4008
Sök

V Power ?

674 Inlägg
1 januari 2007
#41
jag märker skillnad och ja, det funkar på knacksensorer för de som undra.

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

7 Inlägg
2 januari 2007
#42
Det finns olika autogas som används till personbilar, nu vet jag inte exakt om det är biogas men någon slags gas är det och det sitter en liten ventil inne i tanklocket. När du sedan ska tanka så använder man oftast autogas, då denna är billigare och miljövänligare. LPG heter gasen som används i Tyskland och övriga EU-Länder Det är ganska enkel procedur att konverta från bensin till gasdrift enligt britttiska Shell. Etanol är inte lönsamt då gas är billigare och bättre och finns dessutom dem närmaste 100 åren. Bara i Ryssland finns obegränsat med naturgas. Vem som lurat på Sverige Etanol vet jag inte? För inget annat land använder det. http://smilies.vidahost.com/ups/DeNiro/dimebag.gif

http://www.autogaslimited.co.uk/
Senast redigerat av Tatta3e (2 januari 2007)

199 Inlägg
2 januari 2007
#43
Tatta3e skrev:
Det finns olika autogas som används till personbilar, nu vet jag inte exakt om det är biogas men någon slags gas är det och det sitter en liten ventil inne i tanklocket. När du sedan ska tanka så använder man oftast autogas, då denna är billigare och miljövänligare. LPG heter gasen som används i Tyskland och övriga EU-Länder Det är ganska enkel procedur att konverta från bensin till gasdrift enligt britttiska Shell. Etanol är inte lönsamt då gas är billigare och bättre och finns dessutom dem närmaste 100 åren. Bara i Ryssland finns obegränsat med naturgas. Vem som lurat på Sverige Etanol vet jag inte? För inget annat land använder det. http://smilies.vidahost.com/ups/DeNiro/dimebag.gif

http://www.autogaslimited.co.uk/

Naturgas var också ett fossilt bränsle sist jag kollade och finns inte obegränsade mängder...


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2 januari 2007
#44
läs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=31510

Alla bilar blir snabbare med Shells nya superbensin V-power i tanken?


Nja, soppans 99 oktan är bara ett mått på hur lätt bensinen självantänder och har egentligen inget samband med energiinnehållet.
  Trots detta ger moderna motorer (från början av 1990-talet och framåt) mer effekt om du kör på ett högt oktantal. Detta kan vi tacka knacksensorerna för, ty de känner av självantändningarna så att motorns dator kan balansera turbotrycket, tändningen och så vidare. Därför kan 99 oktan ge upp till 10 extra hästkrafter i en Porsche, men betydligt mindre i en Nissan Micra och ingen skillnad alls i en äldre bil

Enligt bosse bil doktorn

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

2 751 Inlägg
2 januari 2007
#45
Vi märkte det när vi tankade V-Power i audin med full bagagelucka i tyskland på autobahn.. den drog betydligt bättre!!! 95 var märkvärdigt slöare!!!!

Who Djaa bless no man curse

7 Inlägg
3 januari 2007
#46
Shell V-Power är ju den klart bästa bensinen vilket testet i Teknikens Värld visade på en Porsche 911 Carrera utan turbo. Mest anmärkningsvärt var att det skillde hela 6 hk mellan BF98 & V-Power medan BF95 & V-Power var skillnaden 9 hk. Då kan inte endast oktanhalten räknas eller? Personligen tankar jag hellre BF98 än BF95 då den utspädds med Etanol på 5-10 procent. Tankar du 100 liter BF98 så får du 100 liter bensin också, medan om du tankar 100 liter BF95 kan du få 10 liter Etanol och 90 liter bensin i sämsta fall och i bästa fall får du 95 liter bensin och 5 liter etanol. V-Power rules! Fast är den värd 1 krona mer per liter?

199 Inlägg
3 januari 2007
#47
Sen är där andra tillsatser i V-powern än i vanlig bensin som också bidrar till en bättre bensin vet jag.


bojboj
3 januari 2007
#48
tjuvtanka V power istället... mycket bättre för både kropp och själ!!!!!! wink

6 851 Inlägg
4 januari 2007
#49
twin_cam skrev:
Tiaz skrev:
dj_aggwa skrev:
de gånger jag tankat v-power så har jag märkt resultat..
Varvar inte lika mycket som det gör i samma hastighet med 95 oktan..
160 km/h i trean på 95 oktan så varvar det kanske 6100rpm, på v-power så varvar det 5800rpm kanske.. smile big_smile

Du ska inte hälla bensinen i växellådan.
Nej det är nog enbart inbilldning,
du kan inte få en bil att varva mindre med att byta soppa.

Men däremot kan bilen bli tystare, eftersom den kan ställa tändningen mer mot det optimala.

Och AudiZack - det låter konstigt att en a4 kan spika. Dom är så moderna att styrsystemet reglerar så att den inte ska göra det.

Jo, men det ändrar inte bilen utväxling. Den kommer fortf. att ha samma varvtal vid 110 vare sig man har 95,98 eller 99 oktan


saabtok
1 306 Inlägg
4 januari 2007
#50
kör alltid på 98, men tänkte ja kulle pröva v-power men inte  för ja tror de  märks  skillnad på 1 oktan men

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
4 januari 2007
#51
kännde inte nån direkt skillnad.. det ända som hände var väl att den blev aningen bränslesnålare men annars ingen skillnad

Team Insane Racing


Sök