Efter många år så är det nu dags att göra något åt 142an. Bilen i sig är en 74a gått 14 tusen mil stått still sen 1999 vart inom familjen sen 80 talet nångång osäker på när morfar köpte denna bil. Så nu är tanken att jag och brorsan "namcon" här på gorg ska göra bilen till vad den en gång var inget som kommer gå fort kommer ta den tid de tar i den mån vi har tid och lust och göra något.
har tyvärr inga bilder från tiden då morfar levede och hade bilen men vi tog hem den igår så här ser den ut just nu
kommer uppdateras med tiden vart efter vi märker vad som behövs göras inredningen är typ som ny iaf
Det som ska göras Nya framskärmar Nytank få den och gå igen ny koppling nytt batteri nya bromsar framvagns detaljer? bakvagns detaljer? rost? Få igenom bes lackas om
det som är gjort bytt ut tanken Ny olja och varmkörd
var allt för just nu återkommer och håller huvudinlägget uppdaterat så fort nått ändras med mer saker och göra
Blir originalrenovering hoppas jag,dom börjar ju bli lite ovanliga original,speciellt 74:orna,alla bygger om dom för dom inte är vackra med parkbänkar till kofångare,jag personligen tycker dom är udda,så den är värd att spara.
Blir originalrenovering hoppas jag,dom börjar ju bli lite ovanliga original,speciellt 74:orna,alla bygger om dom för dom inte är vackra med parkbänkar till kofångare,jag personligen tycker dom är udda,så den är värd att spara.
målet är och få den så nära ny skick som de går så allt blir original till och med de gula varselljusen blir kvar och ska fungera som de gjorde.
de jag kan tänka mig som inte är original men blir som lite extra ev koppla lite modernare tempmätare oljetryck oljetemp m.m dolda nånstans men som sagt vi får se.
vi har inte kommit igång än bara flyttat den till garaget vi ska hålla på
målet är och få den så nära ny skick som de går så allt blir original till och med de gula varselljusen blir kvar och ska fungera som de gjorde.
de jag kan tänka mig som inte är original men blir som lite extra ev koppla lite modernare tempmätare oljetryck oljetemp m.m dolda nånstans men som sagt vi får se.
vi har inte kommit igång än bara flyttat den till garaget vi ska hålla på
"rost?" hur är den egentligen !? Ser ut att vara ett vettigt utgångsläge...
jo de finns ju rost men frågan är hur mycket framskärmarna är skrot så kexiga att inte blinkerns vill sitta på plats lite på vänster bakskärm, finns nån fläck här och var men under har kollat noga än jodå synd bara att man inte fick iden tidigare den har trots allt funnits med hela äns liv.