hur kan ni folk tycka det är fel att ta lån för att ha råd med bil t.ex det ska ju endå betalas, om det tar 5 år att betala av ett lån är ju endå som att spara i 5 år, kan man likaväl köpa bilen nu för lånade pengar, ser inget som helst fel i det, är det lika fel att ta ett lån för att kunna köpa ett hus då?har själv inte lånat pengar men skulle inte tveka att göra det om jag en dag ville ha en speciell bil, jobbade själv ihop en del pengar under sommrnan när jag gick i skolan och sparade sen vann jag även på travet som gjorde att jag fick in mer pengar så jag endå kunde köpa en rolig bil. Sen att sätta bilen på sina föräldrar när man bor hemma är ju inte fel enligt mig heller, jag gör så och många andra med, jag betalar ju försäkringen osv själv endå fast än lite billigare, 6 papp mot 24 som d skulle kostat för mig per år vilket gör att man kan leva lite bättre varje månad då man har lite mer över så man endå har ett liv, Sen avundsjukan hos folk är ju helt fel oxå, kan ni inte ta att föäldrar kanske har slitit som djur för att kunna ge sitt/sina barn nått roligt, alla ni som spelade hockey eller red, två sporter som är dyrast, när ni var små, betalade ni det själva eftersom ni inte kan ta att andra kan få grejjer, sen att det blir jobbigare för personen som fått en bil för 100k + när han lr hon sedan ska betala för sig när dom flyttar hemifrån lr när nu föräldrar sluta betala för dom, det är ju upp te dom lr hur, inget som nån annan behöver bry sig om