Hejsan! Har suttít ett tag nu här på garaget och läst hundratals projekt, följer en massa också! Nu kom suget på att starta en egen projekt tråd. Tanken är att ha den lite som en blogg för att själv ha koll på vad som händer med bilen. Och nu man får lite respons så är det bara plus
!
Bilen i frågan är en VW Golf MkIV kombi, jag har haft bilen nu i över två år och en hel del har blivit gjord.
Jag älskar oem styling, stance och tyskstuk. Så det är lite det jag ska gå efter, främst OEM styling inom VAG gruppen. Bilen ska bli byggd efter min smak. Min ekonomi tilllåter inte lägga så mycket pengar på bilen för tillfället, så det blir inte så många "nya" köp till bilen, försöker göra det bästa av situationen
P.S Jag ka försöka upptadera så mycket som möjligt.
Framtidsplaner
#Sänka mera (blir till att handla nya coilis senare)
#notcha framvagnsbalken
#sätta in svart inredning (som jag plockade ur från en reservdelsgolf) (X)
#renovera framnavet från en golf v5 (blir alltså något större bromsar fram)
#lacka bakluckan (blir nog folie till att börja med)
#klä om alla stolpar och innertaket
#nya fälgar med strechade däck
#göra klart bakstöten (det sket sig lite med plastsvetsningen
)
#montera nya strålkastare (X)
#byta till andra bakspeglar med blinker i
#lägga igen blinkershållen i framskärmarna
#införskaffa Camber topplagringar och camber skimms
Nya ideer! (19/05-15)
Kändes som min nuvarande framstöt blev lite väl mycket "ricer" stuk och även R32 kjolarna passar inte på en bil utan hästar, så jag hängde runt lite på nätet framförallt VWvortex och lyckades hitta en "kjolpaket" eller "addonkjolar" alltså utbytes kjolar för original stötar. Paketet ser ut som OEM paket som fanns på golf 4 GLI vilken inte såldes i sverige vad jag har förstått, så bilen kommer få ännu mer OEMstuk delar
Saker som ska handlas
#GLI style frontlip
#GLI style rearvalance
#GLI style sidokjolar
#Kolfiber takvinge till kombi, jag tycker att det kommer göra sig bra på bilen
Listan ska göras större medans jag kommer på nya saker att göra
Lite bilder på vad som har redan hänt!
Så såg bilen ut strax efter köpet.
sen blev det extraljusen (som är nu bortplockade) och lite finare fälgar,
Nu började jag snöa in mig på lite större grejer, så som igenlagd baklucka och regskylten nerflyttad till stöten
måttade in lite ideer
Nu ser hon ut så här!