Volvo 940 limo stendöd

tROWLIG
23 mars 2013 · 20 Inlägg

tja,

En kompis har en 940 limousin(B230f) som vägrar starta, Den tänder som den ska och får bensin till fuelrailen men inte genom spridarna... Och ibland helt utan anledning när man kör på startmotorn kan den börja tända till och försöka hoppa igång, men det är som att det går på 2 cylindrar och släpper man gasen så dör den direkt, när den väl startar lite grann så smäller det som satan genom luftmassemätarröret. sen efter en stund på startmotorn slutar den bara att tända till och fortsätter att tugga på startmotorn.neutral

kan tillägga att den i onsdags helt plötsligt startade och gick som den skulle , sen på torsdagen var allt som vanligt igen och inget funkade....
vi har mätt 12v till alla spridare och samma sak med jorden.




bytt/nytt
bensinpump
bränslerelä
spridarrelä
spridarna
fuelrailen
luftmassemätare
pulsgivare
styrbox
stift
tändkablar

så är det någon på denna jord som har en aning om vad som kan vara för fel?

Senast redigerat av tROWLIG (24 mars 2013)

volvochefen
23 mars 2013 · 514 Inlägg

Soppafiltret?

Volvo 945 "tdi" (1992)
Saab_Guden Gasar tills de rasar!
23 mars 2013 · 173 Inlägg

låter ju lite som misständning?
men har du försökt tvångsköra spridarna och kolla så dom öppnas?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
tROWLIG
23 mars 2013 · 20 Inlägg

hur gör jag för att tvångsköra dom då? 

den går vad vi tycker helt rent på startgas så jag tror inte det handlar om misständning, försökte filma lite när vi fick igång den idag så ska ladda upp få se om det hjälper er att förstå...

kan det vara soppafiltret fast vi får soppa till fuelrailen?¨

http://www.youtube.com/watch?v=QDy8fGXrVIs
där har ni filmen
kolla luftröret hur det studsar och har sig när det baksmäller/(misständer?!)

Saab_Guden Gasar tills de rasar!
24 mars 2013 · 173 Inlägg

när jag skriver tvångskör spridarna så menar jag att du ska tillsätta + och - från batteriet ex: och så ser du om dom släpper ut soppa

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
jh-hindersson OVERBOOSTED
24 mars 2013 · 852 Inlägg

de är ju ingen B230fk!! är ju en vanlig b230f

men har ni kollat..

spjällägesgivaren?

kamremmen står rätt?

pumpen i tanken? elle sitter de bara en pump på den?

mät givarn till sprutet? (den på toppen)

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
bronco_z
24 mars 2013 · 604 Inlägg

Kolla kamdrevet, gick på fetnit en gång, drevet hade släppt!!!

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
tROWLIG
24 mars 2013 · 20 Inlägg

men det borde väl inte vara kamdrevet eller kamremmen med tanke på att bilen helt plötsligt hoppade igång och gick som den skulle innan den valde att fortsätta envisas med att vara dum i huvet....

bronco_z
24 mars 2013 · 604 Inlägg

Mycket borde men lite varde.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
tROWLIG
24 mars 2013 · 20 Inlägg

Saab_Guden skrev:
när jag skriver tvångskör spridarna så menar jag att du ska tillsätta + och - från batteriet ex: och så ser du om dom släpper ut soppa

är det så att det ska gå +ström på båda kablarna på spridaren?smile och kan du förklara exakt hur jag skall göra?smile

tROWLIG
24 mars 2013 · 20 Inlägg

bronco_z skrev:
Mycket borde men lite varde.

true true, men det är så konstigt att den helt plötsligt blir som stendöd, bara går runt å runt, utan minsta lilla livstäcken.....

bronco_z
24 mars 2013 · 604 Inlägg

Been there done that, kolla bara i fall att, tar några minuter.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
tROWLIG
24 mars 2013 · 20 Inlägg

aaah, får ta och göra det

Alfredzzon
24 mars 2013 · 21 Inlägg

Låter som kamremmen eller kamdrevet/vevaxeldrevet...

Mvh

Saab_Guden Gasar tills de rasar!
24 mars 2013 · 173 Inlägg

på spridarna så finns de två stift, dra en + kabel och en - kabel direkt från batteri spolarna, så får du se om dom släpper ut nå soppa när du kör pumparna (pumpen)

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang