna så är det bara att demontera när man behöver det och köpa nytt och montera om igen. Enligt lag får man inte göra knappt något med bilen om den skall köras med på almän väg men både polisen och besiktningen brukar strunta i mindre grejer och vet heller ej alltid själva vad som gäller.
Enligt lag får man ha nattsvarta lyktor om man inte framför fordonet på almän väg och inte har det när man besiktigar bilen. Vad man har för utförande på lyktorna spelar inte någon roll på bilträffar,utställningar etc. och eftersom det är så enkelt att montera och demontera filmerna så är det bara att demontera när man behöver det och köpa nytt och montera om igen. Enligt lag får man inte göra knappt något med bilen om den skall köras med på almän väg men både polisen och besiktningen brukar strunta i mindre grejer och vet heller ej alltid själva vad som gäller.
i ditt förra inlägg var det ju bara att besikta med film på strålkastarna och nu gå det inte???
Man får egentligen inte göra det, men kaggar besiktigat med både mörk, rökt, Gul film har inte haft några problem med det, Men det beror ju på vad det är för person som besiktigar, enligt lag har dom rätt att slå ner på det, och då sliter man ju bara bort det på plats
Är sjukt sugen på den gula filmen, men böter eller nedslag på besiktningen är ju mindre lockande. Någon som känner till någon svart V70 (första modellen) som har gultonade framlyktor?
Är sjukt sugen på den gula filmen, men böter eller nedslag på besiktningen är ju mindre lockande. Någon som känner till någon svart V70 (första modellen) som har gultonade framlyktor?
skulle se fördjävligt ut på en sån bil med gult, kan gå med på vissa gamla tyskar har det, men sätta det på en svensk v70 är bara fel.....som att sätta super dtm utblås på en volvo 240..
Kör med gula lampor nu och gillar faktiskt hur det ser ut! Ser man på t.ex. 740 ser det ju faktiskt helt OK ut Frågan är däremot hur det ser ut på en V70 som ändå har vita blinkers fram och inte gula
Såg ju verkligen inte helt ful ut alls... Får nog ta en funderare på hur jag ska göra nu under vintern... Klarade mig ju med Xenon på förra bilen i ett år så detta ska nog fungera med.... kanske
Såg ju verkligen inte helt ful ut alls... Får nog ta en funderare på hur jag ska göra nu under vintern... Klarade mig ju med Xenon på förra bilen i ett år så detta ska nog fungera med.... kanske
varför chansa när det inte ens tar 5 minuter och bara koppla ur lampan och montera en annan?
varför xenonkonverterat reflektor strålkastare? ljusbilden blir åt helvete och ljuset blir inget bra, det bländar alla och du är en trafikfara.
Hoppas inte jag möter dig på vägen och du bländar mig då har du inga lysen kvar!
varför chansa när det inte ens tar 5 minuter och bara koppla ur lampan och montera en annan?
varför xenonkonverterat reflektor strålkastare? ljusbilden blir åt helvete och ljuset blir inget bra, det bländar alla och du är en trafikfara.
Hoppas inte jag möter dig på vägen och du bländar mig då har du inga lysen kvar!
Måste ändå invänta mildare tider då jag skanar garage och skruvmöjlighet.
Gällande Xenonet så bländade jag inte en jävel (tro mig jag försäkrade mig om det innan jag beslutade mig för att behålla det) och ljusbilden var helt underbar, men detta var även på en av mina förra bilar och inte volvon!
Gällande Xenonet så bländade jag inte en jävel (tro mig jag försäkrade mig om det innan jag beslutade mig för att behålla det) och ljusbilden var helt underbar, men detta var även på en av mina förra bilar och inte volvon!
Ok bra att du kolla det, för jävligt många drar dit xenon och det blir skit och bländar allt och alla, livsfarligt.
Ok bra att du kolla det, för jävligt många drar dit xenon och det blir skit och bländar allt och alla, livsfarligt.
Just av den anledning jag valde att kolla mitt egna ljus, precis som du svär jag högt (antar att du gör det iaf) när jag möter velögda bilar...
Gällande solfilmen så har jag fått oerhört mycket "DISS" av polarna så får se hur det blir... Men det skrek visserligen "DISS" åt allt annat jag gjort som blivit uppskattat...
http://www.garaget.org/?car=87504&image=2678438 Mörk bil iaf
Är det där sarkasm eller rent hot???? Fattar inte va ni håller på med. Som jag sagt oxå ställer man in allting riktigt så blir det fanimej bra oxå. Inte en jävel har fortfarande blinkat åt mig som jag möter o man ser ju vart dom står när man ligger bakom en bil. Och Saab verkstan ställer alltid in mina lysen. När man skriver att man skall xenokonvertera så utgår jag då från att man gör det bra o bäst o kollar allt. Så du behöver inte kassta ur dig massa jävvla strunt när du inte ens vet om vederbörande har gjort det riktigt och verkligen kollat o vart nogrann med monteringen. Har till o med ställt pappa med sin bil framför o vi har kört o mött varann både jag i hans o farsan. Och även bakifrån. Det gjorde jag efter Saab ställde in allt.... Och jag har sjukt mycket bättre lyse än nånsin på både min fd vectra och Saaben.
Har monterat denna stålkastarfilm på två bilar hittills och den har fungerat klockrent! Både den gula och den röktonade. Såpa och en hårfön kör jag med och det sitter som berget sen.
Är man osäker innan besiktningen så är det ju bara slita bort den, besikta, köpa ny toning och tona om sen eller besikta och hoppas att den går igenom med toningen.
Har monterat denna stålkastarfilm på två bilar hittills och den har fungerat klockrent! Både den gula och den röktonade. Såpa och en hårfön kör jag med och det sitter som berget sen.
Är man osäker innan besiktningen så är det ju bara slita bort den, besikta, köpa ny toning och tona om sen eller besikta och hoppas att den går igenom med toningen.
eller så skaffar man s.k besiktningsglas till bilen så byter man bara lampglasen eller strålkasstarglasen.....
eller så skaffar man s.k besiktningsglas till bilen så byter man bara lampglasen eller strålkasstarglasen.....
Vilket inte går på alla bilar
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!