Valet 2014, vad händer?

valle22 Smidd i rostigt stål
14 september 2014 · 933 Inlägg

Stora valdagen idag och skall bli intressant och se om det blir ett makt/block-skifte. Har sedan en tid försökt att följa mycket i TV och i dagspressen och kan väl nästan summera mycket är angrepp på vem som gjort vad och hur man kommer göra.

Vad tror ni själv om valresultatet ikväll/inatt? Finns det stort politiskt intresse bland oss motorintresserade?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 september 2014 · 14 079 Inlägg

valle22 skrev:
Stora valdagen idag och skall bli intressant och se om det blir ett makt/block-skifte. Har sedan en tid försökt att följa mycket i TV och i dagspressen och kan väl nästan summera mycket är angrepp på vem som gjort vad och hur man kommer göra.

Vad tror ni själv om valresultatet ikväll/inatt? Finns det stort politiskt intresse bland oss motorintresserade?

Jag tycker att de flesta bara smutskastar sina motståndare istället för att tala om vad man själv är bra på. Om man är motorintresserad då speciellt av äldre bilar så tror jag inte att miljöpartiet är det mest optimala för oss. Hur man kommer att rösta är väl väldigt olika men det måste väl finnas en övertygelse om vad man tycker är viktigt.

Vi får se ikväll. Klockan 20.00 stänger vallokalerna och valvakan tar vid.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
14 september 2014 · 314 Inlägg

Jaadu jag brinner inte för politik, det har jag aldrig gjort faktist.
Alla partier är likadana i Sverige med små skillnader  Alla vill att sanningen om Sverige, ekomonim osv ska tystas till varje pris, allt ska vara politisk-korrekt, enorma skatter osv.

Det finns dock 1 enda parti som vill rädda det här landet och som verkligen bryr sig, och det är SD.

Så om du är motorintresserad och älskar Sverige, vill ha ett bättre liv och behålla traditionerna och allt så bör du rösta på SD oavsett hudfärg och etnicitet.
Att de är rasister är 1 stor jävla PK kommunistlögn.

Här kan ni läsa om vad de tycker om bilar/motorsport: http://sdmotor.se/2014/08/01/ny-folder-infor-valet/

noll snack om miljö, elbilar och annat skit.

Hoppas SD får minst 10% iår

... Fast egentligen så får vi inte snacka om politik på det här sidan.

Youtube.com/Theeurobandit
IceEyes Varningar: För många..
14 september 2014 · 2 552 Inlägg

Förhoppningsvis seglar SD upp och kniper tredjeplatsen före MP. Även om opinionsundersökningarna bör tas med en nypa salt så lutar det åt att det inte är helt omöjligt.

För min del hamnar rösten hos SD av flera orsaker. Huvudsakligen för att SD är det enda partiet som värnar om bilismen och propagerar för humanare kostnader, men även för att jag anser att flyktingströmmen bör reduceras rejält, samt att jag förespråkar: Utträde ur EU, kärnkraft och högre anslag till försvaret smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
14 september 2014 · 314 Inlägg

IceEyes skrev:
Förhoppningsvis seglar SD upp och kniper tredjeplatsen före MP. Även om opinionsundersökningarna bör tas med en nypa salt så lutar det åt att det inte är helt omöjligt.

För min del hamnar rösten hos SD av flera orsaker. Huvudsakligen för att SD är det enda partiet som värnar om bilismen och propagerar för humanare kostnader, men även för att jag anser att flyktingströmmen bör reduceras rejält, samt att jag förespråkar: Utträde ur EU, kärnkraft och högre anslag till försvaret smile

Kul med flera realister som inte lever i 1 drömbubbla.

Youtube.com/Theeurobandit
Sushikocken Sleeper
14 september 2014 · 3 084 Inlägg

Nej det är som sagt ingen mening att diskutera politik i en forumtråd anonymt, för det blir oftast krig och ingen kommer ändra åsikt för att motparten propagerar för det. Alla har olika åsikter och värderingar. Jag tror dock att många röstar på det som gynnar en själv mest.

Till Topic:
Tror att rödgröna vinner, och håller med TS att debatten handlar om vad de andra har gjort fel.
Jag är ju dock inte så konservativ då det gäller bilar, hade lätt plockat en 918spyder framför en veyron smile
Elhybrider ftw!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
15 september 2014 · 3 929 Inlägg

En hemsk seger till rödgröna... Happ.

Men en höjdpunkt på kvällen var en apkanon Gudrun Schyman! big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Sushikocken Sleeper
15 september 2014 · 3 084 Inlägg

Men jag fattar eg inte att det inte blir en Rödblå regering, då har dem ju majoritet och sen behöver man inte blanda in fjunispartierna. Dem har ju nästan samma politik i allt ändå.

Senast redigerat av Sushikocken (15 september 2014)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
xXSammy
16 september 2014 · 6 585 Inlägg

Sushikocken skrev:
Men jag fattar eg inte att det inte blir en Rödblå regering, då har dem ju majoritet och sen behöver man inte blanda in fjunispartierna. Dem har ju nästan samma politik i allt ändå.

S + MP + KD + FP = Sant?

De/Dem
IX ____________________________________
16 september 2014 · 1 340 Inlägg

Malheus skrev:

Sushikocken skrev:
Men jag fattar eg inte att det inte blir en Rödblå regering, då har dem ju majoritet och sen behöver man inte blanda in fjunispartierna. Dem har ju nästan samma politik i allt ändå.

S + MP + KD + FP = Sant?

Nja, att KD skulle ingå i en regering med S och MP låter osannolikt. Snarare att Centern skulle ingå.

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang