Styrning till Extraljus passat b8 2016

Tobbe b
5 januari 2022 · 6 Inlägg

Tja  jag har monterat en led ramp och allt är inkopplat och klart förutom plus matningen alltså styrningen till relät. någon som har koll på om man är tvungen att använda sig av en can bus  på passat b8 2016 med halogenstrålkastare? Jag har kollat om jag kan hitta någon signal  men hittar ingenting. kontakten i fråga är 10 polig.
Hört några säga stift 11 men de gäller ju bara den 14 poliga kontakten.   

Tacksam  om någon har något tips. 😇

Bilproblemet
5 januari 2022 · 290 Inlägg

Om du inte får ut 12v där, då har du canbus.
Har du en orange/brun och orange/grå kabel på höger strålkastare?

Senast redigerat av Bilproblemet (5 januari 2022)

Tobbe b
5 januari 2022 · 6 Inlägg

Trodde inte dom använde sig av Canbus på halogen men verkar ju inte bättre. Ska kolla färgerna imorgon kommer inte ihåg nu. Visst är det samma  färger som man kopplar in can bus en på?

Bilproblemet
5 januari 2022 · 290 Inlägg

Tobbe b skrev:
Trodde inte dom använde sig av Canbus på halogen men verkar ju inte bättre. Ska kolla färgerna imorgon kommer inte ihåg nu. Visst är det samma  färger som man kopplar in can bus en på?

Kan vara canbus, men är lite tveksam till det.
Samma färg som vad?

Tobbe b
5 januari 2022 · 6 Inlägg

Va jag som tänkte om de va samma färg som canbus ska kopplas in på.  Bifogar en bild på min kontakt. https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3739/3739-2e1a3dee509ac8ce8fc9867c09fc8578.jpg

Bilproblemet
6 januari 2022 · 290 Inlägg

Tobbe b skrev:
Va jag som tänkte om de va samma färg som canbus ska kopplas in på.  Bifogar en bild på min kontakt. https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3739/3739-2e1a3dee509ac8ce8fc9867c09fc8578.jpg

Du har inte canbus

Bilproblemet
6 januari 2022 · 290 Inlägg

Har för mig att det ska vara stift 8(vit/lila)
Men mät annars med multimeter

Tobbe b
6 januari 2022 · 6 Inlägg

Tack ska dubbelkolla igen imorgon. Har mått med multimeter  tyckte inte jag fick plus vid påslag av extraljus.super tack för hjälpen.

Bilproblemet
7 januari 2022 · 290 Inlägg

Hur gick det?

Tobbe b
8 januari 2022 · 6 Inlägg

Tja. Nu funkar det. Tack för din hjälp. Det va stift 8 som du skrev. Dock tog jag styrning  från vänster lykta då de va närmare relät. Det ger ström på stift 8 enbart med motstånd av lampan verkar de som. Vet inte om den bryter den kretsen på något vis. !?

Bilproblemet
8 januari 2022 · 290 Inlägg

Tobbe b skrev:
Tja. Nu funkar det. Tack för din hjälp. Det va stift 8 som du skrev. Dock tog jag styrning  från vänster lykta då de va närmare relät. Det ger ström på stift 8 enbart med motstånd av lampan verkar de som. Vet inte om den bryter den kretsen på något vis. !?

Brukar alltid ta styrning från vänster lampa.
Du måste alltid mäta när elkontakten är i, annars får du inget utslag pga som du säger, den måste känna motstånd

Tobbe b
8 januari 2022 · 6 Inlägg

Då har man lärt sig något nytt igen. När man kopplat in i gamla Saabar och Volvo så har jag alltid bara  tagit ut kontakten och mätt. 😀

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang