Eftersnack: Realcar AutumnMeet Den 6:e Oktober Katrineholm

Michkijn Tangentbordsriddare
7 oktober 2012 · 1 825 Inlägg

Astramarkus skrev:
Stort tack till alla som besökte Realcar Autumnmeet idag! Vi hade en FANTASTISK dag med underbart väder, massor med trevliga besökare och utställare samt riktigt mycket fina bilar. En fantastisk bredd på utställande bilar, allt från diskret
stylade Volvos till extrema japanbilar via några riktigt feta amerikanare!

Klassvinnarna enligt nedan (alla vinnare utom Realcar Choice och Peoples Choice är framröstade av utställarna):

Bästa Saab: Robert Oldbring, Sundsvall, Saab 9-3SS

Bästa Volvo: Patrik Lundqvist, Arboga, 850 T5

Bästa Japan: Martin Gustavsson, Katrineholm, Mazda RX7

Bästa Tysk: Alexander Franzén, Kumla, VW Polo 6N

Bästa Amerikan: Peter Wiklund, Västerås, GMC Pickup

Bästa Övriga: Victor Lundén, Katrineholm, Ford Focus RS

Realcar Choice: Peter Wiklund, Västerås, GMC Pickup

Peoples Choice: Niklas Trodell, Åby, Saab 9-3SS

Vi hade också SPL-tävling, turbostötning samt tävling i högsta avgasljud. Dessa vinnare publiceras på måndag.

Stort tack till er alla för idag!

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Crawlix
7 oktober 2012 · 73 Inlägg

Skönt att det kom upp en till slut smile Tack för en grymt trevlig dag! Och grattis till alla vinnare! Det va många riktigt schyssta bilar där big_smile

Kroniskt tung högerfot :/
crankarnRs
7 oktober 2012 · 116 Inlägg

tack för en trevlig träff

Tribbe SAAB♥SUBARU
7 oktober 2012 · 1 636 Inlägg

Var en riktigt bra träff med tanke på att det är höst nu.

Saker som går att bättra:
Lite pennor vid röst sedlarna antingen gratis pennor eller låne pennor.
En riktig db mätare till avgasmätningen. Då en telefon ungefär bara sträcker sig till 100dbblir det svårt att slå det.?


Ser fram emot nästa träff.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Flodis The MînÐfræk
7 oktober 2012 · 184 Inlägg

Trevlig träff med många glada människor och vädret var kanon med fina bilar.

Tycker också dom borde lägga ner mera energi på att Rätta bilar som kommit i fel klass och att dom själva är DOMARE / jury  när det gäller bedömning av bilarna.   för jag tycker själv inte det blir någon rättvis bedömning med utställarna själva som röstar.  Ser hellre en Jury som gör det smile

Men men ser redan fram imot nästa år och vad för bilar som det för med sig. smile

Crawlix
7 oktober 2012 · 73 Inlägg

Flodis skrev:
Trevlig träff med många glada människor och vädret var kanon med fina bilar.

Tycker också dom borde lägga ner mera energi på att Rätta bilar som kommit i fel klass och att dom själva är DOMARE / jury  när det gäller bedömning av bilarna.   för jag tycker själv inte det blir någon rättvis bedömning med utställarna själva som röstar.  Ser hellre en Jury som gör det smile

Men men ser redan fram imot nästa år och vad för bilar som det för med sig. smile

Instämmer ang. bedömning av bilar. Sen att det är en "Klass: Tysk" och "Klass: Japansk" kändes lite fel då det va dom 2 klasserna som var dominerande på träffen. Vore bättre att bryta ner dom litegrann som volvo och saab har smile

Kroniskt tung högerfot :/
Puttenutte
7 oktober 2012 · 102 Inlägg

Trevlig träff med fina bilar! Skojj att det var shysst väder också = )


Bilder finns i mitt FOTOALBUM


Lägg gärna upp era bilder också eller länka!





/P

Saab 9-3 Aero SS "Twin" (2004)
Flodis The MînÐfræk
7 oktober 2012 · 184 Inlägg

Jag har lite bilder här ifrån träffen .  Kolla gärna in .

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=41419

Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
7 oktober 2012 · 335 Inlägg

nått jag inte förstog va att en Ford Focus RS vann i klassen övriga?...jag trodde den klassen va för märken som inte va japanskt,tyskt,amerikanskt,svenskt osv som stog på röstsedeln? rätta mig om jag har fel?

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
H_landen
7 oktober 2012 · 227 Inlägg

håller med dig adam!

BMW 518i e28 "My" (1987)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
Flodis The MînÐfræk
7 oktober 2012 · 184 Inlägg

Audi_Adam skrev:
nått jag inte förstog va att en Ford Focus RS vann i klassen övriga?...jag trodde den klassen va för märken som inte va japanskt,tyskt,amerikanskt,svenskt osv som stog på röstsedeln? rätta mig om jag har fel?

Håller med.  fattar noll själv.

Tribbe SAAB♥SUBARU
8 oktober 2012 · 1 636 Inlägg

Vart ville ni ha forden då? Visst ford är amerikanskt men rs'en såldes endast i europa. Jag hade nog också placerat den under övriga.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
per-ling
8 oktober 2012 · 161 Inlägg

Audi_Adam skrev:
nått jag inte förstog va att en Ford Focus RS vann i klassen övriga?...jag trodde den klassen va för märken som inte va japanskt,tyskt,amerikanskt,svenskt osv som stog på röstsedeln? rätta mig om jag har fel?

Instämmer...  Flodis Clio var mer värd vinnare än Forden.. smile

Crawlix
8 oktober 2012 · 73 Inlägg

Tribbe skrev:
Vart ville ni ha forden då? Visst ford är amerikanskt men rs'en såldes endast i europa. Jag hade nog också placerat den under övriga.

Ptja, RS'en görs ju i Tyskland, så antagligen under klassen tysk om inte amerikansk. Den bör ju definitivt inte vara på övrig iaf..

Kroniskt tung högerfot :/
Flodis The MînÐfræk
8 oktober 2012 · 184 Inlägg

per-ling skrev:

Audi_Adam skrev:
nått jag inte förstog va att en Ford Focus RS vann i klassen övriga?...jag trodde den klassen va för märken som inte va japanskt,tyskt,amerikanskt,svenskt osv som stog på röstsedeln? rätta mig om jag har fel?

Instämmer...  Flodis Clio var mer värd vinnare än Forden.. smile



Precis, han hade i princip inte gjort något på den forden var ju Orginal:/

Ptja, RS'en görs ju i Tyskland, så antagligen under klassen tysk om inte amerikansk. Den bör ju definitivt inte vara på övrig iaf..



Ford focus'en skulle varit i Tysk klassen, och dom på Realcar sa till mig att den hade hamnat fel.

Men jag tycker själv som sagt dom borde lägga ner mera energi på att rätta bilar som kommit i fel klasser iaf och att Realcar själva är domare på grund av det blir mera rättvist.

Astramarkus
8 oktober 2012 · 455 Inlägg

Tribbe: Mätaren gick till 110dB smile

Ang klassen övriga: Europeiska ford skulle legat i klassen tysk, men vi kunde tyvärr inte ändra detta när deltagarna röstat in den i övrigtklassen. Till nästa gång kommer det vara specificerat vilka bilar som går i vilken klass så slipper vi debatt om detta smile Sjukt jämnt i tyskklassen var det, men hade RS:en varit placerad i klassen hade den tagit hem tyskklassen istället...

Att vi skulle vara domare är uteslutet, det är mycket mer rättvist att utställarna röstar själva, då undviks debatt om jävighet, för lite tid att visa bilen, att domare missat bilar osv... Dessutom finns vårt "Realcar Choice" för att premiera den bil vi vill uppmärksamma lite extra. lol

Mvh
Markus, Realcar

Senast redigerat av Astramarkus (8 oktober 2012)

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
Flodis The MînÐfræk
8 oktober 2012 · 184 Inlägg

LÅter bra tycker jag smile

Astramarkus
8 oktober 2012 · 455 Inlägg

Vi hade också SPL-tävling som vanns av Johan S med 145,7dB, turbostötning (kast med liten turbo) som Henrik Andersson vann med 11,2 meter samt tävling i högsta avgasljud där förstaplatsen delades mellan Martin G (Mazda RX7) samt Artin K (Nissan S14) på vardera 100dB.

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
Tribbe SAAB♥SUBARU
8 oktober 2012 · 1 636 Inlägg

Då låg min bil också i fel klass tongue
Har du fått den att gå till 110db någon gång?
I min db mätare i telefonen arbetsmiljövetkets app så står det att de flesta mobiltelefoner bara kan ta upp ljud mellan 40-100db.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Astramarkus
8 oktober 2012 · 455 Inlägg

Din skall ju ligga i Saab, den är ju en Saab (eller nåja, märket på huven är ju Saab wink ) Appen hade ett frekvensområde på 0-110dB. Oavsett vilket var ingen annan i närheten av de två vinnarna. Detta var ett snabbt improviserat test, inget vi hade planerat från början pga det var få som ville prova dB-drag. Nästa gång skall vi låna en riktig testutrustning, då det verkade vara ett uppskattat inslag. smile

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang