EFTERSNACK: Linköpingsträffen #6 29/9 -12 Säsongsavslutning!

Puffen92 DinoSaurie
1 oktober 2012 · 216 Inlägg

Petri skrev:
Jag har video från att killen ligger på marken tills dom sliter honom till bilen, kan vara bra för ev. rättegång osv! Helt klart övervåld osv från polisen!

eller skickat till corren smile

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
vw_nicko
1 oktober 2012 · 954 Inlägg

jävla snutar har dom inge annat för dig känner killen o va ganska skärrad av de som hände sad

men någon som har bilder filmer på bilar??

BMW e36 "mein fraulein" (1995)
SE
1 oktober 2012 · 202 Inlägg

Mycket snack i denna tråden...
Lägg upp filmen från gripandet istället så kan alla skapa sin egna uppfattning över gripandet.

Senast redigerat av SE (1 oktober 2012)

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
Guuran
1 oktober 2012 · 88 Inlägg

Puffen92 skrev:

Petri skrev:
Jag har video från att killen ligger på marken tills dom sliter honom till bilen, kan vara bra för ev. rättegång osv! Helt klart övervåld osv från polisen!

eller skickat till corren smile

både corren och aftonbladet så dom har lite att skriva om:)

vw_nicko
1 oktober 2012 · 954 Inlägg

corren, aftonbladet, extra dvs alla tidningar

Guuran skrev:

Puffen92 skrev:

Petri skrev:
Jag har video från att killen ligger på marken tills dom sliter honom till bilen, kan vara bra för ev. rättegång osv! Helt klart övervåld osv från polisen!

eller skickat till corren smile

både corren och aftonbladet så dom har lite att skriva om:)

BMW e36 "mein fraulein" (1995)
Decerto
1 oktober 2012 · 404 Inlägg

Ingen kommer hålla motorfolk om ryggen. Snarare är att du får en rubrik som slår tillbaka på er. "Upplopp på bilträff, Polis nära döden."

Om nu dom ens kommer bry sig.

Senast redigerat av Decerto (1 oktober 2012)

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
DalleRacing
1 oktober 2012 · 1 738 Inlägg

2-300 pers, 8 poliser? Vad är de svåra, 1 dag kommer vi alla gå ihop oss o då får poliserna ett rent helvete att hantera oss alla när vi ger tebax o utsätter dom för våld!! Är så jävla trött på dom, har aldrig fåt nån hjälp av dom i hela mitt liv när jag blivit rånad osv. Jag har aldrig i hela mitt liv sett poliser engagera sig så mycket för att förstörra för oss bilintresserade! Att de springer runt mördare är ingenting för dom!

Jävla idioter

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
dantiberg
1 oktober 2012 · 254 Inlägg

jag såg hela händelsen och detta är min kortfattade tanke. Polismannen gick ut för stoppa en grön ford rs(tror jag). Forden smiter och polisen försöker springa efter, redan där gick han tillbaka med raska steg och var förbannad(jag va ca 2-3m ifrån honom) han försökte bara stoppa närmsta bil. två bilar kommer den ena hinner passera medans den andra kommer åkandes(helt lugnt) och polisen tar ett stort kliv ut i gatan och slår batongen i hans bil. Den unga bilisten stannar tvärt, säger förlåt ut genom rutan och är på väg ur bilen men hinner inte ens komma ur bältet innan polisen sliter ut han ur bilen och skrikandes kastar honom till marken. den unga killen gjorde inget som helst motstånd men ändå så var det knä över ansiktet och andra slag för att kunna få på honom handfängsel och liknande. de tar honom till polisbilen och åker fort därifrån. Alla andra poliser kommer väll antagligen för lugna ner folket som var allmänt förbannade.

Addz
1 oktober 2012 · 53 Inlägg

dantiberg skrev:
jag såg hela händelsen och detta är min kortfattade tanke. Polismannen gick ut för stoppa en grön ford rs(tror jag). Forden smiter och polisen försöker springa efter, redan där gick han tillbaka med raska steg och var förbannad(jag va ca 2-3m ifrån honom) han försökte bara stoppa närmsta bil. två bilar kommer den ena hinner passera medans den andra kommer åkandes(helt lugnt) och polisen tar ett stort kliv ut i gatan och slår batongen i hans bil. Den unga bilisten stannar tvärt, säger förlåt ut genom rutan och är på väg ur bilen men hinner inte ens komma ur bältet innan polisen sliter ut han ur bilen och skrikandes kastar honom till marken. den unga killen gjorde inget som helst motstånd men ändå så var det knä över ansiktet och andra slag för att kunna få på honom handfängsel och liknande. de tar honom till polisbilen och åker fort därifrån. Alla andra poliser kommer väll antagligen för lugna ner folket som var allmänt förbannade.

Polismannen är anmäld, har personen som blev utsatt kontaktat dig? Han behöver nog så många vittnen han kan få.. Jag är en av dom och kommer ställa upp och vittna!

dantiberg
1 oktober 2012 · 254 Inlägg

fick precis kontakt av den anhörigas familj

lIcel
1 oktober 2012 · 11 Inlägg

Tycker det är märkligt att Polisen får så mycket skit. Jag var inte där personligen när det inträffade, men pratade med polisen en stund efter händelsen. Dom var hur trevliga som helst och förklarade vad som hänt väldigt sakligt. Själv tycker jag att vi som bilintresserade borde fokusera mer på att få alla att försöka sköta sig på träffarna, D.V.S använda sunt förnuft! Sluta Sladda och Bränn gummi bland bilar och folk! och ta inte med folk som är alkoholpåverkade. Bilar och alkohol har aldrig hört ihop.

Street Knight
ante_teen
1 oktober 2012 · 29 Inlägg

Jag stod ca 2 meter från händelsen och jag kan inte annat än instämma med att det är totalt onödigt övervåld pga övertändning eller liknande för att han inte fick tag på "Forden" Tycker att det är ett helt absurt beteende från polisens sida och kan gladeligen vittna mot honom om det skulle krävas. Så är det något som behövs är det bara att kontakta mig. Hoppas fanskapet inte slipper undan sådant beteende. Är ju mer en fara för allmänheten än en trygghet.

Caffe
1 oktober 2012 · 1 436 Inlägg

Hoppas ni får ordning på både anmälan för denna träffen och ordningen på de kommande träffarna.

När jag åkte på bilträffar var parkeringen en parkering, vilket gjorde att folk vågade ta dig fina bilar. Börna och rejsa gjordes på annan plats och allt sköttes snyggt. Känns som att det ballat ur lite de senare åren och även om jag inte har någon dyr bil så vill jag själv avgöra vilka bucklor den ska ha.

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Triple_X
1 oktober 2012 · 287 Inlägg

Var där i en timma, surt med polisen så det kändes att det inte var nån ide att stanna längre..

Volvo V70 R "Refined" (1998)
zhakkee bambam
1 oktober 2012 · 50 Inlägg

har film på när poliserna hoppar på den med bilen om nån vill ha?

I don't drive fast, i just fly low!
BMW e30 320i "pizzaräcern" (1989)
Volvo 855 T-5R "T-Gul" (1995)
Bagarnn
1 oktober 2012 · 63 Inlägg

DjXeroz skrev:
har film på när poliserna hoppar på den med bilen om nån vill ha?

Lägg upp på youtube? smile

Volvo 745 "HolmaDrift" (1990)
zhakkee bambam
1 oktober 2012 · 50 Inlägg
I don't drive fast, i just fly low!
Volvo 855 T-5R "T-Gul" (1995)
BMW e30 320i "pizzaräcern" (1989)
Raazzz
1 oktober 2012 · 103 Inlägg

Sluta tjata om polishelvetena o lägg upp lite bilder o film från träffen ist!! Ja vi alla har fattat att snutidioterna gjort fel nu!

Nisse_Bravo Stolt VolvoRaggare
1 oktober 2012 · 37 Inlägg
http://www.lkpgperformance.zoomin.se LKPG Performance
B21E 398 H-kam Dubbla Stromberg Extraktorgrenrör
Weine93
1 oktober 2012 · 157 Inlägg

blir det nån träff i nkpg nu på lördag? jag ser ingen tråd om det?smile

BMW 320dA (2005)
Nissan 200sx s13 "fd 200an" (1990)
BMW 525 tds "Vinterbilen" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang