Byte till vinterdäck på Dodge Magnum -08 resulterade i trasig tank. Var hittar jag ny tank och vad kostar det?

LarssonSarah
5 november 2012 · 54 Inlägg

Jag lämnade in min bil DODGE MAGNUM -08 kombi på en verkstad som skulle slänga på vinterdäck. Världens enklaste att fixa tänkte jag. Men det kommer sluta med en väldigt dyr historia. Mekanikern fixade inte ens att veta vart man placerar en domkraft utan hissade upp bilen precis under tanken så nu är den paj. Så min fråga är nu hur dyrt det kommer bli? Och vart får jag tag på en ny tank? Finns det i Sverige eller måste man beställa hem från USA? Hur lång kommer det ta?

Självklart ska han betala för det så det får kosta vad det vill, men tänkte på att det kommer nog ta lite tid =/

tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

hejsna sara har också en erfarenhet av vianor däckidioter jag kan berätta om. jag lämnade inte min bil där och sa gör en hjulinställning för den sliter snätt. okej sa dom gjorde de. sen köpte jag mina 19" och sen gick jag till dom och sa jag vill ha däck på dom också kan du fixa de ja 10.000 sa han moterat och klart fan vad dyrt jaja ta de boka tid sa jag. sen så när jag kom dit igen sa han 8000 jag ba jaha okej vad bra dåbig_smile itne nog med de dom böt och allt va frid och fröjd sen sänkte jag bilen och jag gick till dom igen och sa kan ni göra en hjulinställning igen för de blir ju mera camber om bilen kommer ner på backen. dom sa att ojoj den va läg de va precis så den gick upp på liften vi fick ta plank och skit. jaja vad bra sa jag. jag märkte efter ett tag att fan de låter konstigt om bilen när ma kör i olika hastigheter och jag sneställde däcken och till min fasa ser jag att mina framdäck är helt jälva sneslitna man kan kasta dom direkt. jag dog dit och berätta vad som hänt dom ba du msåte kört på någotjag ba neee äru dum i huvudet eller jag har fälgar för 20.000 nej jag är rädd om dom kör asförsiktigt över gupp och vejjer t o.m för brunnar som kan tänkas stå upp lite. men han hävdade då att de va bra hjulinställning. jaja sa jag köpte 2 nya däck igen från nätet ist då de är billigare och sa sätt på dom på mina bakfälgar coh sätt däcken på bakfälgarna fram. och sen göru en hjulinställning igen då då. okej sa han får jag ditt nr så om de blir problem ringer jag dig isf. okej sa jag, då lämnade jag bilen klockan 8 på morgonen klockan blev 1 , sen 3,sen 4 och dom stänger fem jag tänkte hur fan lång tid kan de ta att byta 4 däck och göra en hjulinställning? jaja då ringde jag en kompis som va i nynäs kan du dra ner och kolla vad problemet är. för de är fredag jag behöver bilen. hon drog ner och så ringde hon inte dom. och så sa hon ne dom säger att dom får inte upp bilen på liften för hjulinställning. så jag rasande fick skjuts ner och klev innanför dörren och sa vafan hålleru på med till chefen som tog in bilen. vafan ringeru inte för om den inte gick upp på liften han ba e ja e jag vet itne riktigt jag ba äru dum i huvudet eller. då gjorde dom de lätt för sig och tog bakdäcken med fälg och allt flyttade de fram och krängde på nya däck bak och stoppa på sen kom dom på att dom inte kunde göra en hjulinställning. så ringer man inte ens! jävla idioter. sen tog de inte ens en månad då va mina framdäck slut igen dom som hade suttigt bak. så jag fick köpa 2 nya däck igen. och då drog jag till däckia där jag förövrigt känner en som jobbar och berättade allt dehär som hänt. dom ba skrattar och sa jag vi får många missnöjda kunder efter dom. när sen däckia la om mina framdäck och ska göra hjulinställnig så enligt dom början man bakifrån och ställer bakhjulen först och sen framhjulen ställer man efter bakhjulen. men enligt va däckia kunde se hade inte någon rört bakhjulen då lurade asså vianor mig på 2 hjulinställningar och jag fick köpa 4 nya däck.

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

tooffen skrev:
hejsna sara har också en erfarenhet av vianor däckidioter jag kan berätta om. jag lämnade inte min bil där och sa gör en hjulinställning för den sliter snätt. okej sa dom gjorde de. sen köpte jag mina 19" och sen gick jag till dom och sa jag vill ha däck på dom också kan du fixa de ja 10.000 sa han moterat och klart fan vad dyrt jaja ta de boka tid sa jag. sen så när jag kom dit igen sa han 8000 jag ba jaha okej vad bra dåbig_smile itne nog med de dom böt och allt va frid och fröjd sen sänkte jag bilen och jag gick till dom igen och sa kan ni göra en hjulinställning igen för de blir ju mera camber om bilen kommer ner på backen. dom sa att ojoj den va läg de va precis så den gick upp på liften vi fick ta plank och skit. jaja vad bra sa jag. jag märkte efter ett tag att fan de låter konstigt om bilen när ma kör i olika hastigheter och jag sneställde däcken och till min fasa ser jag att mina framdäck är helt jälva sneslitna man kan kasta dom direkt. jag dog dit och berätta vad som hänt dom ba du msåte kört på någotjag ba neee äru dum i huvudet eller jag har fälgar för 20.000 nej jag är rädd om dom kör asförsiktigt över gupp och vejjer t o.m för brunnar som kan tänkas stå upp lite. men han hävdade då att de va bra hjulinställning. jaja sa jag köpte 2 nya däck igen från nätet ist då de är billigare och sa sätt på dom på mina bakfälgar coh sätt däcken på bakfälgarna fram. och sen göru en hjulinställning igen då då. okej sa han får jag ditt nr så om de blir problem ringer jag dig isf. okej sa jag, då lämnade jag bilen klockan 8 på morgonen klockan blev 1 , sen 3,sen 4 och dom stänger fem jag tänkte hur fan lång tid kan de ta att byta 4 däck och göra en hjulinställning? jaja då ringde jag en kompis som va i nynäs kan du dra ner och kolla vad problemet är. för de är fredag jag behöver bilen. hon drog ner och så ringde hon inte dom. och så sa hon ne dom säger att dom får inte upp bilen på liften för hjulinställning. så jag rasande fick skjuts ner och klev innanför dörren och sa vafan hålleru på med till chefen som tog in bilen. vafan ringeru inte för om den inte gick upp på liften han ba e ja e jag vet itne riktigt jag ba äru dum i huvudet eller. då gjorde dom de lätt för sig och tog bakdäcken med fälg och allt flyttade de fram och krängde på nya däck bak och stoppa på sen kom dom på att dom inte kunde göra en hjulinställning. så ringer man inte ens! jävla idioter. sen tog de inte ens en månad då va mina framdäck slut igen dom som hade suttigt bak. så jag fick köpa 2 nya däck igen. och då drog jag till däckia där jag förövrigt känner en som jobbar och berättade allt dehär som hänt. dom ba skrattar och sa jag vi får många missnöjda kunder efter dom. när sen däckia la om mina framdäck och ska göra hjulinställnig så enligt dom början man bakifrån och ställer bakhjulen först och sen framhjulen ställer man efter bakhjulen. men enligt va däckia kunde se hade inte någon rört bakhjulen då lurade asså vianor mig på 2 hjulinställningar och jag fick köpa 4 nya däck.

notera att vianor i nynäshamn kan dra åt hellvette och ingen borde lämna in bilen där.

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
LarssonSarah
5 november 2012 · 54 Inlägg

tooffen skrev:

tooffen skrev:
hejsna sara har också en erfarenhet av vianor däckidioter jag kan berätta om. jag lämnade inte min bil där och sa gör en hjulinställning för den sliter snätt. okej sa dom gjorde de. sen köpte jag mina 19" och sen gick jag till dom och sa jag vill ha däck på dom också kan du fixa de ja 10.000 sa han moterat och klart fan vad dyrt jaja ta de boka tid sa jag. sen så när jag kom dit igen sa han 8000 jag ba jaha okej vad bra dåbig_smile itne nog med de dom böt och allt va frid och fröjd sen sänkte jag bilen och jag gick till dom igen och sa kan ni göra en hjulinställning igen för de blir ju mera camber om bilen kommer ner på backen. dom sa att ojoj den va läg de va precis så den gick upp på liften vi fick ta plank och skit. jaja vad bra sa jag. jag märkte efter ett tag att fan de låter konstigt om bilen när ma kör i olika hastigheter och jag sneställde däcken och till min fasa ser jag att mina framdäck är helt jälva sneslitna man kan kasta dom direkt. jag dog dit och berätta vad som hänt dom ba du msåte kört på någotjag ba neee äru dum i huvudet eller jag har fälgar för 20.000 nej jag är rädd om dom kör asförsiktigt över gupp och vejjer t o.m för brunnar som kan tänkas stå upp lite. men han hävdade då att de va bra hjulinställning. jaja sa jag köpte 2 nya däck igen från nätet ist då de är billigare och sa sätt på dom på mina bakfälgar coh sätt däcken på bakfälgarna fram. och sen göru en hjulinställning igen då då. okej sa han får jag ditt nr så om de blir problem ringer jag dig isf. okej sa jag, då lämnade jag bilen klockan 8 på morgonen klockan blev 1 , sen 3,sen 4 och dom stänger fem jag tänkte hur fan lång tid kan de ta att byta 4 däck och göra en hjulinställning? jaja då ringde jag en kompis som va i nynäs kan du dra ner och kolla vad problemet är. för de är fredag jag behöver bilen. hon drog ner och så ringde hon inte dom. och så sa hon ne dom säger att dom får inte upp bilen på liften för hjulinställning. så jag rasande fick skjuts ner och klev innanför dörren och sa vafan hålleru på med till chefen som tog in bilen. vafan ringeru inte för om den inte gick upp på liften han ba e ja e jag vet itne riktigt jag ba äru dum i huvudet eller. då gjorde dom de lätt för sig och tog bakdäcken med fälg och allt flyttade de fram och krängde på nya däck bak och stoppa på sen kom dom på att dom inte kunde göra en hjulinställning. så ringer man inte ens! jävla idioter. sen tog de inte ens en månad då va mina framdäck slut igen dom som hade suttigt bak. så jag fick köpa 2 nya däck igen. och då drog jag till däckia där jag förövrigt känner en som jobbar och berättade allt dehär som hänt. dom ba skrattar och sa jag vi får många missnöjda kunder efter dom. när sen däckia la om mina framdäck och ska göra hjulinställnig så enligt dom början man bakifrån och ställer bakhjulen först och sen framhjulen ställer man efter bakhjulen. men enligt va däckia kunde se hade inte någon rört bakhjulen då lurade asså vianor mig på 2 hjulinställningar och jag fick köpa 4 nya däck.

notera att vianor i nynäshamn kan dra åt hellvette och ingen borde lämna in bilen där.

Låter som riktiga idioter!!!

Men han som skulle byta däck åt mig klarade inte ens av att hantera en domkraft utan lyften under tanken och förstör den helt. Jävla idiot! han förnekade det först men har lyft upp bilen och man ser klart och tydligt vart domkraften varit!

tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

precis samma här dom förnekade de alltid i början med mig sen så kryper dom till korset och ba ja jo. vinten firma lämande du in de till?

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
chrizz Administratör
5 november 2012 · 11 790 Inlägg

Har omformulerat rubriken åt dig. Tänk på att skriva supertydligt vad du vill få ut av tråden redan i rubriken så är det mycket större sannolikhet att rätt person hittar just din tråd och du kan få hjälp.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
F-Tar
5 november 2012 · 1 335 Inlägg

Vafan, vilka soper!! Varför gjorde du inte själv? Ersätter dem inte tanken eller? Ev soppan som va i.

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
LarssonSarah
5 november 2012 · 54 Inlägg

Tack admin smile

Ja jag tänkte göra det själv men eftersom jag köpte däck där erbjöds jag att få dom påsatta vilket jag ångrar hmm men han har tagit på sig det nu iaf och ska betala . Men frågan är då vad det kostar och vart man hittar en ny tank?

F-Tar
5 november 2012 · 1 335 Inlägg

Tycker du ska lämna den frågan till dom. Deras felsteg, deras ansvar.

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
mercury62
5 november 2012 · 125 Inlägg

jaja så kan det gå, det är väl bara att söka på dom firmor som säljer usabildelar, osby bildemontering, pg larsson osv,

finns en sida som heter usabil.nu, gå in på deras länksida så hittar du en del firmor att ringa runt till

men som nån skrev så är det ju deras problem

Senast redigerat av mercury62 (5 november 2012)

Mercury Monarch "Murklan" (1975)
BigBlock_396
5 november 2012 · 3 Inlägg

Man undrar ju hur den mekanikern kan ha kvar sitt jobb.Det finns besintankar på bildelsbasen.se  Usabilar i osby har det finns även en i Ödeshög till ett bra pris 800kr dock till en Chrysler 300C Kombi 3,5 är inte 100% säker på att den passar men det är ju samma bil i grunden så den borde passa. lycka till

LarssonSarah
5 november 2012 · 54 Inlägg

Tacka alla för svar! smile

Han får inte röra min bil igen eller ta något ansvar att fixa nån reparation utan han får fanemej betala och se glad ut bara, resten fixar jag till nån som kan sin sak som får fixa till det.

tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

LarssonSarah skrev:
Tacka alla för svar! smile

Han får inte röra min bil igen eller ta något ansvar att fixa nån reparation utan han får fanemej betala och se glad ut bara, resten fixar jag till nån som kan sin sak som får fixa till det.

kolla med andersin han är ju importör av usa bilar i sverige generalagent:D

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Haziza87
5 november 2012 · 239 Inlägg

De blir antagligen inte dom som fixar det, de blir igenom deras försäkring som sedan skickar det till något bilskade center. Så de löser sig nog.

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

Haziza87 skrev:
De blir antagligen inte dom som fixar det, de blir igenom deras försäkring som sedan skickar det till något bilskade center. Så de löser sig nog.

stämmer!

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
twin_cam Smålänning
5 november 2012 · 7 877 Inlägg

Kolla med USA-bildelar i Osby. HAr inte dom har ingen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
dasboot
5 november 2012 · 441 Inlägg

Säga vad man vill, men de tar ansvar. Olyckor kan hända alla och det är alltid surt att bli drabbad. Tycker dock inte att man ska skrika allt för högt när dem tar på sig att de gjort fel.....

zshoe Kokar ris
5 november 2012 · 923 Inlägg

dasboot skrev:
Säga vad man vill, men de tar ansvar. Olyckor kan hända alla och det är alltid surt att bli drabbad. Tycker dock inte att man ska skrika allt för högt när dem tar på sig att de gjort fel.....

jo sant, fast hissa en bil i bensintanken är väl inte direkt förlåtligt som "bilmekaniker", om man kan kalla däckbytarna för det

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

cenoxide skrev:

dasboot skrev:
Säga vad man vill, men de tar ansvar. Olyckor kan hända alla och det är alltid surt att bli drabbad. Tycker dock inte att man ska skrika allt för högt när dem tar på sig att de gjort fel.....

jo sant, fast hissa en bil i bensintanken är väl inte direkt förlåtligt som "bilmekaniker", om man kan kalla däckbytarna för det

10+håller mer fullstänndigt de är väl bonförnufft tom.

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
fredda_king Fotograf
5 november 2012 · 1 319 Inlägg

smart kille det. men som nån skrev kolla på bildelsbasen.se finns de mesta där smile

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang