Bmw E36 325IA turbo bygge!!!

Mitsubishi
12 februari 2014 · 169 Inlägg

Hej!

Hej garaget folk ska börja bygga Bmw turbo men anser att min bmw är fin nog att bygga turbo i o köra hårt me den då den är full utrustad o i bra skicka onödigt o slänga ut så mkt grejer ur den för lite överladdning;) någon som har något typs på va jag ska göra osv hjälp:) mvh Bess

ALmo
12 februari 2014 · 249 Inlägg

Du behöver ju inte förstöra bilen bara för att bygga turbo.. Bygg bara bilen så du kan göra om den till original igen om du skulle vilja. Samt gör lite förstärkningar bara. Bussningar och liknande, så håller den nog ihop! wink

Mitsubishi
12 februari 2014 · 169 Inlägg

ALmo skrev:
Du behöver ju inte förstöra bilen bara för att bygga turbo.. Bygg bara bilen så du kan göra om den till original igen om du skulle vilja. Samt gör lite förstärkningar bara. Bussningar och liknande, så håller den nog ihop! wink

Jajo men är sugen på annat me plus ha en slitt o släng bmw sätta i en turbo o bara ha kul me, onödigt o ha den är som de tycker jag;)

cewee
12 februari 2014 · 349 Inlägg

Mitsubishi skrev:
Hej!

Hej garaget folk ska börja bygga Bmw turbo men anser att min bmw är fin nog att bygga turbo i o köra hårt me den då den är full utrustad o i bra skicka onödigt o slänga ut så mkt grejer ur den för lite överladdning;) någon som har något typs på va jag ska göra osv hjälp:) mvh Bess

Du har redan skrivit det viktigaste med att turbokonverta. Jag markerar det med fet text smile

Sök på google, det finns otroligt många forum som har bra guider.

ALmo
12 februari 2014 · 249 Inlägg

Vad har då för mål med bilen då?

Mitsubishi
12 februari 2014 · 169 Inlägg

ALmo skrev:
Vad har då för mål med bilen då?

Jag vet inte du ju de jag inte vet just nu antingen sälja och köpa annan bmw o sedan bygga turbo eller bygga på den här o se glad ut;)

Mitsubishi
12 februari 2014 · 169 Inlägg

cewee skrev:

Mitsubishi skrev:
Hej!

Hej garaget folk ska börja bygga Bmw turbo men anser att min bmw är fin nog att bygga turbo i o köra hårt me den då den är full utrustad o i bra skicka onödigt o slänga ut så mkt grejer ur den för lite överladdning;) någon som har något typs på va jag ska göra osv hjälp:) mvh Bess

Du har redan skrivit det viktigaste med att turbokonverta. Jag markerar det med fet text smile

Sök på google, det finns otroligt många forum som har bra guider.

Tack för tipset:)

Levi_s
12 februari 2014 · 12 Inlägg

Tena mannen!
Jag tycker att det är bättre om du köper en bra bil med turbo o trimma den lite så att kan man besiktiga så slipper allt krångel och behålla bmw för vinter.

Volvo S60 2.5T "Fusion Red Challange" (2004)
Mitsubishi
12 februari 2014 · 169 Inlägg

levi-s skrev:
Tena mannen!
Jag tycker att det är bättre om du köper en bra bil med turbo o trimma den lite så att kan man besiktiga så slipper allt krångel och behålla bmw för vinter.

Tja mannen:)

jajo men vill bygga eget så vet man va som är gjort plus roligareo bygga;)

men blir nog o ha kvar min 325IA för den slutade driva för en stund sen när jag skulle köra o handla lite:( de hörs i lådan att de är något som inte stämmer! När man lägger i Driver såbrukar de  hugga i lite i min låda och så är den i men nu var de bara som att lägga i N händer inte ett skit!! Så de blir köra in den i garaget nu o byta låda och medans man byter ut skiten manuell koventera den o sedan besikta o sist men inte minst hänga ditt en liten turbo:)

Mitsubishi
12 februari 2014 · 169 Inlägg

Tja grabbar ändrade planer! Skulle till affären en snabbis men märkte att de är något fel på min låda, har länge haft planer på att manuell koventera den o tror de börjar bli dags för de:) har slutat driva backen funkar skit bra 2,3,4,5 funkar me jätte bra:) men ettan är lite slut hörs de som! Så de blir o köra in den i garaget nu o byta låda! Risken är ju nu, när man kör in den i garaget hur den kommer se ut när den kommer ut, De får ni se ha de gött /Bess

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang