Stoppad av Civilpolis

la_palma Labborant
4 september 2008 · 307 Inlägg

Har också vart med om en trevlig polis EN gång, skulle hämta damen i stan på natten och hade lite brådis, bromsade ner till 120 från motorvägen in på 70 vägen där 2 vägar går ihop från den ena vägen kom polisen vilket jag inte såg, fortsatte glida i 100 mot en rondell, fullt häng med min gamla 200sx, sedan 80 nånting på 50 vägen till nästa rondell fullt häng där me sen runt 80 igen på 50 vägen kanske lite mer? då som först såg jag blåljusen och stannade, det visade sig att polisen försökt stoppa mig redan från där motorvägen gått ihop med andra vägen men inte hunnit ifatt hehe han va rätt sur då, men efter att han tittat på körkortet en stund och jag dratt kattungsögonen slängde han in kortet i till mig och sa att jag kunde åka...Måsta vart min lyckodag heh

la_palma Labborant
4 september 2008 · 307 Inlägg

Snappz skrev:
Jag har en ganska rolig historia

Jag blev av med kortet för drygt 1 år sedan, fick tebax det i februari, och under tiden så ställde jag min bil hos släktingarna 3,5 mil bort, för dom hade plats för en extra bil ståendes. Sen dagen jag fick körkort, körde morsan mig te bilen, jag hämtade nycklarna och drog hem med polarna som följde med, strax innan jag kom in till stan igen, blev jag stoppad av polisen, detta är då ca 4 timmar efter att jag fått pappret påskrivet. Skötsam som jag var hade ju jag bältet på mig, dock inte polarna, så dom börjar rycka i bältet och får precis på sig det, dom sitter och dricker lite, på min bekostnad, det måste ju firas att man får körkort ;D och detta är en helt vanlig vardag. Polisen stannar mig och frågar efter körkort, då driver jag lite med han och säger, nej det har jag tyvärr inte, men du kan få se en sån här, så rycker jag fram pappret.

den andra polisen tar alkotest osv, Sen skrattar den polisen som fått pappret och går fram te sin kollega och pekar på pappret. sen kommer båda poliserna fram till mig, dom säger att dom har en bra och en dålig nyhet.

jahapp tänker jag, vad kan det vara som är dåligt då ? jag har ju inte druckit eller nåt. aja låt höra säger jag.

Jo det är såhär, att du blåste negativt på alkomätarn, jaha det var ju inte direkt oväntat, vad är den dåliga då ?
Polisen: jo det är så att detta papper är inte underskrivet så det gäller inte, så du har tyvärr kört utan tillstånd..

Jag: yikesyikesyikesyikesyikesyikes VAAAAAAA? det kan inte vara sant, vadå ? va ? hur ? Driver ni med mig eller ?

Båda poliserna bara viker sig av skratt och säger att dom driver med mig.. Jag blev inte lite fundersam där ett tag tongue sen småsnackar vi lite granna med poliserna osv. sen drar jag lugnt där ifrån smile

Fyfan jäkla poliser och jävlas ^^

HAHAHA Om fler poliser vart så skulle världen vara en bättre plats!!!

HKS C(^^,)
4 september 2008 · 453 Inlägg

Blev stoppad igår 50 meter innan Statoil i Munkebäck ( Göteborg )
Så fråga jag civieln:Måste jag stänga av bilen? Jag har dålig varmstart ventil.
Civil: ja du måste
Jag: okej & stängde av:
Civil: får ja se kort & fick jag blåsa med
Civil: ja det gick ju fint!
Jag: jaja hoppas bilen startar nu då
Civil: Vadå ? du kör ju en Japansk Bmw
Jag: va sa du ?
Civil: Japansk bmw så skratta han bara

Tyckte han var rätt trevlig av sig med smile

Mr_EmCom Med.lem
4 september 2008 · 3 759 Inlägg

Jaja men fick du :ligga?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
4 september 2008 · 3 759 Inlägg

HKS skrev:
Blev stoppad igår 50 meter innan Statoil i Munkebäck ( Göteborg )
Så fråga jag civieln:Måste jag stänga av bilen? Jag har dålig varmstart ventil.
Civil: ja du måste
Jag: okej & stängde av:
Civil: får ja se kort & fick jag blåsa med
Civil: ja det gick ju fint!
Jag: jaja hoppas bilen startar nu då
Civil: Vadå ? du kör ju en Japansk Bmw
Jag: va sa du ?
Civil: Japansk bmw så skratta han bara

Tyckte han var rätt trevlig av sig med smile

Det där hade nog varit mycket roligare om mana visste vad du hade för bil...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
HKS C(^^,)
4 september 2008 · 453 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

HKS skrev:
Blev stoppad igår 50 meter innan Statoil i Munkebäck ( Göteborg )
Så fråga jag civieln:Måste jag stänga av bilen? Jag har dålig varmstart ventil.
Civil: ja du måste
Jag: okej & stängde av:
Civil: får ja se kort & fick jag blåsa med
Civil: ja det gick ju fint!
Jag: jaja hoppas bilen startar nu då
Civil: Vadå ? du kör ju en Japansk Bmw
Jag: va sa du ?
Civil: Japansk bmw så skratta han bara

Tyckte han var rätt trevlig av sig med smile

Det där hade nog varit mycket roligare om mana visste vad du hade för bil...

Ah fan big_smile
inte tagit några foton så därför inte laddat upp smile
Honda Accord 2.2i Aerodeck

Senast redigerat av HKS (4 september 2008)

FordeveR www.klockren.nu
4 september 2008 · 476 Inlägg

MilleN skrev:

loffe007 skrev:
hehe, kommer bara på att tänka på tjejens syster.

Polisen stoppa hon och hon fick blåsa i mätarn, men polisen ville retas lite så dom sa att hon blåste positivt. då sa hon.

-Vad bra.

Sen fick förklarat för sig att om så hade varit fallet så hade det itne varit bra smile

Blond? Tänk om hon får tillbaks ett positivt AIDS/Cancer-test och pustar ut "åh fy fan vad skönt" wink

haha, vilken klockren kommentar...

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Mr_Nicce
4 september 2008 · 143 Inlägg

ble stoppad me Audin inne i mariesta av en polisbil eftersom ja o en polare tryckte litte väl hårt på gasen så tvärvände dom på gatan o på me blåljus direkt..
jaja.. stannar där d finns en bussficka utmed vägen o dom ställer sej bakom polaren..

fram kommer en trevli kille o frågar - gillar du o gasa? ah men på bana för d e under kontrollerade  former o man har inga trafikanter osv..
gjorde en check me bilen o mej på alko-koll. sto o tjatade 20min t dom fick ett larm i en annan by o va tvungna o dra..

polaren of the other hand.. fick den bitchigaste bruden man kan få i ett sånt läge, skällde nästan ut han osv o frågade om bilen va stulen o allt..
sista hon sa där va nåt i stil me: åk hem o ställ bilen nu å vi slipper se dej ute ikväll igen.


ble stoppad av samma poliskille igår igen me ST´n ja har nu o han frågade bara om ja hade köpt ny bil, kikade lite o vi sto o snacka bil i 15min igen.. smile

finns trevliga bil intressade poliser också..
fast personligen vill man ju bli "plockad" av en kvinnlig polisia-madam som e själver..
drömmen d..

Snappz
23 september 2008 · 77 Inlägg

stoppad av snuten, igen ^^ denna gången var det tur, drog iväg lite granna och låg väl ca 70-80 på 50väg. sen ser jag civilsnuten i bakspegeln igen. happ tänkte jag, vad händer nu ? blir jag av med kortet ?

men nej, snutarna verkade trevliga idag och gav mig bara en varning, delvis pga att dom troligen inte hann mäta vad jag körde i ^^ tur var väl det ^^

Snappz
4 november 2008 · 77 Inlägg

Update

Stannad av samma civilsnut idag igen tongue fick bara blåsa och en tillsägelse att det gick lite fort i bostadsområdet där jag bor ^^ annars var allt lugnt big_smile

kickade
4 november 2008 · 123 Inlägg

Jag kör som en kärring sen jag blev stoppad på dagen jag tog körkortet. 2 veckor sedan typ.

Jag ska precis köra över ett stoppljus när det blir rött och jag ser polisen stå i mötande trafik, och då jag inte ville köra mot rött tvärbromsar jag och bilen stannar hälften på övergångsstället och stopplinjen är passerad. Sedan blinkar jag till höger och ser att de vänder och kommer efter mig, blir stoppad några meter in efter att jag svängt höger, och märker efter att han sagt att det var en förbjuden högersväng att jag gjort två fel. Denna gången är tjejen trevlig och killen otrevlig, han frågar efter körkort och jag säger jag tog det idag, därefter svarar han "det blev inte långlivat.", innan han hinner kolla närmre på ID-kortet och lappen kommer en killen farandes i minst 90-100 på mötande filen jagad av en civilare och en vanlig polis, killen kollar efter dom i några sekunder sen ger han mig lappen och ID kortet hastigt säger ta det lugnt sedan hoppar han in i bilen och gör en usväng och jagar killen som rusade förbi.

Kan säga att det blev körning på 2an och en del motorstopp efter det.

Casy vinnarskalle!
4 november 2008 · 907 Inlägg

hahaha, vilken upplevelse! stackars dig som nyss tagit kortet och blir genast attackerad ;( klart som faen man inte får respekt för polisen då..

BMW M3 "Crisis" (2002)
kickade
4 november 2008 · 123 Inlägg

Jag är riktigt paranoid nu, varje gång jag ser en volvo eller saab bakom mig förväntar jag mig att bli stoppad, sådana nära "bli av med körkortet" upplevelser sätter sina spår. big_smile

Snappz
4 november 2008 · 77 Inlägg

Tyvärr sätter dom sig inte på mig tongue blivit av med det en gång och varit nära 2 ggr efter det tongue jag måste fan skärpa mig, dock är jag aldrig någon allmän fara utan jag vet vad jag gör och det är inga trafikanter som kan fara illa.

kickade
4 november 2008 · 123 Inlägg

Hur brukar dom stoppa er som fartsyndat, är det civilare ni dratt förbi i hög fart eller är det nån gubbe med fartkamera som gömmer sig i nån gränd och mäter hastigheten?

decib3L Körv
4 november 2008 · 3 535 Inlägg

Snappz skrev:
Tyvärr sätter dom sig inte på mig tongue blivit av med det en gång och varit nära 2 ggr efter det tongue jag måste fan skärpa mig, dock är jag aldrig någon allmän fara utan jag vet vad jag gör och det är inga trafikanter som kan fara illa.

Den dagen du smäller kommer du inte låta sådär wink


Trust me I know.

Truckdriving Man
Saleenkungen
4 november 2008 · 186 Inlägg

Får man bara fråga en sak. har hört och läst mycket om polisernas beteende. Varför är vissa så griniga av sig när man blir stoppad för kontroll. eller om man skulle råka köra lite för fort. Har dom haft en dålig dag eller. är det någonting annat. tycker att dom kan vara lite mer trevligare. kanske lite fel tråd men vill veta. PS har aldrig blivit stoppad än pga av att jag försöker ta lappen. och bli en extra trafikan i trafiken.

rappus
4 november 2008 · 16 Inlägg

Har blivit tagen 2 gånger sista månaden.. har alltid slutat med att polisen vart väldigt trevliga. klarat mig undan med varningar, sluppit böter och körkortet i behåll..

Bästa va nog förra sommaren när min kompis och jag pressade Alfa Romeo GTV:86a genom fagrabäcksrondellen i Växjö och polisen såg de och hängde efter.. visade sig vara 2 riktigt heta brudar varav den ena va lite yngre och ganska flörtig. resulterade i en trevlig pratstund smile

NHansson Musikproducent
4 november 2008 · 79 Inlägg

Jag hade haft mitt körkort två timmar när jag blev stoppad första gången. Precis fått lappen ifylld av vägverket och körde till affären för o köpa tårta (den som inte firar är inte tillräckligt lycklig;) )...
På väg hem är det fet kontroll, jag kör lugnt och fint in till kanten. Han ber om körkort så jag ger honom ett A4 med lite info. Han fatta nog ingenting vad det var så han gick till närmsta kollega och fick förklarat att det gällde som körtkort. Och när han såg datumet utbrast han: "GRATTIS! kör nu härifrån..."
Sedan dess har det bara varit gnälliga poliser och lite böter...

"Bad sound kills good music"
CarpeDiem German Engineering
4 november 2008 · 9 083 Inlägg

Jag har haft körkortet i 8 månader och jag har aldrig blivit stoppad, har inte fått böter, inte blåst i alkotest och sånt wink

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang