Börjar bli dags och lägga upp en liten tråd om mitt senaste inköp
Bilen är en E30 325 coupe -90 som klarat sig förhållandevis bra från rost (finns lite smågrejer som ska åtgärdas på sikt)
Motorspec v2.0
M20 på 2,76L bestående av:
M20B25 block borrat till 84.50
M21 vev
CX Racing H-profil stakar
Smidda CP kolvar
Z45 Turbo kam
PPF steg 2 fjädrar
Custom grenrör i svartstål
GT4094R snigel
Turbosmart 45mm wg
600x300 IC
3" tryckrör i RF
3,5" DP + 3,5" avlopp med 1st dämpare i RF
618 platta med 4 puck sinter
låda + diff org för tillfället
Ecu Master ECU
6x cheva ls2 spolar (monterade på torpeden)
875cc spridare
aeromotive btr kopia
DW 301 intank pump
---------------------
Vintern lär väl gå åt till o upgradera fjädring/bromsar eventuellt montera 210 diff o ZF låda.
Men först ska de bli snurr på motorn
Tack vare megaskvätts autofyll funtion så kördes alla lager ner och packningen for så har haft isär allt och bytt vev o stakar...
Så imorrn håller man tummarna att de håller ihop för då ska de fan mappas
Har inte särskillt många bilder just nu men de kommer väl efter hand
De börjar fan likna nått igen
moroten i all sin prakt
Vevlager på ettan
Motor V 2.0